waarde van FZR 400 RR

Mark_K

MF'er
15 mrt 2004
134
0
Ik ben misschien van plan een FZR 400 RR te kopen, in de parelmoer-wit/rode kleurstelling.

Deze motor heeft uitzonderlijk weinig km gemaakt namelijk maar 2750. Ik weet dat deze motor betrouwbaar is en is geen discussie over de echtheid van de km's nodig.

De motor heeft schuifschade, daarmee is de carteldeksel beschadigd en een (klein) deel van de kuip. Voor mij geen reden om de motor direct af te wijzen, wel denk ik dat de motor hierdoor minder waard is dan bijvoorbeeld een onbeschadigde met meer kilometers.

De motor is in 1997 nieuw verkocht aan deze mensen, ik ga er echter vanuit dat de motor tussen 1992 en 1994 geproduceerd is.

Helaas heb ik geen plaatjes van de schade, hopelijk kan iemand mij zeggen wat een realistische prijs is. De prijzen op marktplaats etc lopen vrijveel uiteen.
 
Het is een motor met Nederlands kenteken, het zou kunnen dat hij geimporteerd is door de motorzaak, welke hem verkocht heeft.

@ Superkris, voor dat bedrag koop je naar mijn idee een onbeschadigde (zie speurders en marktplaats).
 
moet dan wel op kenteken staan met een letter uit welk land
mijn vriendin heeft een fzr400rr van net voor 90 met kleine gebruikers sporen
ook met weinig km's die was nog geen €1500
misschien een kleine indicatie voor je deze komt uit amerika geloof ik
wat voor koplamp zit er in die gene die je wil kopen? dubbele of enkel?
 
zo ziet de motor eruit (dit is een internet plaatje van hetzelfde type)

full
 
dat is een mooi model vind ik (geloof ook van 1992/1994)
het gaat je om de waarde van zo'n ding
wat vragen ze ervoor dan?
 
ligt trouwens ook aan de staat van onderhoud
nieuwe banden, tandwielen en ketting
beurtjegehad? voorvork keeringen nog goed?
anders krijg je die kosten ook nog
 
Staat van onderhoud is een punt. De motor heeft nog maar zo weinig gelopen dat de originele banden nog voldoende profiel hebben. De motor heeft een aantal jaren stil gestaan. Nu wordt er af en toe op gereden om de accu levend te houden. Na de stilstand, iig zo heb ik het begrepen, hoefde er niks aan te gebeuren behalve de accu.

De kans dat de stilstand de motor meer kwaad dan goed heeft gedaan is echter wel aanwezig. De kleine ritjes in de buurt (65 km in 2 jaar) zijn naar mijn mening niet echt genoeg reden om te zeggen dat ie helemaal rijklaar is.

De vraagprijs was aan de hoge kant in vergelijking met andere advertenties, ik wil goede argumenten aandragen voor een realistische prijs.
 
Verrek.... die foto..... das MIJN ex fzr400rr :} waar ik 9 jaar geleden mee begonnen ben !

 
nou ja de banden zijn in mijn ogen dan niet goed meer(zullen wel droogte scheurtjes hebben)
en een motor hoort ieder jaar een beurt te krijgen zeker als die zo weinig rijd, ik bedoel alles zal wel aardig droog en stroef zijn van het staan i.v.m stof enz. meerdere rubbers vinden dit ook niet leuk en drogen uit (spruitstuk)
bijvoorbeeld de voorvork keerringen die zijn dan zeker aan vervanging toe want die gaan haast zeker lekken wanneer die nu veel gebruikt gaat worden
ik zou gewoon een bod doen met al het onderhoud in je achterhoofd en waar jij dus mee kan leven willen ze hem daar niet voor kwijt, jammer maar er zijn zat motoren te koop en iets meer km's betekent zeker niet dat die slechter is onderhoud is toch erg belangrijk in dit verhaal
en reken maar een setje banden €280 + keerringen vervangen voorvork €50/100
olie en filter €75? +luchtfilter € ?
dan kost die al heel wat meer natuurlijk
 
"aan de hoge kant" ?
de een veegt ze reet met een honderdje, de andere moet er een week voor werken :+

noem het bedrag eens!

mijn vrouw heeft haar FZR een half jaar geleden voor 1750.- verkocht en die was in zeer goede staat en goed onderhouden.
en in precies dezelfde kleuren als op de bovenstaande foto ;)
en ook met een carbon laser demper er op.

dat was trouwens ook een hollandse fiets, nadat ik hem zelf had ingevoerd *O*
 
Verrek.... die foto..... das MIJN ex fzr400rr :} waar ik 9 jaar geleden mee begonnen ben !
Ik heb em via google.


De vraagprijs was 3000 euro (wel bespreekbaar), mensen vinden het zelf ook lastig in te schatten wat de motor waard is.

Het zal waarschijnlijk niet door gaan heb gisterenavond deze ZXR 400 gekocht via eBay :9~ :
full


Morgen ophalen in Kevelaer Duitsland :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan