Waarmee de motor behandelen voor winterweer

Ik las op volgens mij v strom forum dat t ook gewoon op de bocht kan. En dan brand het maar in, maakt mij niet zo veel uit. Mooie 'amber' gloed over je bochten :+ Ik ga het morgen uit proberen, ik laat hier wel weten of je het op je bochten kan doen of beter niet.


Prima, dan wacht ik je reactie morgen even af. Alvast bedankt.
 
Maar is het nu een goed idee om de hele motor op de rubbers na in te spuiten met Witte tectyl? En dan de rubbers en dergelijke met vasline spray?

Of gewoon alles met vaseline?

Ik heb vorig jaar vaseline gebruikt en geen pekelschade kunnen ontdekken. Dit jaar weer alles in de vaseline gezet......zal wel goed komen
 
Prima, dan wacht ik je reactie morgen even af. Alvast bedankt.
Heb effe gekprobeerd een stukje, en naar wat ik zie slaat het zwart uit en verbrand het. Dus ik denk dat ik mn bocht gewoon regelmatig met WD40 in ga spuiten (ik heb wel rvs) en de demper wel doe met amber tectyl.
 
is het nou ook de bedoeling om je radiateur mee te spuiten? en bijvoorbeeld de binnenkant van je spatborden hoe spuiten jullie die in?
 
Heb effe gekprobeerd een stukje, en naar wat ik zie slaat het zwart uit en verbrand het. Dus ik denk dat ik mn bocht gewoon regelmatig met WD40 in ga spuiten (ik heb wel rvs) en de demper wel doe met amber tectyl.

Kan op zich geen kwaad dat zwart worden en verbranden. Het trekt niet in en als je het in het voorjaar wegpoetst komen de bochten er weer mooi onder vandaan. Alleen zal de bescherming van zo'n geblakerd stukje tectyl inderdaad wat minder zijn. Maar met RVS bochten maakt dat toch niet uit.
 
Kan op zich geen kwaad dat zwart worden en verbranden. Het trekt niet in en als je het in het voorjaar wegpoetst komen de bochten er weer mooi onder vandaan. Alleen zal de bescherming van zo'n geblakerd stukje tectyl inderdaad wat minder zijn. Maar met RVS bochten maakt dat toch niet uit.
Nee precies. Ik spuit ze wel gewoon af en toe in met wd40.


@ hierboven
spatbord is toch kunstof? Ik heb mn radiateuren ook geneveld met tectyl.
 
Ben benieuwd wat je het beste kan doen met je uitlaten, je hebt toch ook van dat speciale lint voor om de uitlaten, zal dat niet werken?

Heb net een busje vaseline gehaald, de vorige eigenaar spoot em daar ook altijd mee in en na 4 jaar pekelen is der nog geen roest te bekennen, behalve op de uitlaat.
 
Ik gebruik ook s100 en trek me niets aan van dat huis, tuin en keuken onderzoek want punt 1 heb ik nergens blank staal op de motor en punt 2 heb ik ook nog een laag vuil als extra bescherming.
 
Als je er echter komt dat je een miskoop gedaan hebt, hoef je toch niet meteen kwaad te worden op de boodschapper van de slechte testresultaten?
;)
 
Ik heb inmiddels deze tectyl bemachtigd is dat oke?
post-1168-1225363915.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan