Waarde Yamaha FJ 1100

cb4ever

Die hard MF'er
28 nov 2005
709
15
beveren-leie
Hellow,

Ik vroeg me af hoeveel een Yamaha FJ 1100 waard is van 1985 met een 40.000km. nieuwe remmen, vorkolie en dichting, onderhoud met filter en bougie, nieuwe banden.

Verder in propere staat. klein gaatje in uitlaat.

Iemand die me kan helpen?
 
Hellow,

Ik vroeg me af hoeveel een Yamaha FJ 1100 waard is van 1985 met een 40.000km. nieuwe remmen, vorkolie en dichting, onderhoud met filter en bougie, nieuwe banden.

Verder in propere staat. klein gaatje in uitlaat.

Iemand die me kan helpen?


Zorgen dat er een degelijke uitlaat onder komt, is ie gelijk meer waard.
 
heb er nu 2.
1 voor €700 met 60.000km (kan ook 160.000 zijn) en rotte uitlaat.
en 1 voor €300 met 28.000km, die 6 jaar stilgestaan heeft.
die €750 is natuurlijk een gemiddelde.
als je een hele nette hebt met weinig km's en goede originele uitlaat, dan zal die ongv €1250 moeten kosten.
is de motor in niet zo beste staat, dan zakt de prijs al gauw rond de €400.
een hele mooie vind je helaas niet zo snel meer, de lak op het blok valt er meestal gewoon vanaf door het mindere kwaliteit aluminium wat gebruikt is.
ook het frame heeft nogal de neiging om te roesten.
de 2e versnelling is ook wel een zwakke plek.
ook de dynamo/startmotor aandrijving is vaak hoorbaar, is een ketting.
kan geen kwaad maar netjes is het niet.
ook de achterschokdemper is meestal niet zo best meer.
heb je dit allemaal opgelost, dan heb je een supermotor voor heel weinig geld, die nog heel aardig met wat snellere/modernere motoren kan meekomen.
 
Laatst bewerkt:
heb er nu 2.
1 voor €700 met 60.000km (kan ook 160.000 zijn) en rotte uitlaat.
en 1 voor €300 met 28.000km, die 6 jaar stilgestaan heeft.
die €750 is natuurlijk een gemiddelde.
als je een hele nette hebt met weinig km's en goede originele uitlaat, dan zal die ongv €1250 moeten kosten.
is de motor in niet zo beste staat, dan zakt de prijs al gauw rond de €400.
een hele mooie vind je helaas niet zo snel meer, de lak op het blok valt er meestal gewoon vanaf door het mindere kwaliteit aluminium wat gebruikt is.
ook het frame heeft nogal de neiging om te roesten.
de 2e versnelling is ook wel een zwakke plek.
ook de dynamo/startmotor aandrijving is vaak hoorbaar, is een ketting.
kan geen kwaad maar netjes is het niet.
ook de achterschokdemper is meestal niet zo best meer.
heb je dit allemaal opgelost, dan heb je een supermotor voor heel weinig geld, die nog heel aardig met wat snellere/modernere motoren kan meekomen.

En waarop je zonder problemen 1000km op een dag rijdt, zonder compleet gebroken te zijn.
 
Tja, wat zou de nieuwprijs destijds geweest zijn, 16-17.000 gulden ? Zeg voor het gemak 7750 euro. Heb je in 28 jaar een afschrijving van 7000 euro, 250 per jaar. En dan nog klagen _O-

Maar wat is ie waard? Hangt sterk af van de staat en die is in de ogen van de verkoper altijd hoger dan in die van een potentiële koper. Iets met roze bril en zo. En de motoren die op marktplaats e.d. staan zijn NIET verkocht, dus (bijna) allemaal te duur.

Aan de andere kant heb ik me er wel eens over verbaasd dat het soms makkelijk is om een gebakje te verkopen voor 500 euro dan een nette fiets voor 750. Ook krijg ik het idee dat een motor met banden met nog een beetje profiel makkelijker te verkopen is dan dezelfde motor op nieuwe banden voor 150 euro meer. Ondanks dat twee banden inclusief montage al snel op 250-300 euro komt.
 
Mmm, zal zien aan hoeveel ik hem te koop zet. anders hou ik hem wel ff. moet niet weg, zou leuk zijn voor 'n nieuw projectje te zoeken nadat deze de deur uit is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan