Waarde motor bij verkoop?

White Scorpion

Die hard MF'er
10 jul 2005
412
1
Tilburg
De laatste weken loop ik telkens meer met de gedachte om mijn fietsje te verkopen en een wat sportiever model te gaan kopen (ZX*R, GSX*R).
Vraag me alleen af wat ik voor mijn motor zou kunnen vragen bij verkoop.

Beetje gegevens:

- Bandit 1200N
- Bouwjaar: half 1997
- KM-stand: 76000
- Akrapovic uitlaatsysteem
- Spiegler remsysteem
- UpsideDown voorvork
- LSL Superbike Stuur
- LSL voetsteuntjes rondom
- Spyball Alarmsysteem
- Dynajet stage 1 + K&N Luchtfilter (stage 3 + extra filter erbij).


bij 70.000km een grote beurt gehad en ongeveer 800km geleden een nieuwe achterband (BT-014).

fotootje:
zijkant.jpg


Het is dus helemaal niet zeker of ik m wel ga verkopen, hij rijdt perfect, maar ik krijg toch meer en meer de drang om iets sportievers te gaan kopen.
 
Op http://www.motoroccasion.nl kom ik tegen:
(Wat het dichtst in de buurt komt...)

SUZUKI
GSF 1200 S BANDIT

Motoport Wormerveer             
Bj. : 1997
Km : 85000
Prijs. : € 1.990,-

Ben bang dat het niet veel gaat worden dus.
 
maar die is dan wel strontorigineel...
er staat er ook een van '99 met 70k op de teller, ook volledig origineel en daar wordt 4490,- voor gevraagd.

Toch is 76000km in 9 jaar helemaal niet zoveel. is een gemiddelde van 8444km per jaar, wat naar mijn idee een normaal gebruik is...
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk denk ik dat een (vraag)prijs van 3750,- haalbaar moet zijn.

Ik vind o.a. http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_suzuki/35987874.html%3Freturn%3DeJwlyjELwjAQhuH%252FUmjHpGeaqglB6uKui2vQQkpiczQBq%252BJ%252F94LL8T58ZxWoz6RanRSIXlVptMvNaZczKs59xHFmD7v4jMHanNgc%252BP%252BFocPDGgw092RyrMUAtTgGOkO%252F3ZXMlO8JS65lhk5KUfQiiT10rST5J%252Bl0uZ6pY5oImwYNVPr7A%252BefLiA%253D%26df%3D1%26fta%3D (deze) of deze wel een leuke opvolger...
 
Aan de ene kant zit er leuk remspul en voorvork op, aan de andere kant ga ik daardoor, (en door het spuitwerk), er maar van uit dat het een schadefiets is geweest?
Als iemand helemaal verliefd is op jouw verbouwing dan gaat daardoor de prijs misschien wat omhoog, een ander gaat zich afvragen of er nog schade overgebleven is en geeft er juist minder voor.
Als hij verder helemaal netjes en schadevrij is dan denk ik dat € 2250,00 een realistische prijs is.
 
Kilometerstand zal mensen afschrikken.. Niet volledig terrecht want een bandit blok is erg sterk en kan makkelijk 150.000 mee.

Zoals je fiets er nu bij staat zou ik hem inschatten op 2750,-
 
tip: probeer hem (haar?) particulier te verkopen. Waarschijnlijk kun je op die manier de extra's beter tot waarde brengen. Een dealer zal bij inruil hiervoor nauwelijks iets méér willen geven, terwijl het voor een liefhebber wel waarde heeft. Als je vervolgens met een zak vol geld op jacht gaat naar een opvolger, valt er zonder inruil vaak ook meer te pingelen mbt de vraagprijs.....
Suc6

:]
 
tip: probeer hem (haar?) particulier te verkopen. Waarschijnlijk kun je op die manier de extra's beter tot waarde brengen. Een dealer zal bij inruil hiervoor nauwelijks iets méér willen geven, terwijl het voor een liefhebber wel waarde heeft. Als je vervolgens met een zak vol geld op jacht gaat naar een opvolger, valt er zonder inruil vaak ook meer te pingelen mbt de vraagprijs.....
Suc6

:]

:^

Denk dat je paar spulletjes los moet gaan verkopen, kun je de prijs van de motor zelf wat lager neerzetten. Inruilprijzen zijn laag, verkoopprijs die ze er voor willen vangen vaak veels te hoog.
 
Moet je wel de originele onderdelen (voorvork?) nog hebben!
Verder ben ik het wel met je eens.

btw; die van mij komt ook bij Wim ter B. vandaan!

:]
 
anders laat je 'm toch gewoon taxeren? na flinke verbouwingen wil dat ook verzekerings-technisch wel eens handig zijn
 
verzekeringstechnisch: hij is verzekerd voor 12900,-
8900,- catalogus waarde en 4000,- extra onderdelen.

Ik ga m zeker NIET inruilen. dat is nooit interessant, hoe goed je motor (auto of brommert) er ook uit ziet. Particulier vind ik vraagprijs 3750 acceptabel. Ben idd bang dat dat bij inruilen rond de 2000,- zal liggen.

Zal m denk is op wat sites te koop gaan zetten. dan zien we wel wat er voor geboden wordt.
Misschien doe ik m weg (als de prijs interessant is) en rij ik over een paar maanden met een sportfietsje rond :]
 
helaas zijn die richtprijzen voor standaard motoren, waar je bij mij niet echt meer van kunt spreken. Dus dan is dat flink nadelig voor mij B|

edit: wellicht toch wel interessant zie ik zo.
Ik zal eens gaan informeren.

 
helaas zijn die richtprijzen voor standaard motoren, waar je bij mij niet echt meer van kunt spreken. Dus dan is dat flink nadelig voor mij B|

edit: wellicht toch wel interessant zie ik zo.
Ik zal eens gaan informeren.

Andere dan standaard onderdelen hebben in praktijk nagenoeg geen meerwaarde en werken soms nog wel eens in het nadeel :)
 
We zullen zien.
Heb m net op marktplaats.nl en motoroccasion.nl gezet en via verkoopuwmotor.nl een taxatieformulier ingevuld.

Als het niet interessant is blijf ik er gewoon zelf lekker op :]
 
We zullen zien.
Heb m net op marktplaats.nl en motoroccasion.nl gezet en via verkoopuwmotor.nl een taxatieformulier ingevuld.

Als het niet interessant is blijf ik er gewoon zelf lekker op :]

Je kan ook de bijzondere onderdelen weer vervangen voor de standaardonderdelen en de bijzondere onderdelen los verkopen :)
 
Hier moet gewoon een liefhebber voor zijn, het zou echt zonde zijn om m te slopen. :X

Buiten dat, ik heb de originele onderdelen niet, dus dan zou ik er eerst een hoop geld in moeten stoppen om weer originele onderdelen aan te schaffen.
 
WAT EEN ONTZETTEND MOOI DING ZEG!!!!!! :} :} :} :} :}

Het is mischien een klein beetje gedateerd, maar met deze Bandit rijdt je absoluut niet voor paal..
3750 tot 4000 Euro moet je er wel voor kunnen vragen, jammer dat ik al iets anders op het oog heb, ik heb nog steeds een zwak voor de Bandit 1200 N.

En deze is helemaal top !!! Succes !!
 
De laatste weken loop ik telkens meer met de gedachte om mijn fietsje te verkopen en een wat sportiever model te gaan kopen (ZX*R, GSX*R).
Vraag me alleen af wat ik voor mijn motor zou kunnen vragen bij verkoop.

Beetje gegevens:

- Bandit 1200N
- Bouwjaar: half 1997
- KM-stand: 76000
- Akrapovic uitlaatsysteem
- Spiegler remsysteem
- UpsideDown voorvork
- LSL Superbike Stuur
- LSL voetsteuntjes rondom
- Spyball Alarmsysteem
- Dynajet stage 1 + K&N Luchtfilter (stage 3 + extra filter erbij).


bij 70.000km een grote beurt gehad en ongeveer 800km geleden een nieuwe achterband (BT-014).

fotootje:
(Afbeelding)

Het is dus helemaal niet zeker of ik m wel ga verkopen, hij rijdt perfect, maar ik krijg toch meer en meer de drang om iets sportievers te gaan kopen.
gooi er een set nokkenassen in van een GSXR 1100 (olie koeler) en eventueel de carbs van de 1100 er ook op zetten, moet je eens opletten hoe sportief ie wordt 8-)
 
Daar wordt ie niks sportievers mee...

Qua vermogen en power is er absoluut niks mis mee. Maar hij is nu eenmaal niet echt geschikt om snel en wendbaar (sportief) mee te zijn.

Ook heeft het weinig nut om 200+ te gaan rijden (DE) aangezien het een naked bike is en dit niet echt prettig rijdt..

WAT EEN ONTZETTEND MOOI DING ZEG!!!!!! :} :} :} :} :}

Het is mischien een klein beetje gedateerd, maar met deze Bandit rijdt je absoluut niet voor paal..
3750 tot 4000 Euro moet je er wel voor kunnen vragen, jammer dat ik al iets anders op het oog heb, ik heb nog steeds een zwak voor de Bandit 1200 N.

En deze is helemaal top !!! Succes !!
Dank :}

Heb net het eerste bod binnen gehad op marktplaats voor 3000,-
Blijf het vreemd vinden dat mensen op iets bieden wat ze nog niet gezien hebben...
Ach ja, we wachten nog ff af...
 
Tis dat ik net een Bandit 1200 gekocht heb, ik vind 3750,- helemaal niet te veel voor deze fiets, ik heb voor de mijne meer betaald en die is van '96 en ook niet helemaal standaard.
weet je toevallig uit welke motor de voorvork afkomstig is die nu in de bandit zit? da's namelijk een modificatie die ik ook ooit nog es wil doen.
 
gewoon erbij houden , voor die fooi die ze terug geven hoef je hem niet in te ruilen :N
 
Tis dat ik net een Bandit 1200 gekocht heb, ik vind 3750,- helemaal niet te veel voor deze fiets, ik heb voor de mijne meer betaald en die is van '96 en ook niet helemaal standaard.
weet je toevallig uit welke motor de voorvork afkomstig is die nu in de bandit zit? da's namelijk een modificatie die ik ook ooit nog es wil doen.
Ik geloof dat ie uit een GSX1000R komt, maar ik weet dit niet zeker. het was in ieder geval een GSX.

gewoon erbij houden , voor die fooi die ze terug geven hoef je hem niet in te ruilen :N
Erbij houden is iets te veel van het goede. Wordt een dure hobby. Inruilen ga ik sowieso niet doen, dan zou ik een dief zijn van mijn eigen geld..
 
Nou,

- een bod gehad van 3000,-
- een van 2500,-
- een wilde m ruilen tegen een GSXR uit '91
- en een wilde m ruilen tegen een ZL900 Eliminator

Heb m inmiddels staan op:

marktplaats.nl (2x)
minimarkt.nl
motoroccasions.nl
snuffelsnel.nl
speurders.nl

en hier een topic in de "te koop" sectie om m te ruilen tegen een GSX R 750 SRAD.

Je zou toch zeggen dat het met zoveel bezoekers toch niet zo heel lang zou moeten duren voordat de juiste contact zoekt.
Ben nog druk aan t afwachten... *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan