martijn_vdh
Die hard MF'er
Titel lijkt me duidelijk: wat voor vloeistof gaat er in een osco kettingsmeersysteem? Is dit (zoals bij een scottoiler) een speciale "osco" vloeistof, of is het gewoon motorolie van een bepaalde viscositeit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon je oude motorolie door een zeef halen en er in gooien, goed en goedkoop.
mis ik een ?
Of meen je dit echt?
Let alleen op ervaringsberichten, dus niet op die van: "ik hoorde dat" of van die algemene wijsheden van mensen die niet eens een smeersysteem hebben.
Ik heb in m'n Pro-Oiler de volgende zooi geprobeerd:
Kettingzaag-olie: beschermt goed tegen slijtage, alleen datgene wat eraf geslingerd wordt, als je bijvoorbeeld veel smeert (in de regen) is wel ECHT kleverig, dus wat moeilijker van je velg te krijgen, 't is duurder dan goedkope motorolie.
Versnellingsbak-olie, dit is dikker dan kettingzaag-olie, het is te dik om snel door capillaire of centrifugaalkracht tussen de bussen te vloeien, dus slingert er veel af als je genoeg wilt smeren. (ik vraag me af of het niet te dik is voor een OSCO en andere zwaartekracht-smeersystemen)
Motorolie heb ik als meest geschikt ervaren in de smeer-automaten, scottoiler vind dit waarschijnlijk ook, daarom hebben ze er een kleurtje aan toegevoegd en noemen ze het Scottoil (wat dus commercieel wel erg handig is)
Motorolie voor je smeersysteem is gratis!!
Bij een beurt staat er op je rekening 4 liter motorolie!!!
Meestal gaat er 3,5 liter of zoiets in je blok, dus vraag je als je je motor ophaalt of je die halve liter ook mag hebben
Die is immers betaald.