Waar zit jij op je zadel?

Waar zit jij op je zadel?

  • Lekker tegen de tank!

    Stemmen: 122 85,9%
  • Liever wat verder naar achteren op het zadel...

    Stemmen: 20 14,1%

  • Totaal aantal stemmers
    142

Rutgert

MF veteraan
11 nov 2006
1.624
0
Tijdens een bezoekje aan de motorbeurs heb ik eindelijk eens plaats genomen op een Buell XB12SS waar ik alleen al door de looks voor ben gevallen.
Echter, in eerste instantie was ik teleurgesteld dat mijn benen te lang bleken te zijn om maar lekker op dat ding te zitten. ;(

De verkoper aldaar gokte dat ik een jap rijd. Zijn woorden waren: “Die gastjes op hun japannertjes kruipen allemaal met de kloten tegen de tank, maar dat is helemaal niet nodig op deze bike. Ga maar eens wat verder naar achteren zitten”.
Dat zat inderdaad een stuk beter. Ik kon mn benen nu precies goed kwijt. :)

Nu zit ik dus al een poos te twijfelen of ik zo’n nieuwe Buell zal aanschaffen. Maar na deze ervaring vraag ik me af of het niet tegen de tank kunnen zitten wel zo prettig zal zijn. Vooral met remmen... (Bij mn CBR doe ik eigenlijk niet anders dan tegen de tank aan kruipen). Een proefrit zal niet lang genoeg duren om zeker van mijn zaak te zijn, dus misschien moet ik zo’n Buell eens een dag huren.

Maargoed, wat ik me afvraag: Wat denken jullie? En wat doen jullie zelf?
Lekker tegen de tank aan kruipen of toch wat verder naar achter (voor zo’n sportieve nakedbike)?

buell_xb12ss.jpg
 
Met m'n kloten tegen de tank zit ik meestal tenzij het er wat sportiefer aan toegaat dan schuif ik wat naar achter om wat meer bewegings mogelijkheden te hebben.

Maar tegen de tank meestal voor m'n gevoel heb ik dan meer feeling/ -controle over wat er onder me gebeurt.

Ik rij FS *O*
 
:^

Bij stevig doorrijden tegen de tank, en bij echt knallen meer naar achter en ver vooroverbuigend

op een Hornet 900 btw
 
Ik zit ook altijd tegen mijn tank als ik dat niet doe heb ik het gevoel geen controle te hebben over mijn bike en vind ik ook gewoon niet lekker zitten

en ja ik rijd jap maar zou niet weten wat dat er mee te maken heb :?

je moet rijden op je fiets zoals jij het prettig vind zitten niet zoals de verkoper je aan praat :]

gewoon toch eens gaan sturen met zo,n buel dan merk je het van zelf

mooie fiets trouwens :}
 
Wrom zou je in godsnaam met je ballen tegen de tank gaan zitten :?

Zit gewoon stukkie naar achteren, ook op de xb :)
 
zit niet met m'n ballen tegen de tank, maar wel kort erop.

Als ik 'm flink opentrek dan kruip ik naar achter voor de aërodynamica.
 
Als ik rem tegen de tank.

&

Als ik HARD optrek tegen de duoseat })
 
Laatst bewerkt:
Lekker beetje achterover gezakt op m'n tjoppertje :] Heerlijk!
Soms betrap ik mezelf dat ik met mijn borrelnootjes tegen de tank zit maar dan ga ik gauw weer naar achter :Y
 
Met m'n kloten tegen de tank zit ik meestal tenzij het er wat sportiefer aan toegaat dan schuif ik wat naar achter om wat meer bewegings mogelijkheden te hebben.

Maar tegen de tank meestal voor m'n gevoel heb ik dan meer feeling/ -controle over wat er onder me gebeurt.

Ik rij FS *O*


:Y
 
mij is altijd op de rijles geleerd om met je dijbenen/knieen de tank te omklemmen en bij een bochtje aan de tegenovergestelde kant te drukken.

dus snap niet hoe je lekker bochtjes kunt nemen als je geen tank tussen je benen hebt :P
 
bij het echte krappe bochtenwerk zo kort mogelijk tegen de tank
normaal kort tegen de tank
bij het hard rijden op de snelweg een eindje naar achteren
 
balluh in de tank, je weet toch...

wat een topic weer... zit hoe jij het lekkerst zit.
 
Ik heb zelf een Buel XB en zit redelijk voorop. Het is niet echt de motor om een beetje achterop te leunen.

Dat je je benen niet kwijt kan vind ik wel gek. Ik ben zelf niet zo groot. Maar een vriend van mij kan met 1.88 zijn benen prima kwijt. Of het optisch dan nog helemaal klopt op zo'n gedrongen motor is een tweede. Maar dat zit hem meer in de lengte dan in de hoogte.
 
Oja, het is een fantastisch leuke fiets. Een proefrit moet wel uitsluitsel geven of je er plezierig op zit.
 
Liever wat naar achteren. Ik reed op de lesmotor altijd met m'n kloten tegen de tank, maar op m'n hawkje hou ik er liever wat ruimte tussen. dan kan ik de tank ook wat beter klemmen met m'n knieen.
 
balluh in de tank, je weet toch...

wat een topic weer... zit hoe jij het lekkerst zit.
Hoe ik het lekkerst zit? Das natuurlijk per motor verschillend. En bij die Buell is dat vrij ver achter op het zadel, wat ik tot dusver heb ervaren. Maar ik weet niet hoe nadelig het is en of het me tegen gaat staan dat ik niet tegen de tank kan aankruipen...

Bij mijn CBR kruip ik altijd tegen de tank. Is dat iets wat automatisch 'gebeurd', is dat het meest prettige of is dat alleen maar gewenning van mij, specifiek bij mijn motor.
Ik ben gewoon benieuwd hoe dat voor anderen werkt. Vandaar dit topic ;)

Ik heb zelf een Buel XB en zit redelijk voorop. Het is niet echt de motor om een beetje achterop te leunen.

Dat je je benen niet kwijt kan vind ik wel gek. Ik ben zelf niet zo groot. Maar een vriend van mij kan met 1.88 zijn benen prima kwijt. Of het optisch dan nog helemaal klopt op zo'n gedrongen motor is een tweede. Maar dat zit hem meer in de lengte dan in de hoogte.
Ik zit zelf zo rond de 1.90. Mijn bovenbenen zijn vrij lang.
Op de xb9sx zit ik als een reus, dat is echt een klein ding ja, maar op de 12ss valt dat nog wel mee :)
 
tegen de tank....
Als ik er vanaf ga zitten wordt het een pijnlijke zaak bij hobbelige wegen. Je wordt dan steeds met volle vaart tegen de tank aan gekwakt.

Karouch
 
Terug
Bovenaan Onderaan