Waar zit de radiateur vuldop op de ZZR600?

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
Vandaag bezig geweest de koelvloeistof te vervangen en tot nu toe kan ik niet zeggen dat ik me vermaak :) wat een klere klus, kappen eraf, uitzoeken hoe je die vloeistof eruit krijgt etc.

Uiteindelijk is het me toch gelukt er zo'n naar schatting 2l uit te krijgen via de aftap plug bij de waterpomp.

Dus 2 liter koelvloeistof opgehaald ik wil bijvullen.. is het reservoir tjokkievol na een halve liter, hoe krijg ik die overige anderhalve liter weer in het systeem? - Volgens mij door het direct bijvullen van de radiateur, maar voordat ik alle kappen ga slopen vroeg ik me dus af.

Waar zit die verdraaide radiateur bijvuldop en welke kappen moet ik daarvoor verwijderen? in de handleiding lijkt het niet te staan en om nou meteen al die kappen eraf te halen
 
nee, ik heb wel even de motor stationair laten draaien na het bijvullen van het reservoir, aftapmoertje even open gelaten maar ik kan niet zeggend at er veel vloeistof uitkwam, pas na het uitzetten kwam er een klein stroompje op gang, heeft het de voorkeur om anders gewoon het hele systeem even te dichten en dan een paar honderd meter rijden en kijken of het reservoir bijgevuld kan worden?
 
dat zal die aftap moer zijn (aan het straaltje te zien wat eruit kwam kan het ook best alleen wel een ontluchtingsmoertje zijn geweest waar ik de vloeistof uit heb laten komen) die moet ik dan gewoon open laten staan, motor latendraaien en wachten tot er vloeistof uitkomt?
 
ik heb ongeveer hetzelfde probleem voor met m'n SV...
Ook motor laten draaien, ontluchtingsmoer eruitgedraaid etc etc...uiteindelijk koelvloeistof bijgevuld in het overloopreservoir zoals in het WPH staat voor bijvullen, maar volgens mij word er niet gepompt, radiator wordt slechts aan 1 kant warm...Mss toch wat langer laten draaien zodat thermostaat kan openspringen?
Toch een rare situatie, hij werd zo warm dat de darm begon te lekken aan de radiator :X
 
Zover wilde ik het eigenlijk niet laten komen hehe daarom wil ik eigenlijk ook weten waar de vuldop voor de radiateur zelf zit, echter als ik met de hand eens langs de randen ga lijkt het erop alsof die er niet is.. wat me erg onwaarschijnlijk lijkt

edit: Dat de rpomp niet lijkt te pompe klopt natuurlijk dan ook wel, hij pompt immers alleen maar lucht
 
Laatst bewerkt:
expansievat = reservoir? die zit bij mij helemaal achterin, recht-onder-achter het zadel heh

waar precies rechts zou ik moeten kijken dan? gewoon rechtsboven de radiateur zelf?
 
Terug
Bovenaan Onderaan