Waar zit die %$#&)&* aftap plug bij een Harley! :(

Louis63

Die hard MF'er
2 dec 2007
813
1
Ik ben altijd Japanse motoren gewend, gewoon 1 oliebad voor alles wat in het blok zit.
Gewoon altijd zelf onderhoud en reparaties uitgevoerd.
Maar nu heb ik sinds kort ook een Harley Davidson, dat zijn motoren met een Dry-Sump systeem waarbij de olie naar een aparte tank wordt terug gevoerd.
Ik heb de olie van de versnellingbak en de primaire ketting al vervangen en ook de tank afgetapt.
Maar is dit alles???
Zit er op het laagste punt van het carter geen aftapper?
Een onderhoudsboek vermeld hier ook niets over.
Wie weet raad? 8-)
 
Jaja, de flauwe antwoorden kan je gewoon op wachten...
Maar goed, Meangreen bleek het enige juiste antwoord te weten.
Ik kon na aftappen van de olietank zo'n 3,5 liter bijvullen.
Thanks!
 
Wat is het toch dat een Harley bij mensen zoveel reacties oproept?
Een Harley gaat altijd stuk, lekt, vraagt om ellende, motoren met minder cilinder inhoud rijden een Harley er altijd uit, ze sturen voor geen meter.....
Je krijgt altijd dit soort reacties als je verteld dat je een Harley hebt.

Alles van wat hier boven staat kan niet helemaal ontkend worden, maar wat is dan de aantrekkings kracht van dit Amerikaans merk?
De betrekkelijke eenvoud, de klappen van de 2 cilinder, het "om de lantaarnpaal een klap" geluid.
Het geluid al helemaal! veel merken proberen het te imiteren, maar het wordt slechts benaderd.
Met choppers van andere merken kan ik alleen zeggen dat het allemaal Harley imitaties zijn.
Ze zijn geweldig hoor, daar niet van.
Ik heb ook nog een Vulcan in de schuur staan, dus ben niet anti Japanner of zo.
Maar juist het feit dat zo'n Harley blok staat te schudden in dat frame, als je gas geeft komt er wat tot leven, juist dat is wat volgens mij is dat wat de HD rijders waarderen.
En ja, het is gewoon geen motor voor mensen zonder technische kennis.
Het is gewoon allemaal wat anders dan de gemiddelde Jap.
 
Wat is het toch dat een Harley bij mensen zoveel reacties oproept?
Een Harley gaat altijd stuk, lekt, vraagt om ellende, motoren met minder cilinder inhoud rijden een Harley er altijd uit, ze sturen voor geen meter.....
Je krijgt altijd dit soort reacties als je verteld dat je een Harley hebt.

Alles van wat hier boven staat kan niet helemaal ontkend worden, maar wat is dan de aantrekkings kracht van dit Amerikaans merk?
De betrekkelijke eenvoud, de klappen van de 2 cilinder, het "om de lantaarnpaal een klap" geluid.
Het geluid al helemaal! veel merken proberen het te imiteren, maar het wordt slechts benaderd.
Met choppers van andere merken kan ik alleen zeggen dat het allemaal Harley imitaties zijn.
Ze zijn geweldig hoor, daar niet van.
Ik heb ook nog een Vulcan in de schuur staan, dus ben niet anti Japanner of zo.
Maar juist het feit dat zo'n Harley blok staat te schudden in dat frame, als je gas geeft komt er wat tot leven, juist dat is wat volgens mij is dat wat de HD rijders waarderen.
En ja, het is gewoon geen motor voor mensen zonder technische kennis.
Het is gewoon allemaal wat anders dan de gemiddelde Jap.
Ja zo kun je het ook bekijken...
Ik denk hier heel anders over :)
 
Wat is het toch dat een Harley bij mensen zoveel reacties oproept?
Een Harley gaat altijd stuk, lekt, vraagt om ellende, motoren met minder cilinder inhoud rijden een Harley er altijd uit, ze sturen voor geen meter.....
Je krijgt altijd dit soort reacties als je verteld dat je een Harley hebt.......


... En ja, het is gewoon geen motor voor mensen zonder technische kennis.


OK.

Maare, je kon de aftapplug nog niet vinden??

:P
 
reed eerst jap toen bmw (K) toen Hd toen jap, weer HD en nu een bmw gs, Ze hebben allemaal iets goeds en iets moois maar mijn jap liep toch het best.....Mijn HD Hardtail vond ik het gaafst en mijn huidige gs is het meest praktisch qua gebruik. Dus alles heeft zijn voor en tegens Mijn bmw verbruikt trouwens veel meer olie dan mijn HD's dat dan weer wel. (wellicht een losse aftappl...)
 
die van mij moet je alleen bijvullen...aftappen doet mn beesie zelf...oooow ik hou van mn shovel...
en soms...omdat iedereen het doet...het filter vervangen...trouwens kheb zo'n magneet aftapplug in mn primair en in de olietank..wel een aanrader...denk ik...wanneer ik hem er soms uitschroef heeftie een soort pruikje...erg grappig
 
Ahum...grappig?
De oudere HD's hebben volgens het instructie boekje elke 6000km een oliebeurtje nodig.
Dat klinkt niet meer van deze tijd.
Ik hoor vaak dat rijders pas onderhoud doen als ze rare geluiden horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan