waarde suzuki rg 500

Ik heb een keer naar een motor geïnformeerd bij deze hobby handelaar. Heel verhaal dat de motor van een vriend was geweest die hem helemaal gerestaureerd had en toen ging scheiden. Het hele verhaal bleek uit zijn duim gezogen.
 
Dan vraag ik mij af van wie deze is geweest, waarschijnlijk van een vriend die geëmigreerd is :+
 
Qua uiterlijk is het ook niet mijn ding maar daar is een hoop aan te doen, is bv heel simpel een Schwantz Pepsi fiets van te maken.
rgv500_88.1.jpg


18123.jpg


Als het weer op een RG500 moet lijken heb je wat meer werk.....
 
Laatst bewerkt:
Grappig dat mijne gebruikt werd als voorbeeld haha.
Leuk om te lezen !.

Mis ik hem.? .... heeeell soms. Ja meen het echt.

Helaas ook toen gehoord dat het blok opgeblazen was...

Zo zonde.. blok tuning met alle aanpassingen en uitlaat was de waarde van een rg590 ong.
 
Tja het blijft een 2takt,zeker met een opgevoerd blok moet je extra voorzichtig zijn en goed het mengsel in de gaten houden.Niet voor niets werd bij de race motoren voor iedere rit het mengsel aangepast,dat vergeten veel amateurs en denken dat het zo'n vaart niet zal lopen totdat de zuigers zeggen doe het zelf maar.
De wegversie werd niet voor niets een stuk tammer gehouden dan de race RG,een wegmotor
moet onder alle omstandigheden heel blijven zonder dat de eigenaar sproeiers hoefde te wisselen,daarom maakten de fabrikanten de weg uitvoering een stuk tammer.
Figuren die dachten een mooi setje open luchtfilters te kunnen monteren of andere uitlaten
kwamen vaak dan ook van de koude kermis thuis ,dat heeft de 2takt de naam gegeven onbetrouwbaar te zijn,maar het was niet de schuld van de motor maar van de eigenaren die zonder enige kennis van zaken maar wat gingen modificeren.
 
Laatst bewerkt:
Als tiener gooide ik altijd een 1/4 extra olie in m'n opgevoede Zundapp.Daarnaast reed ik liever met de verstelbare sproeier.Afhankelijk vh weer type kon ik hem bij regelen.Iedereen kreeg vastlopers behalve O-)
 
Grappig dat mijne gebruikt werd als voorbeeld haha.
Leuk om te lezen !.

Mis ik hem.? .... heeeell soms. Ja meen het echt.

Helaas ook toen gehoord dat het blok opgeblazen was...

Zo zonde.. blok tuning met alle aanpassingen en uitlaat was de waarde van een rg590 ong.

Heeh hij is er nog, alles goed verder??
 
Terug
Bovenaan Onderaan