Waarom bak links/rechts ????

MeanBlueMan

Moderator a la Pastafari
8 jan 2003
112.082
27.381
Naast Meangreengirl
Waarom ik me dit afvraag...vraag ik mij nog steeds af... |( |(


Maar...volgens mij zien ik bij de "moderne" zijspannen het bakkie altijd rechts gemonteerd??

Heeft dat alles te maken met welke kant de meeste bochten heendraaien :?

In de wegracewereld zie ik juist de bakken aan de linkerzijde hangen... :?

Passend plaatje :+
foto-zijspan.gif



zijspan.jpg
 
Zeg bakkie, als ik mijn bakje links gemonteerd had zou jij dan samen met mij een vrachtwagen in willen halen op een polderweg? 8-)
probeer dat eens te visualiseren :) en dan vooral het moment van het wisselen naar de linker baan met tegenliggers
wat racespannen betreft denk ik dat het inderdaad komt omdat de meeste circuits rechtsom draaien
 
Zeg bakkie, als ik mijn bakje links gemonteerd had zou jij dan samen met mij een vrachtwagen in willen halen op een polderweg? 8-)
probeer dat eens te visualiseren :) en dan vooral het moment van het wisselen naar de linker baan met tegenliggers
wat racespannen betreft denk ik dat het inderdaad komt omdat de meeste circuits rechtsom draaien
Ligt eraan...ga jij dan in dat bakkie of moet Bakkie dan in het bakkie :?
Never nooit niet dat ik in zo'n bakje ga zitten :X :X

Oké, had ik zelf idd niet bedacht en ik heb er toch echt wel wat uurtjes over nagedacht :P Maar zal dit nu echt de enige reden zijn :?

Kom wel veel wat oudere plaatjes tegen van linksdragenden...
 
Zeg bakkie, als ik mijn bakje links gemonteerd had zou jij dan samen met mij een vrachtwagen in willen halen op een polderweg? 8-)
probeer dat eens te visualiseren :) en dan vooral het moment van het wisselen naar de linker baan met tegenliggers
....

Zou dus betekenen dat ze in GB hun bakkie allemaal links hebben zitten. Is dat zo?
 
Never nooit niet dat ik in zo'n bakje ga zitten :X :X
ik snap dat niet het is toch echt wel erg leuk
er zijn niet voor niks veel runs ;)
je zou het eigenlijk toch eens moeten doen
ok bij halflive in de bak is wel een hele grote stap
maar na 13 jaar mee rijden durf ik nu ook zonder kalmeringsmiddelen mee 8-)
nee zonder gekheid ik vind het zo leuk dat ik nu zelf ook bezig ben om te leren zijspan rijden
 
Jiffy zit links, dus moet het bakkie rechts.

Waarom zit de jiffy altijd links :? ;)
 
het mooie is dat ze vanuit japan (linksverkerend) specifiek om rechtsgemonteerde bakjes vragen :?
dan kunnen ze laten zien dat ze een duur westers zijspan hebben.
rare jongens die japanners.
dat zijspannen hier rechts zitten is inderdaad omdat je dan overzicht over de weg hebt.
niemand vraagt zich toch ook af waarom automobilisten aan de linkerkant zitten?
het stuur zit daar ook dus da's wel makkelijk |(

nu heb ik de eer mogen hebben een rechts zijspan gehad te hebben aan een oude triumph.
dan zit de kickstarter ook rechts en moet je dus tussen het zijspanframe en de motor dat ding aantrappen.
als ik eraan denk krijg ik weer pijn in mijn teen :X
vandaar dat vasteland fabrieken de kickstarter links monteerden.
een startmotor is toch wel een luxe O-)

waarom een jiffy links zit ?
ik zou het niet weten.
zowel in links als rechts rijdende landen zit dat ding links, het heeft dus niets met de bolling van de weg of de stoeprand te maken.
hij zit ook links op fietsen met rechtse schakeling, het heeft dus ook niets met ergonomie van doen.
het enige wat ik kan bedenken is dat alle motoren dezelfde kant op leunen.
dat staat netter op de parkeerplaats 8-)
 
Waarom ik me dit afvraag...vraag ik mij nog steeds af... |( |(


Maar...volgens mij zien ik bij de "moderne" zijspannen het bakkie altijd rechts gemonteerd??

Heeft dat alles te maken met welke kant de meeste bochten heendraaien :?

In de wegracewereld zie ik juist de bakken aan de linkerzijde hangen... :?

Passend plaatje :+
(Afbeelding)


(Afbeelding)
in de landen waar auto's en motoren aan de rechterkant van de weg rijden, zit het stuur toch altid links??? Dus ook bij een zijspan....... lijkt me logisch |(

En wat die raceapparaten betreft, varieert t nog wel eens (dacht ik)
 
De meesten stappen met het rechter been op dus moet het jiffy links...denk ik :?
 
En wat die raceapparaten betreft, varieert t nog wel eens (dacht ik)
Die hopen dan ook geen tegenliggers tegen te komen. :P

Enne wat die kickstarter betreft. Met enig uitdocteren schijnt het buizen-spul zo te kunnen worden aangesloten, dat de kickstarter op normale wijze bruikbaar blijft. ;)


De meesten stappen met het rechter been op dus moet het jiffy links...denk ik :?

Volgens mij draai jij oorzaak en gevolg om. :P
 
Enne wat die kickstarter betreft. Met enig uitdocteren schijnt het buizen-spul zo te kunnen worden aangesloten, dat de kickstarter op normale wijze bruikbaar blijft. ;)

één bevestiging voor op het wiegframe, da's makkelijk.
de andere wil je zover mogelijk naar achteren, in de buurt van je duostepjes.
laat daar nu net de kickstarter langs draaien |(

bij mijn triumph zat hij naar voren aan de middenbokhouder.
de uiterste slag van de kick dus.
je kan ook nog een subframe maken maar dan is je kickstarter niet breed genoeg.
 
de andere wil je zover mogelijk naar achteren, in de buurt van je duostepjes.
laat daar nu net de kickstarter langs draaien |(
full

Zoiets? ;)

Moet nog zien waar bij mij 't schip strand. :? Maar als de kogel vrij laag en ver naar achteren komt, kan ik vrijuit kicken. En ander zet ik de kicker schuin naar voren als beginstand. :P O-) :X
 
(Afbeelding)
Zoiets? ;)

Moet nog zien waar bij mij 't schip strand. :? Maar als de kogel vrij laag en ver naar achteren komt, kan ik vrijuit kicken. En ander zet ik de kicker schuin naar voren als beginstand. :P O-) :X

hmmm........ dat gaat volgens mij niet werken hoor........ dan moet je eerst omhoog?? trappen? dan krijg je 'm toch nooit door de compressie heen
 
compressie :?

die gele frikandel? :?


O-)
(nee joh wasnie serieus bedoeld, desnoods gaat ie zonder kickstarter door 't leven)

......... ja kom zeg, dalijk denken de oningewijde lezers nog dat wij hier gewoon een verzameling grapjurken zijn met onze driewielertjes???
wel serieus blijven hoor!!!
 
Pffffffff B| |( soms....... })

Die vogel heeft geen gelijk en jij ook niet. Haal jij je jiffy en bok er maar af :P

Dan denk ik terug aan die kennis met ZZR die EML heeft laten bouwen en zijn jiffy er niet af heeft gesloopt en zo nu en dan zonder bakkie ging rijden.









:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan