Waarde van motor

Straatblaffer

Rookie
25 aug 2012
2
0
Hey dames/heren,

ik heb een vraag waar is hier antwoord op hoop te krijgen.

Voorop gesteld, ik ben geen motorkenner. Sterker, ik heb (nog) niet eens een motorrijbewijs. Wat ik hier dan doe? Ik wil misschien een motor kopen. De prijs is 700 euro. Het lijkt me heel erg gaaf om als een soort decorstuk in mijn kamer te hebben. Ik wil er later, als ik wel een rijbewijs voor motoren heb (nu slechts autorijbewijs) echter wel op kunnen rijden. Als hij motorisch niet in orde is, hoop ik er dan in elk geval 700 voor terug te krijgen. Nu is mijn vraag, denken jullie dat de motorfiets die 700 in elk geval waard is, ook als er van alles mis mee is, of is dit toch een te grote gok? Ik heb op dit moment niet veel meer informatie. Ik weet niet eens wat voor type het is. Ik ben puur voor het uiterlijk gegaan. Heeft iemand een idee wat deze waard kan zijn?

Alvast bedankt!



f2vdwi.jpg

261gej9.jpg
 
Dat kan niemand je vertellen vanaf een foto.

Wat is de staat van slijtage onderdelen?
Lakwerk?
Loopt ie?
Hoe loopt ie?
Hoe rijdt de motor?
 
Een Yamaha XJ700X Maxim.. Gebouwd in 1986... 5 kleppen per cylinder..

Een leuke motorfiets.. Onderdelen zijn soms wat zoekwerk, maar veel past van andere type's Yamaha.. 68.136miles is op 355,7 kilometer na 110.000 kilometer.. Behoorlijke kilometerstand..
 
Laatst bewerkt:
Ken je het spreekwoord: wat de gek ervoor geeft ? Je geeft zelf aan dat het uiterlijk/model van de motor je wel aanspreekt, op de foto ziet e.e.a. er redelijk goed uit. De kans bestaat dat degene welke hem zo gekoesterd heeft dat onderhoudstechnisch ook heeft gedaan. Maar natuurlijk kan er van alles mis zijn, ik zou zeggen, ondanks een redelijke km. stand kopen dat ding.
 
Nee, daar was ik al bang voor. Lakwerk is behoorlijk, verder heeft deze motor echt jaren in een etalage gestaan en ga ik ervan uit dat hij niet loopt. Ervan uitgaande dat het motorisch een wrak is, is het dan qua 'verzamelobject' nog wat waard, of is dit slechts enkele tientjes?
 
je kan eens een bod doen ,begin met de helft van de vraagprijs.
hij staat al enkele jaren stil zeg je, voor je hem weer goed lopent hebt ben je ook een paar honderd achter de wagen.[bij een motorzaak]
Ook als je t zelf doet gaat t in de papieren lopen.
Afhankelijk van wat er mee is natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan