Waarmee zet je Benzineleiding-hulpstukjes in elkaar? :?

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.673
113.286
Rèswèk
Bij je remmetjes in elkaar zetten gebruik je ATE, Oliefiltertje en andere keeringetjes een drupje olie, pakkinkjes een likje vet, uitlaatjes een vingertje keramisch vet

Maar wat gebruik je om die benzine leiding die met een O-ringetje de carbs aanelkaar doorverbinden soepel en dicht aan te brengen: Het gaat er om dat het bewegend inelkaar zit en moet kunnen blijven bewegen,. Olie lost op, vet ook en silicone is desasteus

Wat dan wel?
 
Hoeft volgens mij niet te bewegen. Ik gooi er iets van lagervet op (heb dat nog bakken staan) om te zorgen dat het makkelijk monteren is. Daarna kijk ik er niet meer naar om.

En ik ga het ook niet bewegen :+
 
Hoeft volgens mij niet te bewegen. Ik gooi er iets van lagervet op (heb dat nog bakken staan) om te zorgen dat het makkelijk monteren is. Daarna kijk ik er niet meer naar om.

Dat zal het dan inderdaad worden, en af en toe een dopje tweetaktolie in de tank...
 
Ik heb ook wel O-ringen gemonteerd met O-ringen vet van Parker Olube. Maar nooit in natte, benzine omgevingen. Daar gebruik ik alleen een likje vet om te monteren, dat lost wel weer op.
 
Dat likje vet zal het worden, om zo'n tube te kopen van een geeltje voor 4 O-ringen... Dan zijn het eigelijk gelijk Oh,oh,oh-ringen
 
Dat likje vet zal het worden, om zo'n tube te kopen van een geeltje voor 4 O-ringen... Dan zijn het eigelijk gelijk Oh,oh,oh-ringen
Daarom zijn ze zo duur

audi-logo.png
 
Hoi.

Park-O-lube, waar zal die rooie (grijs intussen) dat weer weg hebben? :+

Silicone komt ook gewoon in vet, dat hard niet uit zoals kit.
Of doodgewone vaseline, helpt altijd met inbrengen.

Groeten, Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan