Waar zit jij op je zadel?

Waar zit jij op je zadel?

  • Lekker tegen de tank!

    Stemmen: 122 85,9%
  • Liever wat verder naar achteren op het zadel...

    Stemmen: 20 14,1%

  • Totaal aantal stemmers
    142
Hoe ik het lekkerst zit? Das natuurlijk per motor verschillend. En bij die Buell is dat vrij ver achter op het zadel, wat ik tot dusver heb ervaren. Maar ik weet niet hoe nadelig het is en of het me tegen gaat staan dat ik niet tegen de tank kan aankruipen...

Bij mijn CBR kruip ik altijd tegen de tank. Is dat iets wat automatisch 'gebeurd', is dat het meest prettige of is dat alleen maar gewenning van mij, specifiek bij mijn motor.
Ik ben gewoon benieuwd hoe dat voor anderen werkt. Vandaar dit topic ;)Ik zit zelf zo rond de 1.90. Mijn bovenbenen zijn vrij lang.
Op de xb9sx zit ik als een reus, dat is echt een klein ding ja, maar op de 12ss valt dat nog wel mee :)

Ja, de SS is wel een stuk langer. Sowieso zit je door de vorm van het zadel niet helemaal tegen de tank aan. Het zadel loopt al weer iets omhoog. Van de zijkant is dat goed te zien. Je zit er iets voor, een beetje als bij een KTM. Zit perfect.
2007-Buell-Lightning-XB9SXa.jpg
 
Een proefrit zal niet lang genoeg duren om zeker van mijn zaak te zijn, dus misschien moet ik zo’n Buell eens een dag huren.

_O-

Zit meestal gewoon lekker met de ballen tegen de tank. Lange ritten kruip ik nog wel eens wat naar achter, wanneer het wat in de verdrukking komt zeg maar :+
 
Je moet zo op je motor(zadel) zitten, zoals jij het prettig vind. Dus lekker in de ruimte, of met je kloten tegen de tank.
 
Ik ook tegen de tank, kruip wel eens bewust naar achteren maar dan na een poosje merk ik dat ik toch weer tegen de tank aan kruip.
 
Rechtop, lekker ontspannen, knieen tegen de tank. Bij sportiever rijden zit ik iets schuiner naar voren gebogen, bij 200+ achter het kuipje :)
op een Yamaha XJ900F
 
Tegen de tank, zo leert mijn instructeur het ook (Ja ik les nog) Volgens hem heb ik dan het beste gevoel met de motor. En ook als we een wat langer stuk gaan rijden zit ik tegen de tank. Soms krijg ik wel eens het commentaar van hem dat ik wat dichter tegen de tank aan moet zitten op die langere stukken.
 
Ligt aan de omstandigheden, met lagere snelheid altijd tegen de tank aan voor meer controle (vindt ik lekkerder de bocht om gaan). Op hoofd- en snelwegen tegen de duoseat aan, maar bij bv die 180 graden op/af ritten weer tegen tank aan.
 
ballen tegen de tank en mijn knieen goed er tegen aan gedrukt ...
 
Mijn drie-daagse professionele circuit cursus leerde mij altijd ongeveer een vuist afstand te houden tussen tank en ballen. Dit omdat je dan de motor beter met je knieen kunt "sturen" en gemakkelijker kan verzitten voor de bochten. Bij hard remmen vang je de krachten op door je knieen tegen de tank te "knijpen". Probeer maar eens, werkt echt! Even wennen maar daarna voelt het als normaal.
 
Mijn drie-daagse professionele circuit cursus leerde mij altijd ongeveer een vuist afstand te houden tussen tank en ballen. Dit omdat je dan de motor beter met je knieen kunt "sturen" en gemakkelijker kan verzitten voor de bochten. Bij hard remmen vang je de krachten op door je knieen tegen de tank te "knijpen". Probeer maar eens, werkt echt! Even wennen maar daarna voelt het als normaal.

:^

Maar hebben ze ook uitgelegd hoe je je helm op moet zetten ? O-)
 
Ik zit op mijn ballen, komen ze ook niet pijnlijk tegen de tank.

Nadeel: ik krijg mijn voeten niet meer aan de grond.
 
tegen de tank..sturen doe je met je lichaam en je hebt daarbij de meeste 'grip' op je motor als je goed klemt met je knieen en dus goed tegen de tank aan zit..Hoef niet direct er tegenaan, maar helemaal achterop je zadel zit ook niet fijn
 
Laatst bewerkt:
ik rij altijd lekker de ballen tegen de tank, alleen op stukken snelweg (woon/werk B| ) iets naar achter om wat verder uit de wind te zitten :]

maar je moet gewoon rijden op die manier die je zelf het meest prettig vind en daar een motor bij zoeken. niet andersom.
 
Helemaal tegen de tank. Niet enkel met ballen, maar ook met benen. Is voor mij een doorslaggevend argument om een motor al dan niet te kopen. Bijvoorbeeld op zo'n HD sportster kan je je knieën niet tegen de tank drukken, Triumph Thruxton ook niet en bij de Aprillia shiver sloot de tank niet mooi aan (aan m'n benen) vond ik. De Street Triple zat dan weer als gegoten *O*
 
Dan hebben wij dezelfde verkoper gesproken!

ZO ongeveer de enige die enthousiasme kon opbrengen leek het wel. Op alle andere stands waren de crews voornamelijk bezig met elkaar of met bellen.

Deze gozer was superaardig, helemaal weg van Buell....Prima dus.

Ik had hetzelfde. Ging zitten op de 12ss en dacht....Jeetje. Het gaat. Maar net.

Ben goed 1.90 en toen ik wat naar achteren gleed zat ik ineens prima.
Zo prima dat ik serieus overweeg zo'n ding te begeren. Een proefrit moet uitkomst bieden. De vervelende zaken (zoals sparen etc) komen daarna wel.

Yamaha MT01 zat trouwens NOG beter. Heerlijke zitpositie!

Waarom al die motortjes maar kleiner en kleiner lijken te worden? Ik snap het niet meer.
Zo'n fireblade ding is werkelijk niet aan te bevelen voor mensen van meer dan 45 kg of zo.
"Honey? Does this motorcycle make my arse look big? :? :+ :+ :+ "
Ja dus. En lompe Nederlandse boerenlul op een sportmotor ziet er niet meer uit tegenwoordig.
Erg jammer. Vooral voor mij en die andere lompe boerenlullen.
:)
 
Bij normale woon-werk ritten zit ik met de ballen tegen de tank ja. Als het "wat harder" O-) gaat dan schuif ik wat naar achter, deels omdat ik dan wat platter over de tank kan maar ook omdat ik door het geweld bij het accelereren gewoon naar achter schuif...
 
Terug
Bovenaan Onderaan