Waarom 600cc of 1000cc supersport?

Ik zweer bij een...

  • 600cc

    Stemmen: 6 37,5%
  • 750cc

    Stemmen: 2 12,5%
  • 1000cc

    Stemmen: 6 37,5%
  • nog zwaarder...

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16

S@mmynatoR1

MF'er
25 mei 2005
217
0
Haacht
Heyhey,

Ik vraag mij af waarom jullie kiezen voor ofwel een 600 of een 1000cc?

Wat geeft de doorslag bij jullie keuzes?

Gaat het mss om practische redenen? Of is het puur op schoonheid of vermogen?

Ikzelf heb altijd met een dikke 1000 gereden puur voor de schoonheid en het (teveel) aan vermogen :}

Maar nu ik wat ouder en (in theorie _O-) wat wijzer geworden ben...ben ik nog steeds verliefd op die dikke 1000CC maar...ik kan het vermogen amper gebruiken op de openbare weg, heb constant bang dat oom agent achter de bosje komt uitgesprongen met zijn lazergun...enz

Dus ik denk dat ik het in de toekomst met ietjes minder ga doen...vfr ofzo who knows?

Nu is het aan jullie...
 
Heyhey,

Ik vraag mij af waarom jullie kiezen voor ofwel een 600 of een 1000cc?

Wat geeft de doorslag bij jullie keuzes?

Gaat het mss om practische redenen? Of is het puur op schoonheid of vermogen?

Ikzelf heb altijd met een dikke 1000 gereden puur voor de schoonheid en het (teveel) aan vermogen :}

Maar nu ik wat ouder en (in theorie _O-) wat wijzer geworden ben...ben ik nog steeds verliefd op die dikke 1000CC maar...ik kan het vermogen amper gebruiken op de openbare weg, heb constant bang dat oom agent achter de bosje komt uitgesprongen met zijn lazergun...enz

Dus ik denk dat ik het in de toekomst met ietjes minder ga doen...vfr ofzo who knows?

Nu is het aan jullie...
Kan hier helaas nog niet over oordelen. Wel kan ik je vertellen dat mijn droommotor een 1000rr Fireblade is. Puur omdat ik em super vet vind, en omdat ik gewoon 1000cc onder me reet wil en geen 600, haha! ;)
 
Ik heb nu een ZZ-R 600 en had ook nog best een 400 willen hebben aangezien het me eerste motor is. Maar zo'n 400 is duurder dan een 600 dusja.

Ik heb dus nu voor een 600 gekozen vanwege prijs/prestatie en de mogelijkheid om er nog mee te groeien. Een 1000 lijkt mij voor een beginner toch echt te veel.

Wel merk ik dat zo'n 600 4 cylinder aardig toeren moet maken, hartstikke leuk hoor ik geniet er echt van maar ik gebruik deze motor dan ook voor me plezier. Zou ik ooit woon-werk doen dan moet het een dikke 2 cylinder worden of gewoon een dikke 4 cylinder. Lekker hoge versnelling en veel koppel.

Het is trouwens dat het een Suzuki is, en ik er nog nooit op heb gereden maar een 750 lijkt mij best of both worlds. Lekker licht sturen en toch wat meer koppel onderin. Maar dat is wat ik lees he, heb geen idee hoe het rijd.
 
Laatst bewerkt:
Kan hier helaas nog niet over oordelen. Wel kan ik je vertellen dat mijn droommotor een 1000rr Fireblade is. Puur omdat ik em super vet vind, en omdat ik gewoon 1000cc onder me reet wil en geen 600, haha! ;)


Had one *O*...voor 65km...en dan...BOOOM ...total loss -O-

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een ZZ-R 600 en had ook nog best een 400 willen hebben aangezien het me eerste motor is. Maar zo'n 400 is duurder dan een 600 dusja.

Ik heb dus nu voor een 600 gekozen vanwege prijs/prestatie en de mogelijkheid om er nog mee te groeien. Een 1000 lijkt mij voor een beginner toch echt te veel.

Wel merk ik dat zo'n 600 4 cylinder aardig toeren moet maken, hartstikke leuk hoor ik geniet er echt van maar ik gebruik deze motor dan ook voor me plezier. Zou ik ooit woon-werk doen dan moet het een dikke 2 cylinder worden of gewoon een dikke 4 cylinder. Lekker hoge versnelling en veel koppel.

Het is trouwens dat het een Suzuki is, en ik er nog nooit op heb gereden maar een 750 lijkt mij best of both worlds. Lekker licht sturen en toch wat meer koppel onderin. Maar dat is wat ik lees he, heb geen idee hoe het rijd.



Ben begonnen op een ZX7R maar ben dan onmiddelijk overgestapt naar een R1 2006
Als je jezelf een beetje kent en in de hand kan houden is een 1000€ als beginner geen probleem.


750 is idd the best of both worlds ZX7R, GSXR 750...al is de kloof tussen de huidige gsxr 750 en de 1000 bijzonder klein vind ik.
 
Laatst bewerkt:
heb een Soes 750, gebruik ik voor woon/werk en plezier

geen holle gebieden, rukt net niet onder je kl*** vandaan
door file sukkelen of record laagvliegen op met wielen uitgeruste kruisraket kan allebei net zo makkelijk
Onderin dik, bovenin vlammenwerpend


Wel moet ik in eerlijkheid zeggen dat m'n andere ervaringen korte ritjes waren op resp. Diversion 600 (lesfiets)
Hornet 600 en Viagra Virago 750
 
heb een Soes 750, gebruik ik voor woon/werk en plezier

geen holle gebieden, rukt net niet onder je kl*** vandaan
door file sukkelen of record laagvliegen op met wielen uitgeruste kruisraket kan allebei net zo makkelijk
Onderin dik, bovenin vlammenwerpend


Wel moet ik in eerlijkheid zeggen dat m'n andere ervaringen korte ritjes waren op resp. Diversion 600 (lesfiets)
Hornet 600 en Viagra Virago 750


Nice ...van welk jaar?
Aan je avatar te zien schat ik K5, K6?


Edit : zie ik nou een K1 ook ;-)
 
Laatst bewerkt:
Heyhey,

Ik vraag mij af waarom jullie kiezen voor ofwel een 600 of een 1000cc?

Wat geeft de doorslag bij jullie keuzes?

Gaat het mss om practische redenen? Of is het puur op schoonheid of vermogen?

Ikzelf heb altijd met een dikke 1000 gereden puur voor de schoonheid en het (teveel) aan vermogen :}

Maar nu ik wat ouder en (in theorie _O-) wat wijzer geworden ben...ben ik nog steeds verliefd op die dikke 1000CC maar...ik kan het vermogen amper gebruiken op de openbare weg, heb constant bang dat oom agent achter de bosje komt uitgesprongen met zijn lazergun...enz

Dus ik denk dat ik het in de toekomst met ietjes minder ga doen...vfr ofzo who knows?

Nu is het aan jullie...
Met een "600" komt oom agent ook achter de bosjes uitgesprongen , en kan je rbw evengoed door de papierversnipperaar .
Vind het een beetje vrijdag topic .
Bijdeweg ... ik rij gewoon een 1000 (wel 2Cill natuurlijk)
 
Tot de 200 maakt 't niet zo heel veel uit of je nu op een 600 of 1000 zit, je zit TOCH veel te snel op die snelheid eigenlijk :') . Met een 600 zit je toch bijna net zo snel op rijbewijs-kwijt-snelheden als met een 1000.
 
Laatst bewerkt:
Met een "600" komt oom agent ook achter de bosjes uitgesprongen , en kan je rbw evengoed door de papierversnipperaar .
Vind het een beetje vrijdag topic .
Bijdeweg ... ik rij gewoon een 1000 (wel 2Cill natuurlijk)


Ik bedoel daarmee (naar mijn persoonlijke ervaring) dat ik met mijn 750 rustiger (trager) kon rijden dan met mijn 1000.

Met de 1000 reed je comfortabel 200 zonder het gevoel hard te gaan...dus was ik meer geneigd om tegen die snelheden rond te rijden.
 
Heb een gsxr 600, omdat ik m voor mn eerste motor genoeg vermogen vind hebben, en een 750 of 1000 had ik het geld ook niet voor, dus keuze was snel gemaakt :) Heb deze nu een jaar en vind het nog steeds zat vermogen om eerst goed te leren rijden, maar zou wel eens een zwaardere willen proberen om te voelen hoe dat gelanceerd wordt :P
 
heb een Soes 750, gebruik ik voor woon/werk en plezier

geen holle gebieden, rukt net niet onder je kl*** vandaan
door file sukkelen of record laagvliegen op met wielen uitgeruste kruisraket kan allebei net zo makkelijk
Onderin dik, bovenin vlammenwerpend


Wel moet ik in eerlijkheid zeggen dat m'n andere ervaringen korte ritjes waren op resp. Diversion 600 (lesfiets)
Hornet 600 en Viagra Virago 750

:^

750

Mooie en handelbare tusenweg tussen een 1000 en een 600 :Y

Met een "600" komt oom agent ook achter de bosjes uitgesprongen , en kan je rbw evengoed door de papierversnipperaar .
Vind het een beetje vrijdag topic .
Bijdeweg ... ik rij gewoon een 1000 (wel 2Cill natuurlijk)

:^

Zoals het hoort })
Het verstand eindigt bij een twin *D

Je rijbewijs ook een keer by the way :/ :$
 
Laatst bewerkt:
Heb een gsxr 600, omdat ik m voor mn eerste motor genoeg vermogen vind hebben, en een 750 of 1000 had ik het geld ook niet voor, dus keuze was snel gemaakt :) Heb deze nu een jaar en vind het nog steeds zat vermogen om eerst goed te leren rijden, maar zou wel eens een zwaardere willen proberen om te voelen hoe dat gelanceerd wordt :P


Ik ben nogal snel geneigd om een 1000 te nemen omdat het verschil van prijs tussen een 600 en een 1000 soms redelijk klein is
 
Terug
Bovenaan Onderaan