Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Ik ben sociaal niet zo heel erg bedreven, ook wel wat verlegen richting onbekenden. Met een Corda wordt je dan wel in het diepe gegooid.
Toch veel mensen die het herkennen als iets aparts en er dan alles over willen weten.
Dat is toch wel een nadeel van het ding.
Vragen ze dan bij jou ook oftie ook uit WWII komt? :+O-)_O-
 
Het nadeel van klassiek-rijden is dat het niet opschiet en meer onderhoud vergt.
Het voordeel is dat het magneten zijn en vertederend werken; zelfs de grootste motor-hater (M/V) wordt week wanneer ze m'n zoon's koppie uit het span zien steken, of mijn vieze stinkende vervuilende tweetakt Salira-tje aan komt knetteren...
Zelfs de groene zijklepper wordt vergeven dat-ie de stoep onder lekt markeert...

Dat er dan (verplicht) een praatje volgt over wat het is en dat vroeger alles beter was en de tante van de buurman z'n tuinier er vroeger ook zoeentje reed neem ik op de koop toe...
 
Toen ik in Denemarken met MT-11 en span was, was het volgens de oudjes een Nimbus, soms een bmw.. soms beweren ze dat ik het zelf niet weet en hun het beter weten.

Joh een enfield met dieselblok roept soms ook wel 'creatieve' reacties op..
 
Herkenbaar: Lang geleden reed ik een Honda CB750 K2 uit 1973 met een omgebouwde Ural bak er aan. Matzwart!

In Terneuzen wilde iemand graag een foto maken van de oude "SS" motor. De kleur en de vorm van de bak geven wel wat aanleiding om de overeenkomst te zien. Maar een 4-cilinder in lijn?
 
Hoe gedraagt het frame van z'n oude honda zich met een zware bak er aan?
Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee ondervonden. Er zit een beetje flex in het frame rond het balhoofd, dus dat hield ik altijd goed in de gaten, maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Zo'n frame was al nooit heel strak, en misschien was dat wel een voordeel.
De bronzen glijlagers in de achterbrug slijten wel sneller dan normaal. Er is een ombouwset naar naaldlagers, en nadat ik die ombouwset ingebouwd had heb ik de lagers niet meer hoeven vervangen.

Eigenlijk wat het een ontzettend leuke combinatie. Het uiterlijk, maar ook het rijden. Wel met een schommelvork er in. En op vakanties met de kinderen achter elkaar in de bak, en een aanhanger er achter. Probleemloos, eigenlijk.

Mooie tijden! Sentiment.
 
Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee ondervonden. Er zit een beetje flex in het frame rond het balhoofd, dus dat hield ik altijd goed in de gaten, maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Zo'n frame was al nooit heel strak, en misschien was dat wel een voordeel.
De bronzen glijlagers in de achterbrug slijten wel sneller dan normaal. Er is een ombouwset naar naaldlagers, en nadat ik die ombouwset ingebouwd had heb ik de lagers niet meer hoeven vervangen.

Eigenlijk wat het een ontzettend leuke combinatie. Het uiterlijk, maar ook het rijden. Wel met een schommelvork er in. En op vakanties met de kinderen achter elkaar in de bak, en een aanhanger er achter. Probleemloos, eigenlijk.

Mooie tijden! Sentiment.
Was wel een gaaf ding inderdaad. Hij lekte wel een drupje af en toe toch?
 
Was wel een gaaf ding inderdaad. Hij lekte wel een drupje af en toe toch?
Mwa, soms ;)

Nadat het blok van nieuwe pakkingen en zuigerveren voorzien was, was het verbruik en de olielekkage nihil. Ik heb toen het cilinderblok en de zuigers van een F1 op het carter van een K2 gezet, samen met nieuwe zuigerveren

Voor die tijd had ik er al wekl een paar liter olie doorheen gejaagd, zeg maar.
 
Mwa, soms ;)

Nadat het blok van nieuwe pakkingen en zuigerveren voorzien was, was het verbruik en de olielekkage nihil. Ik heb toen het cilinderblok en de zuigers van een F1 op het carter van een K2 gezet, samen met nieuwe zuigerveren

Voor die tijd had ik er al wekl een paar liter olie doorheen gejaagd, zeg maar.

En ik maar denken dat ik met mijn cb650 met ural bak orgineel was........
 
Aansluiting bak op de motor met kogels.
Wat is gebruikelijk? Doe je de kogels/lepels allemaal lekker in vetten? Of alleen het schroefdraad? Of juist zo min mogelijk?
 
Ik smeer er altijd wat keramisch vet op, vooral tegen het aanroesten. Als het goed is mag het spul niet kunnen bewegen dus smeren hoeft het niet.
Dat gevoel had ik ook een beetje, heel spaarzaam aanbrengen, als conservatie en een beetje op het schroefdraad?
Spul was sowieso waarschijnlijk al 40 jaar niet uit elkaar geweest, eea had wat "motivatie" nodig
 
De klauwen en de kogels droog, daar wil je geen beweging. Alleen de schroefdraad een beetje anti seeze
 
Ik doe overal een beetje koper of keramisch vet op om de boel gangbaar te houden voor (de)montage. Als het goed is komt het "mag niet bewegen" vanuit de pasvorm en sowieso is koper/keramisch vet niet bedoeld om iets te smeren tegen de slijtage. Daarentegen houd ik niet zo van droge montage ivm de kans op vastroesten.
 
Laatst bewerkt:
Ja mannen, nou word het een beetje verwarrend allemaal..... ja/nee......:+_O-

Ik denk dat ik het maar doe zoals het bij mij goed voelt, zeer spaarzaam op de knobbel en lepels en op het schroefdraad eventueel een smeertje meer.
Waarbij ik dat doen in kopervet wel een goede vind, ga ik doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan