Waarde motor (sv 650 s)

wouterdordt

MF'er
20 jan 2007
154
0
Dordrecht
Ik bezit momenteel een sv 650 uit 1999.
Nu wil ik de motor in gaan ruilen op een andere motor maar heb ook de mogelijkheid de motor te verkopen aan een goede vriend.
Waar het kort op neer komt: wat is de motor waard.
Ben nog niet bij een motorbedrijf geweest dus heb daar geen richtprijs van.
Maar zou graag willen weten wat de waarde is zodat ik een richtprijs kan melden aan hem.

Betreft een sv 650 s uit 1999
ongeveer 28000 op de teller.
5000 km geleden kleine beurt, remblokken achter, ketting en tandwielen en nog wat klein onderhoud van ongeveer 500euro.
Achterkant zelf aangepast met traanplaat, achterlicht met knipperlicht, kleine knippers voor, valdoppen enz.
wel is de voorband binnekort een keer aan de beurt.

foto:

DSC02391.jpg



groeten

Wouter
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon ff op marktplaats enzo kijken wat ze voor vergelijkbare fietsen vragen.

Je kan hem verkopen aan een vriend, maar aan een goede vriend zou ik nooit doen...

Succes ermee in ieder geval.
 
Ik heb mijn SV uit 2000, 31dkm, laser demper, flip up ruitje afgelopen zomer verkocht voor €2600,- De voorband moest vervangen worden en de voorvorkpoten waren niet echt mooi meer.
Mijn SVtje was de goedkoopste van marktplaats toen en toch heb ik dr een hele tijd over gedaan voor ik m kwijt was B| wel veel lage biedingen gehad, maar verder nooit iets serieus.

Dat was particulier, bij inruil werden asociaal lage bedragen geboden. Het laagste was €1200,- geloof ik |( (dr stond een vergelijkbaar model in de showroom voor €4500,-)
 
Nadeel van de SV is dat ze relatief goedkoop zijn. Waarom weet ik niet, want ze rijden heerlijk (ja heb er zelf ook een :) Psies dezelfde maar met volle kuip en LASER uitlaat. Terwijl een HONDA CBR600 uit 1995 met 45k km op MP voor meer geld staan de gemiddelde SV uit 1999-2002 met minder km...iets wat ik onterecht vind...maar wie ben ik..

Via de dealer moet je het idd echt niet doen. Die zullen je weliswaar wel wat meer geven dan 2000 als je een gloednieuwe bij hun haalt. Ik denk dat je particulier rond de 2600-2800 moet gaan zitten. Niet minder want daar krijg je echt spijt van!
Hoe lang ben je btw? Ik ben namelijk 1.89 en hij zit imo heerlijk.
 
Laatst bewerkt:
Kijk wat je terugkrijgt bij inruil... leg daar 500 pleuro bovenop en verkoop em aan je maat. Da's een nette vriendenprijs, scheelt je een hoop geleur en zeker weten dat je nu wat korting krijgt op je nieuwe motor, tenslotte heb je niets in te ruilen... :)

En voor die lui die het hebben over showroomprijzen bij de dealers... allereerst krijgen ze dat er doorgaans niet voor en ten tweede heb je als particulier minder te bieden dan een dealer (geen garantie e.d.). Dus liggen de prijzen particulier lager als bij de dealer, al denken hele volksstammen dat ze gelijkwaardig zijn aan een motorzaak. Tenminste, als je naar de prijzen op marktplaats kijkt... ;)

Particulier verkopen op MP klinkt leuk, geeft je een hoop gezeik en onzin biedingen, vragen van idioten over foto's en het risico op diefstal bij een proefrit! Zelf kreeg ik onlangs het verzoek recente foto's te sturen van m'n toenmalige bike. Stuur ik ze op, krijg ik de opmerking terug "De foto's lijken van uw vakantierit en de motor is hierop enigzins vuil. Heeft u geen andere foto's want deze zijn wellicht niet representatief voor uw motor"... |(

Nee, check lekker de inruilprijs en doe er iets op. Heeft je maat een nete prijs en jij hebt met je korting op de nieuwe bike ook een leuk bedrag en geen ellende...
 
pun took is, dat de neiuwe model sv (vanaf 2003) ook erg in trek is, de meeste mensen die een sv willen kopen en deze 2e hands kopen willen graag het neiuwe model.

Hierdoor komt er minder vraag naar de oudere sv waarvan er vaak meer zijn te vinden.
Dit zorgt er natuurlijk weer voor dat de waarde van de motor omlaag gaat.

(niet dat de oude sv model slecht is, het is alleen dag en nacht in vergelijking met het neiuwe model vanaf 2003)
 
punt ook is, dat de nieuwe model sv (vanaf 2003) ook erg in trek is, de meeste mensen die een sv willen kopen en deze 2e hands kopen willen graag het nieuwe model.

Hierdoor komt er minder vraag naar de oudere sv waarvan er vaak meer zijn te vinden.
Dit zorgt er natuurlijk weer voor dat de waarde van de motor omlaag gaat.

(niet dat de oude sv model slecht is, het is alleen dag en nacht in vergelijking met het nieuwe model vanaf 2003)
 
En voor die lui die het hebben over showroomprijzen bij de dealers... allereerst krijgen ze dat er doorgaans niet voor en ten tweede heb je als particulier minder te bieden dan een dealer (geen garantie e.d.). Dus liggen de prijzen particulier lager als bij de dealer, al denken hele volksstammen dat ze gelijkwaardig zijn aan een motorzaak. Tenminste, als je naar de prijzen op marktplaats kijkt... ;)

Niet mee eens. Showroomprijzen bij dealers zijn belachelijk hoog. Hier in Apeldoorn betaal je een fortuin aan een motor wat niks waard is. Denk je echt dat de dealers zoveel extra te bieden hebben? Als ze een oude motor overnemen dan doen ze er echt niks meer mee wat 2000 euro extra waard is.
Toen ik mijn motor ter reperatie meenam afgelopen november, hebben ze hem zonder aan mij te vragen uitvoerig bekeken om een inruil waarde te maken. TOen ik terugkwam zeiden ze dat ze er 2000 euro wilde geven...in de showroom staat een minder mooie SV met meer KM en originele uitlaat voor 3999 :S Als ik hem zou inruilen voor een slechtere moet ik dus 2000 euro bijlappen :X |(
Ik heb ze toen bedankt voor de koffie en ben snel weggegaan :W

PS: sommigen motorzaken zijn uitzonderingen, maar deze zijn te zeldzaam..
 
Garantie is mij toch best wat waard, zeker bij een tweedehands motor. Je koopt toch andermans ellende over. Mijn eerste motor kocht ik tweedehands bij Motoport Zelhem. Toen die (zelfs na de garantietermijn) kuren kreeg, hebben zij mij uitstekend en zonder extra kosten geholpen. Die zekerheid waardeer ik.

Wat de SV betreft, die zijn 2e hands inderdaad betaalbaar. De vergelijking met de CBR600 vind ik wat flauw, Honda's en 4-cilinders hebben de reputatie duurzamer te zijn dan. Bovendien is de nieuwwaarde van de CBR hoger.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf op zoek naar een beetje geschikte (25kw) fiets, maar zie de gemiddelde prijzen zo. Denk wel dat je rond de 3000 particulier kan zitten met je vraagprijs
 
Maar er moet over 1000 km wel een grote beurt gedaan worden. Weet niet of dat echt mee zal wegen in de vraagprijs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan