Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
of je bagagerekje op het wiel maken, zo doen russen dat ook.

ural_air.jpg
 
of je bagagerekje op het wiel maken, zo doen russen dat ook.

ural_air.jpg
ja, maar das wel wat te .. :+

Ik schroef dat wielhoudplaat ding er af. dan dwars 2 alu kokerbalkjes van 15mmx15mm en dan daar op het fietsenrekje ... ik bedoel, heel stoer zijspanrekje :+ is ook een stuk goedkoper dan zo'n ural bagage rek. enige wat er op hoeft is een roltas met tentspullen er in.
 
Hallo, gisteren waren Robke en ik in de gelegenheid (dankzij richard) om eens een test te doen van de nieuwe Ural CT 2021, toevallig stond er ook een ranger uit 2017 die we meteen ook hebben meegetest. Onze bevindingen vind je over een paar weken in de russian twin van september. de Ural CT is bijna het meest basale model wat je tegenwoordig kunt kopen en de Ranger is natuurlijk zo'n beetje de meest uitgerustte variant. Het was erg leuk ze met elkaar te vergelijken en de verschillen te ervaren tussen een nieuwe motor en een ingereden exemplaar.

Ik ga er niet teveel over verklappen maar het was erg leuk om met de nieuwe motoren te rijden, gelukkig zijn ze qua karakter dichtbij hun roots gebleven.

y4mM1EdXO9rPPWHXW5_Qd-L3PI5eeoleGLtNZys-JqIguF05uCQs38a6gb9Rj2cUGQ7D-qGZIK5y5mYVfiayAY_p1EahSrrujWHK86Ly4JHkjxEgQ4-yOwQfuHFMIxMVdH6M0gjq--5LVSeDRb12kIGSfigXRMgvdeaoqLbDgKNCuUf38MEMHNgGwJi2nF15xdJ


y4m7a8ofDG-NwDJUKLs_YUl_Pur4sY8shS4t8b-L6IZNcB45BN00U2q3FF2tnWvsUEj_tRm4vRyHr2qO99Z5ZEAm3aZE0vEx81dBXokb6YyDrMAo5CK0hmqVuzGF0iLjAQ1EkAiqTTChBvJYNKCaK2kbeLyBn4Wi1ErPaEzCtbAaW4Eu3gKrfzXUKETNEbwt2GP


y4m5v4AwNTcaDlv1FsN__iIAy0z_lEvc_t3x11_6oQU4OoDbuvaUTFxdQ6xpN0YDFmrqp5y-F5Izk_aV2W4mxgiwlilLZWlKBfMA3_QgXZHk0lOayWVkSvW6fH4vuxiSJ7Hk6drAyMtF5c3SihUPtbOKWwEyU2USfkDyO50NE-Ti7oXtl8mQxPI_6j7KlA2cAkm


Richard bedankt voor de gelegenheid.
 
De nieuwe blokken voelen een stuk pittiger dan de oude in ieder geval. Rond de 100 rijden is geen probleem meer in ieder geval. Ural zegt tegenwoordig kruissnelheid is 70mph (110 km/uur)

Hoe ze zich op lange termijn verhouden, geen idee. de Ranger was met een 17K kilometers lekker ingereden en voelde gewoon goed aan. Alles werkte naar behoren.
 
Toen ik hier nog niet zo lang geleden op het forum kwam waren er allerlei mensen met Urals, Dneprs en zelfs Chang Jang. Het valt me de laatste tijd op dat deze mannen zich niet meer laten zien. Behalve Sammie natuurlijk, maar die heeft zijn Dnepr ook al verkocht.
Ik vind het toch wel een gemis. Geen fantastische verhalen meer over primaire aandrijvingen die compleet aan poeier draaien of afbrekende contactpuntjes.
Maar ook mooie zandpaden ritten.
Mannen, laat eens wat van je horen, hebben jullie een gezelliger plekje? Gaan de Russen niet meer stuk? Hebben jullie geen Russen meer?
Waar zijn die mannen met die russen gebleven?

Hier dus, in KwastertLand!

IMG-20210903-WA0018.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik wil net zeggen, je mag best de bordjes volgen! Er waren zat niet Russische motoren!

Of deed je mee aan een puzzeltocht kwastert?
 
Gisteren Olga maar even opgegraven in de stalling, Ursula even bij Oma in de garage uit logeren gestuurd. Het was weer een paar maanden geleden dat we gereden hebben (euh, eigenlijk na mei al niet meer als ik zo even nadenk). Was weer direct vertrouwd, startte bijna meteen en het ging prima tot 300 meter voor huis ze stilviel (benzine op). Dat was zo opgelost en thuisgekomen.

De dames aan elkaar voorgesteld en die kunnen nu rustig kennismaken. Project K krijgt als het goed is volgende week een update over haar plaatwerk en dan wordt de definitieve kleur bepaald. Nieuw zitje voor in de bak ligt ook klaar (doe maar duur). Aan het project heb ik de laatste weken niet veel gedaan. Enige was een hardnekkig lekje van de carterpan opgelost. Het geperst stalen pannetje bleek een lek te hebben in de mof waar de aftapplug in zit. Bleef lekken. Toen ik hem er toch af had om te repareren heb ik maar een modernere Alu pan gemonteerd. Die stalen pannetjes heb ik er nog wel een paar en dat is altijd een beetje tobben om ze goed vlak en dicht te houden.

In de tussentijd, wachtende op het plaatwerk, heb ik hopelijk een avondje tijd om de versnellingsbak van Olga te wisselen. Heeft een beetje tandpijn in de vierde versnelling en ik heb nog een bak klaarliggen dus dat zou in een uurtje of 2 gebeurd moeten zijn. Is niet de eerste keer dat ik dat klusje aanpak en ik wist dat het er aan zat te komen, dat bleek van de winter al tijdens het rijden. Na een km. of 3 op een rechte weg drukt de bak zich uit de versnelling. Verwacht een slijtage op de schakelmoffen en het tandwiel, dat komt van de winter wel goed.

Verder weinig te meldden.
 
Ondertussen begint het savonds te snel donker te worden om rond het huis nog te klussen, dus ik hoop binnenkort de Groene eens de garage in te drukken en het achterwiel nu eens af te maken (de nieuwe remvoering blijft aan lopen).
En het bakwiel nog even na zien, die heeft nogal wat speling op de as.

Heb wel inmiddels de draadjes naar achteren toe, over het spatbord toch met steekstekkertjes gemaakt, dan kan ik het achterspatbord er tenminste even helemaal af pakken,dat werkt toch een stuk makkelijker aan het achterwiel tov een los hangend achterspatbord waar je omheen moet werken.

Is voor de doorgewinterde Rusrijder wellicht een half uurtje werk, ik hoop het in een avondje te kunnen klaren. (net effe zien hoe ik die voering handig en goed aan kan passen (alle stelmogelijkheden zijn benut)

Heb ook afgelopen weekend de carpoort eindelijk eens op kunnen ruimen en deels bestraat, dan kan ik hem er wat makkelijker uit trekken om er aan te werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan