waar zit de nokkenas kettingspanner op de YZF750R

Status
Niet open voor verdere reacties.
camshaft-chain-yzf750rh-1996_bigyau1438a-10_069c.gif
 
Hartstikke mooi die technische tekening. Maar heb je misschien een foto. Ik heb me suf gezocht op google en het forum, maar weet nog steeds niet exact aan welke bout ik moet draaien om hem straaker te krijgen.
Het betreft een yzf uit 95. Is dat een automatische of een handmatige spanner?
Alvast bedankt
 
Hartstikke mooi die technische tekening. Maar heb je misschien een foto. Ik heb me suf gezocht op google en het forum, maar weet nog steeds niet exact aan welke bout ik moet draaien om hem straaker te krijgen.
Het betreft een yzf uit 95. Is dat een automatische of een handmatige spanner?
Alvast bedankt

Als ik jou was, zou ik gaan zoeken naar een werkplaatshandboek. Daar staan foto's en instructies in, voor diverse klussen.

Dan weet je ook wat beter waar je mee bezig bent. Laat ik eerlijk zijn, als je in eerste instantie al denkt dattie aan de rechterkant zit, en aan de hand van de tekening en de uitleg nog niet dat ene uitstekende knobbel-bout-ding aan de achterzijde, in het midden van je cilindertjes gevonden hebt, lijkt me verdere uitleg op afstand niet het verstandigste.

Ik denk dt het wphb niet moeilijk te vinden zal zijn, en je hebt er echt veel aan :Y
 
In ieder geval bedankt allen, maar een foto is toch wel handig. Vooral als je het wphb niet in je bezit hebt. Dat komt wel, maar ik moet op de zeer korte termijn het ratelende geluid weg zien te halen. Over 1,5 week ga ik naar Normandie.
 
Ik heb hem gevonden, maar het is lastiger bij te komen dan ik dacht. naar mijn weten moet ik hem een slagje naar rechts draaien en dan komt de NAK strakker te staan, klopt dat!
 
Ik heb hem gevonden, maar het is lastiger bij te komen dan ik dacht. naar mijn weten moet ik hem een slagje naar rechts draaien en dan komt de NAK strakker te staan, klopt dat!

Lees je de reacties wel? :X

je hoeft helemaal nergens aan te draaien.
het is een automatische spanner.


de spanner zit overigens achterop het cilinderblok in het midden.
 
Laatst bewerkt:
draai hem maar goed hard naar rechts....


dan komt alles goed.. :+




mijn god, er staat notabene een plaatje bij...

het enigste wat er achter die schroef aan de buitenkant zit is de spanveer... die duwt een stift aan die het spanblad tegen de ketting drukt.
die stift is voorzien van een voorziening die voorkomt dat ie terug kan...

mijn advies: blijf er vanaf... breng hem weg... met een beetje pech, als jij die spanner sloopt en dr staat helemaal geen spanning meer op de NAK dan zijn de rapen gaar, en de kleppen krom..

als je spanner niet meer de NAK op spanning houdt, is daar dus iets mis mee... en dan kan je draaien wat je wil aan die schroef achterop. dat gaat niets helpen...

soms kan je echter wel die schroef losdraaien en de veer eruitpakken, en dan HEEEEEEEEEEEL voorzichtig de spanstif 1 TIKJE aandrukken...

dat werkt overigens alleen in het geval dat de spanner dus net op het punt staat zelf een tikje verder te springen... dan wil ie ook nog wel eens meer ratelen als normaal...

maar de kantekening daarbij is dat teveel spanning op de NAK ook de boel kan slopen...

jouw risico...
 
Laatst bewerkt:
Hartstikke mooi die technische tekening. Maar heb je misschien een foto. Ik heb me suf gezocht op google en het forum, maar weet nog steeds niet exact aan welke bout ik moet draaien om hem straaker te krijgen.
Het betreft een yzf uit 95. Is dat een automatische of een handmatige spanner?
Alvast bedankt

Voor deze fiets is er een retegezellig forum.

Kijk maar eens op www.yzf750.nl

Daar kun je ook een link vinden naar een digitaal WPHB.
 
Bedankt voor de reacties.
De andere die alleen maar willen pijpzeiken, kunnen beter hun klep houden. Als je jezelf zo stoer vindt dat je verstand heb van techniek, dan ben je aardig triest bezig.
Dat is jouw talent en ik heb weer andere.
Volgens mij is een forum om advies aan elkaar te kunnen vragen.
Ga lekker je vrouw verwennen, als ze nog bij je is, in plaats van je tijd nutteloos besteden aan nutteloze antwoorden.
 
Bedankt voor de reacties.
De andere die alleen maar willen pijpzeiken, kunnen beter hun klep houden. Als je jezelf zo stoer vindt dat je verstand heb van techniek, dan ben je aardig triest bezig.
Dat is jouw talent en ik heb weer andere.
Volgens mij is een forum om advies aan elkaar te kunnen vragen.
Ga lekker je vrouw verwennen, als ze nog bij je is, in plaats van je tijd nutteloos besteden aan nutteloze antwoorden.

Begrijpend Nederlands lezen is niet een van je talenten geloof ik? Op een normale manier communiceren trouwens ook niet.
Lees je vragen/opmerkingen en de antwoorden die er op gegeven zijn nou eens terug?
 
Het is mij allemaal duidelijk nu. Case closed!!
Slaap zacht allen en hopelijk mogen jullie nog veel van jullie alwetende wijsheid aan ons onwetende schepsels meegeven.
Jullie zijn zo goed.
 
Bedankt voor de reacties.
De andere die alleen maar willen pijpzeiken, kunnen beter hun klep houden. Als je jezelf zo stoer vindt dat je verstand heb van techniek, dan ben je aardig triest bezig.
Dat is jouw talent en ik heb weer andere.
Volgens mij is een forum om advies aan elkaar te kunnen vragen.
Ga lekker je vrouw verwennen, als ze nog bij je is, in plaats van je tijd nutteloos besteden aan nutteloze antwoorden.

Waar om vraag je dan advies, ?????????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan