Waarmee maken jullie je velgen schoon?

San-de-hondaman

Die hard MF'er
2 mei 2006
598
0
Ridderkerk
Hallo, ik maak geregeld me "witte" velgen schoon van me cbr, maar vooral de achtervelg is een drama om deze weer stralend wit te krijgen.

ik gebruik altijd eerst S100 motortotaal cleaner, maar dan blijven altijd de ranzige zwarte kettingvet-plekken zitten.

Vervolgens doe ik het wel met WD-40 en dan los ik het vet op. Vandaag heb ik het met petroleum gedaan, en dat was echt TOP het vuil kwam er prima vanaf en volgens mij tast het niet me lak aan.

Wat hebben jullie voor Ervaringen met schoonmaken van de velgen, en welke producten gebruiken jullie?

Tast trouwens petroleum de lak aan?

Vriendelijke Groeten
Sander de Jongh
 
Hoi,

Ik maak al jaren de motor kettingvetvrij met gewone lampolie. Werkt perfect.
Nu heb ik zelfs lampolie met citroengeur (per ongeluk), dat ruikt nog lekker ook.
Kost weinig en overal te koop!

succes!
 
Misschien gek, maar ik heb eens de tip gekregen om het met Pledge meubelspray te proberen.
Het werkt, opspuiten even laten intrekken en je veegt alles eraf.
Ook remstof?

M'n achterwiel doe ik met lampenolie (nagenoeg geen remstof, maar wel kettingvet).
M'n voorwiel doe ik met velgen cleaner, maar ik ben bang dat dat iets te aggressief is, dus ik ben op zoek naar een alternatief voor remstof en kalkaanslag te verwijderen.
 
Ook remstof?

M'n achterwiel doe ik met lampenolie (nagenoeg geen remstof, maar wel kettingvet).
M'n voorwiel doe ik met velgen cleaner, maar ik ben bang dat dat iets te aggressief is, dus ik ben op zoek naar een alternatief voor remstof en kalkaanslag te verwijderen.


Petroleum. Goedkoop, goed en niet aggressief. Als je na het reinigen de velg inspuit met spuitwax kun je het vuil er de komende paar maanden er bijna afblazen. Werkt ook prima bij de LM velgen op je auto.
 
Kheb het ook natuurlijk door de tijd heen verbeterd:D Eerst met lampenolie of petroleum ontvetten, en dan nog een keer wassen met water. en als afsluiter hem mooi in de wax zetten, zodoende blijft hij lekker vuilvrij.

Groetjes van Sander
 
Voor de alluminum velgen gebruikte ik altijd wasbenzine.
Zon sproeiertje van een fles Glasex erop. 1 keer sproeien en in 1 veeg is alles schoon.
Daarna afspoelen met water en in de was zoals reeds vermeld werd. :D

Heb nu Cardan, dat scheelt veel poetswerk ;)
 
zijn velgen wasty met Dasty :]

edit : de rest trouwens ook , maar voorzichtig met sommige ongelakte stickers en bep. verfsoorten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik maak geregeld me "witte" velgen schoon van me cbr, maar vooral de achtervelg is een drama om deze weer stralend wit te krijgen.
ik gebruik altijd eerst S100 motortotaal cleaner, maar dan blijven altijd de ranzige zwarte kettingvet-plekken zitten.

Ik gebruik ook S100 en de velgen worden helemaal schoon.

Wat je moet doen is de S100 op velgen en andere écht vette plekken met een oude afwasborstel ff goed insmeren. Probeer het maar...... er blijft niets achter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan