Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
2 wielen op die klep, Is dat niet te zwaar? Ik bedoel, met slecht wegdek of drempels gaat dat toch wrikken en werken. Het lijkt me dat de klep en scharnieren dat op den duur niet leuk gaan vinden.
Ik geloof niet dat het een probleem op zal leveren.
Het is een Dnepr, Een Dneprbak heeft daar geen klep . Het bagagevak is alleen bereikbaar door de rugleuning van het zitje los te nemen.
Wat er wel zit zijn een paar stalen profielen/balkjes van de constructie bekleed met een staalplaat-huid en daarop een stevige stalen steun die het reservewiel (of in dit geval wielen) draagt en daarmee de krachten behoorlijk verdeelt over de interne bakconstructie.
 
Ik geloof niet dat het een probleem op zal leveren.
Het is een Dnepr, Een Dneprbak heeft daar geen klep . Het bagagevak is alleen bereikbaar door de rugleuning van het zitje los te nemen.
Wat er wel zit zijn een paar stalen profielen/balkjes van de constructie bekleed met een staalplaat-huid en daarop een stevige stalen steun die het reservewiel (of in dit geval wielen) draagt en daarmee de krachten behoorlijk verdeelt over de interne bakconstructie.
Ah hij heeft geen klep, dat scheelt al de hele wereld. dat er verstevigings profielen onder zaten verwachtte ik al. Thnx voor de uitleg.:)
 
2 wielen op die klep, Is dat niet te zwaar? Ik bedoel, met slecht wegdek of drempels gaat dat toch wrikken en werken. Het lijkt me dat de klep en scharnieren dat op den duur niet leuk gaan vinden.
Welke klep en scharnier bedoel je? ;)


Edit; spuit 11
 
Ik ben benieuwd @Benno123 . Welke kleur heb je uiteindelijk gekozen??

Zelf al een poosje niks bijzonders te melden over mijn eigen Russen. Ze doen gewoon wat ze moeten doen en oliewissels melden is... niet het toppunt van interessant ;) .



Hooguit hebben ze dit jaar wat minder gereden dan de afgelopen jaren. De Ural ca 4500 km en de K750 ook maar ergens rond de 5000 km. Sowiezo dit jaar voor mijn doen weinig motor gereden. Beetje het gevolg van corona-tijd denk ik-O-
 
OK hier dan
 

Bijlagen

  • IMG_20211120_102617.jpg
    IMG_20211120_102617.jpg
    219,2 KB · Weergaven: 9
ik ook niet, is wel redelijk nieuw. Ik heb er geen ervaring mee, gebruik meestal Jan (rolpa.nl) daar heb ik eigenlijk altijd goede ervaringen mee

Benno
 
Geniet steeds van de mooie Hollandse vergezichten met een Rus op de voor of achtergrond, ook op het UDCN forum. Mooi dat je nu nog met het span op de weg bent. Zelf afgelopen week ook nog een mooie rit, lekker rustig op de weg.
 
Had ik pasgeleden een mooie Russische metalen WOII minutiekistje via MP op de kop getikt (compleet met Russische ster), ben ik hem gewoon kwijt.... vrouwlief vind het ook mooi en nu is het kistje onderdeel geworden van het interieur.
"Past mooi bij de oude (Nooitgedagt) werkbank die we hebben!" (doet dienst als televisiemeubel)
 
Laatst bewerkt:
Had ik pasgeleden een mooie Russische metalen WOII minutiekistje via MP op de kop getikt (compleet met Russische ster), ben ik hem gewoon kwijt.... vrouwlief vind het ook mooi en nu is het kistje onderdeel geworden van het interieur.
"Past mooi bij de oude (Nooitgedagt) werkbank die we hebben!" (doet dienst als televisiemeubel)
Is zo'n mooie Rus met munitiekistje geen waardevolle aanwinst in het interieur. Lekker zitje, lampje erboven en je hebt een prima leeshoekje met mooie uitstraling
 
Is zo'n mooie Rus met munitiekistje geen waardevolle aanwinst in het interieur. Lekker zitje, lampje erboven en je hebt een prima leeshoekje met mooie uitstraling
Ik vermoed dat bij mij thuis de reactie hetzelfde zal zijn als bij jouw thuis......:+:+

Hoewel we er eigenlijk wel een mooi hoekje voor zouden hebben, effe een stoel er tijdelijk uit.
De kerstboom boven op de bak.... mmmm zou best gaaf zijn. :t

Ik weet alleen niet helemaal zeker of hij door de schuifpui past...... Of een mooie solo zijklepper met zweefzadels er bij kopen natuurlijk:+
 
Had ik pasgeleden een mooie Russische metalen WOII minutiekistje via MP op de kop getikt (compleet met Russische ster), ben ik hem gewoon kwijt.... vrouwlief vind het ook mooi en nu is het kistje onderdeel geworden van het interieur.
"Past mooi bij de oude (Nooitgedagt) werkbank die we hebben!" (doet dienst als televisiemeubel)
Ik heb er nog twee staan waar ik niks mee doe.. Waarschijnlijk is het een Chinese replica, maar dat geldt voor het merendeel van die kistjes. Ik heb er alleen geen Russische ster bij... :X ;)
 
Is zo'n mooie Rus met munitiekistje geen waardevolle aanwinst in het interieur. Lekker zitje, lampje erboven en je hebt een prima leeshoekje met mooie uitstraling
ja.. of TV kijken vanuit je bak... Lijkt me best ontspannen. :P

Oh wacht,... Ik heb geen TV meer... nou ja, in de garage staat die Ural eigenlijk ook prima ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan