Waarde Suzuki Gt 550

legowelt

MF'er
2 mrt 2005
152
0
belgie
Hallo,

Ben deze avond naar een Suzuki Gt 550 gaan kijken
Ben niet thuis in de oldtimer en brikkenwereld, dus had graag even van de kenners gehoord wat een goede prijs is

1 Gt 550 rijdend
Er komt ook nog 1 Gt 550 frame met onderblok bij ( frame is gepoederlakt)

Hij is niet gerestaureerd, zoals je kan zien.
Maar hij ziet er eerlijk uit en komt van een verzamelaar die deze extra had.

Dit zijn de afbeeldingen

9623183605.jpg

9686810501.jpg


Alvast bedankt voor jullie mening
 
Laatst bewerkt:
Is lastig

Hangt er natuurlijk vanaf wat jij er mee wil.

Als jij hem mooi vind en de prijs is voor jou goed dan gewoon kopen

Wil je hem uiteindelijk restaureen en origineel maken...... HEEL hard wegrennen.

Gaat een ongeloofelijk godsvermogen kosten.

Ik denk dat de 550 zoals hij er nu uit ziet rond de 600 Euro moet kosten.


Succes
 
Laatst bewerkt:
Volgens die man was de tank op zich al een paar 100 euro waard

Vraagprijs incl de 2e GT is 1000 euro

Dan laat ik deze maar gaan?
 
Ziet eruit als een Rickman tank. Als die niet lek is heeft ie wel wat waarde maar een paar 100 euro? denk het niet.
Verder is het een echte opknapper waar veel aan moet gebeuren om er iets moois van te maken. Ik zou er niet meer dan 6 a 700 euro voor over hebben. Er vanuit gaande dat het blok nog in goede staat is en niet gereviseerd hoeft te worden.
 
Volgens die man was de tank op zich al een paar 100 euro waard

Vraagprijs incl de 2e GT is 1000 euro

Dan laat ik deze maar gaan?


voor die prijs zou ik persoonlijk het heel erg laten staan ja... qua model ziet de ombouw er niet slecht uit, maar zelfs op foto is het al te zien als n kliederklusje...
 
Laatst bewerkt:
een gt550 is een mooie motor maar dan wel in (redelijk) originele staat :Y
ik weet niet of dit alles is of dat er ook nog originele onderdelen bijzitten?

1000euro is wel wat teveel van het goede als ik dit zo zie, het racer idee is leuk maar zoals deze is opgebouwt is t verre van mijn smaak

Wel een + voor de 3-in-1 *D
 
Ik hou wel van de caféracerlook, al is de uitvoering inderdaad niet de beste.

Het idee wat ik had, was gewoon starten met het 2e kader.
Dit is opnieuw gepoederlakt, dus dat bespaart ook weer geld.

En dan zien wat we kunnen behouden en wat we moeten kopen.

Maar als jullie het te duur vinden, laat ik het gaan.

Bedankt voor de meningen
 
Vertel eerst eens wat je met de GT550 wil. Wil je hem zo laten, wil je hem reviseren of heb je iets met een suzuki GT550. Dit alles bepaalt de waarde.
 
Ik vond de vormgeving wel leuk, heb verder niets met de GT
Ben ook helemaal niet bekend met brikken

Ik heb wel iets met 2takt.
Prachtig geluid maakt die motor trouwens :P

Had het idee om tank enz te herspuiten
Zitje te herbekleden
Her en der wat polijsten
Blok eens nakijken

Origineel moet ie voor mij zeker niet zijn

Het leek me een leuke basis, maar vond met wat googlen niet direct terug wat dit model nu eigenlijk waard moet zijn
Vandaar de vraag
 
Ok, bedankt voor je reactie. Wat kan je met deze GT. Heeft die een kenteken om de weg op te gaan. Ik zie geen knipperlichten. Hierbij een foto van die van mij.

DSC03400.jpg


Verder moet je zelf bedenken wat je ermee wilt. Brengen naar origineel kost een vermogen. Er niets aan doen en er lekker mee rondscheuren, dan is het wat een gek ervoor geeft.
 
Tja, eerlijk gezegd vind ik 500 euro al een heleboel geld voor dit ding.
 
Ruud Panneman: mooie GT hoor
Maar dat is eigenlijk wat ik niet wil

BE papieren zijn erbij ( wat mooi is, want ik ben Belg :) )
Knipperlichten, geen probleem, dat is makkelijk op te lossen

Ik heb momenteel 2 motoren waar ik de weg mee opkom
Deze zou gewoon zijn om doorheen de jaren eens een "eigen" fiets te maken.

Droom even hardop: misschien een upsd, misschien akront velgjes
 
Kortom, de kans is groot dat je dat ding wel gaat aanschaffen. Je hebt er leuke plannen mee, maar er zal dan toch wel wat van de prijs af moeten. Of niet, dat bepal je natuurlijk helemaal zelf. Punt is met deze Suzuki's, als zo een ding langere tijd heeft stil gestaan, drogen de krukaskeerringen uit. Dat betekent dus een krukasrevisie. Ga er maar gewoon van uit dat dit je te wachten staat.
 
1000,- euro is het zeker niet waard,ik zou er niet meer dan 500,- voor over hebben,
en dan moet het blok nog goed zijn,de tank zal misschien wel een paar honderd gekost hebben,
maar dat krijg je er echt niet voor als je die los zou verkopen,als je er zelf een soort van
cafe racer van wil maken dan is het uiterlijk nu niet zo belangrijk,want dat ga je dan toch veranderen,dan is eerder de staat van het motorblok belangrijker,als die gereviseerd moet
worden word het weer een kosbare zaak,uiteindelijk komt het er toch op neer wat je er
zelf voor over heb,meestal koop je onder de 1000,- euro niets fatsoenlijks en word het toch
reviseren en opknappen,en dan zit je al snel aan een 2000,- euro+.
 
Waarde is (in dit geval) een (emotioneel) gevoel. En een gevoel kun je niet in geld uitdrukken.

Dus, als je er brood in ziet: doen.

Maar ik als suzuki tweetaktadept, net zoals de meesten die je een advies hebben gegeven hier, zou hem lekker laten staan, tenzij het bedrag onder de 500 komt. En dan nog.......


Op Mp staat er ook een voor 300 euro te koop. Als je toch wilt sleutelen....

Enne wat Deputy zegt, de krukas keerringen is een geduchte en dure tegenstander, al loopt de motor nog zo mooi en is de tank nog zoveel waard.
 
Mp daar schiet ik niet veel mee op, dan heb ik een NL moto ( als belg)

Heb de man net gebeld en een bod gedaan van € 850 aan huis gebracht ( is ook maar 10km hier vandaan)
Hij belt me eerstdaags terug, wil er even over denken

Revisie, daar hou ik sowieso rekening mee.
Als ik er aan begin, moet het ineens goed gedaan worden: resultaat moet een leuke en (minf of meer) betrouwbare weekendmotor zijn.

Voor een caféracer is dit in mijn ogen al een vrij goede basis
Clipons zijn er bij, de tank is goed en een zitje ( met wat werk aan) heeft hij ook al.

Verder een vers gepoederlakt frame er extra bij: als je die dingen moet gaan kopen, ben je ook 500 euro kwijt.

Als het doorgaat, wordt het sowieso iets van lange adem: ben nog zelfstandige naast men werk, ben bezig met verbouwen thuis en heb nog een Hercules MK50 staan die eerst komt
 
Laatst bewerkt:
Tja, en die drie-in-een uitlaat is wel leuk. Komt een puist herrie uit, en ze zijn niet meer te krijgen.
 
ik lees dat er een gepoedercoat frame bij is...reken daar eens 150 euro voor (incl coaten) dat tankje is zo´n 50 euro waar, meer niet. Maar dat maakt samen toch al 200 euro die je van je 850 bieding af kunt halen. Hou je 650 over...vind ik een nette prijs op zich. Als je alles als investering wilt zien is er ook niets meer aan natuurlijk. Heb ook al wat brommers in elkaar geknutseld maar heb zelden mijn geld er weer uitgehaald, hoeft ook niet, heb er wel iedere keer enorm veel lol mee gehad...en dan is een paar tientjes verlies best te overzien
 
Terug
Bovenaan Onderaan