Waar zit nokkenaskettingspanner bij honda VT1100?

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
36
Apeldoorn
#1
Wie weet (en kan misschien een plaatje toevoegen) waar de nokkenaskettingspanner (mooi scrabble woord) zit?

en hoe /of je deze spanner nog kan afstellen.

alvast bedankt.
 

TLRboy

MF veteraan
27 okt 2002
3.130
0
45
Nijmegen
#3
Ik heb ooit weleens zo een blok voorzien van nieuwe koppakking.

De spanner zijn geintergreerd in de ketting geleider. onderdeel 4, 5 en 7

gr olaf
 

hexx

Die hard MF'er
31 aug 2004
567
0
utrecht
www.ijzerenpaard.nl
#4
als je de deksels van de nokkenas eraf schroeft, kun je er makkelijk bij. jammer genoeg moet daarvoor wel je blok eruit (of iig flink kantelen) en veel bij te stellen valt er niet.

trouwens, als de ketting te slap staat, kun je hem het beste vervangen. dat kost een paar duiten, maar als-ie gaat lubberen en een klep naar zijn mallemoer helpt, ben je veel verder van huis.
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
52
Houten
#6
Haal er zelf je blok even onderuit als je wat geld wil besparen. (het zijn wel twee kettingen trouwens, elke cylinder heeft een nokkenas met bijbehorende ketting en spanner uiteraard)
 

hexx

Die hard MF'er
31 aug 2004
567
0
utrecht
www.ijzerenpaard.nl
#7
dank u..

heb even nagevraagd.. kosten zijn ongeveer 900 euro om de ketting te vervangen.
als dat inclusief werkloon is, valt het reuze mee. twee kettingen, twee spanners, twee geleiders, twee koppakkingen, dan zit je al gauw rond de 5, 600 euri. vergeet niet dat er 'honda' op staat en dat maakt het duur. en dan zo'n blok nog uit- en inbouwen tegen werkplaatstarief.

maar dan heb je wel weer een heel gave VT1100 uit een goed jaar. en die ga je echt niet vinden voor 900 euri. zoek trouwens eens op http://www.shadowmotorclub.nl/forum eens naar gebruiker 'chopperdokter'. die wil je vast wel helpen als-ie tijd heeft, en rekent heel schappelijke prijzen.

gaat allemaal goed komen met die fiets. geloof me :W
 

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
36
Apeldoorn
#8
als dat inclusief werkloon is, valt het reuze mee. twee kettingen, twee spanners, twee geleiders, twee koppakkingen, dan zit je al gauw rond de 5, 600 euri. vergeet niet dat er 'honda' op staat en dat maakt het duur. en dan zo'n blok nog uit- en inbouwen tegen werkplaatstarief.

maar dan heb je wel weer een heel gave VT1100 uit een goed jaar. en die ga je echt niet vinden voor 900 euri. zoek trouwens eens op http://www.shadowmotorclub.nl/forum eens naar gebruiker 'chopperdokter'. die wil je vast wel helpen als-ie tijd heeft, en rekent heel schappelijke prijzen.

gaat allemaal goed komen met die fiets. geloof me :W

nee het is alleen de voorste cilinder die dit euvel geeft. dus 2 zal niet hoeven.. maar is misschien wel verstandig om gelijk beide te doen..

bedankt voor je advies.. als het weer slechter wordt zal ik het blok er eens onderuit slopen...
en eens kijken of het makkelijk te doen is.. heb het wel eens bij een virago 750 gedaan uit 82. maar dat is weer heel anders..

tnx iig