waarom banden zo duur?

Wat dacht je van deze prijzen?

Metzeler Reifentyp
120/70 ZR 17 58W TL - ME Z Rennsport RS2 Euro      85,00

      
Satz Metzeler Rennsport RS2 / RS3
120/70 ZR 17 58W TL RS2 & 180/55 ZR 17 73W TL RS3       
Preis: 219,00 EUR
www.butzner-motorradreifen.de/

Zo'n setje scheelt al minstens 150,-Pleuro's!!
Gewoon mailen en bestellen,simpel!
 
Op vrijdag 06 juni 2003 09:21 schreef SV-tjuh het volgende:heel verhaal

Als ik dat boutje bij de boutenboer ga kopen, dan kost datzelfde boutje geen 50 maar misschien 10 cent.
Voorbeeld? ik had een nieuwe o-ring nodig voor de afdichting van de benzinepompflens in de tank. Kostte bij de dealer fl.17,50 en bij de o-ringenboer kostte diezelfde o-ring fl.4,50. Da's dus een prijsverschil van fl.13,00 oftewel een in percentage's 388,888% duurder bij de dealer.

Ik ben het wel met je eens dat de hoogte van de prijs komt omdat niet alleen de dealer, maar ook de importeur en de fabrikant er aan moeten verdienen.

Maar om ff op de banden terug te komen, een dealer heeft 45% korting op banden. Dus als hij jou die banden met 10% korting verkoopt, dan heeft ie nog altijd 35% marge en da's behoorlijk vet te noemen.
 
Wat dacht je van deze prijzen?

Metzeler Reifentyp
120/70 ZR 17 58W TL - ME Z Rennsport RS2 Euro      85,00

      
Satz Metzeler Rennsport RS2 / RS3
120/70 ZR 17 58W TL RS2 & 180/55 ZR 17 73W TL RS3       
Preis: 219,00 EUR
www.butzner-motorradreifen.de/

Zo'n setje scheelt al minstens 150,-Pleuro's!!
Gewoon mailen en bestellen,simpel!
waar haal je dat vandaan? ik zie alleen maar off road banden op die site
 
Als ik dat boutje bij de boutenboer ga kopen, dan kost datzelfde boutje geen 50 maar misschien 10 cent.
Voorbeeld? ik had een nieuwe o-ring nodig voor de afdichting van de benzinepompflens in de tank. Kostte bij de dealer fl.17,50 en bij de o-ringenboer kostte diezelfde o-ring fl.4,50. Da's dus een prijsverschil van fl.13,00 oftewel een in percentage's 388,888% duurder bij de dealer.

Ik ben het wel met je eens dat de hoogte van de prijs komt omdat niet alleen de dealer, maar ook de importeur en de fabrikant er aan moeten verdienen.

Maar om ff op de banden terug te komen, een dealer heeft 45% korting op banden. Dus als hij jou die banden met 10% korting verkoopt, dan heeft ie nog altijd 35% marge en da's behoorlijk vet te noemen.
|( |( | neeeeeeeeeeeee ik ben het zowaar eens met ed |( |( |

:P
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de hoge prijzen van eenvoudige motoronderdelen zoals lagers en keerringen e.d. vooral veroorzaakt worden door de fabrikanten zelf en niet zozeer door de dealers.
Een lager van Honda zelf of gewoon eentje van SKF bij de lagerboer scheelt vaak de helft (en die van SKF zijn vaak nog beter van kwaliteit ook |( ).

Overigens is dat niet alleen bij motoren zo. Hoorde gister van iemand een verhaaltje over Bobcat (graafmachientjes): OE lagers waren gewoon 3x (!) zo duur als dezelfde lagers van SKF bij de lagerboer. En die laatste waren nog beter van kwaliteit ook.
 
Hieronder off. Bridgestone Spanje prijzenlijst voor Bt-020 bij "mijn" bandenboer.
Voor een 180/55 die ik onlangs daar haalde voor een vriend betaalde ik hem 140 euro, waarbij hij me vertelde dat hij mij zo'n 6 euro op zijn inkoopprijs had gerekend.
Dus normaal gesproken zouden ze 60 euro op zo'n band verdienen.
Ze factureren per jaar ong. 200.000 euro aan m'n werkgever,dus ik ritsel nog wel's wat met ze. ;)

full
 
[me]Yuri komt net bij SaBra vandaan.
[/me]


1 Bridgestone 120/60-17 BT-010 E 161,84 -25% E 121,38
1 Bridgestone 160/60-17 BT-010 E 217,77 -25% E 163,33

2 Verwijderingsbijdrage E 5,00

2 Montage E 20,00

-----------------------------------

Totaal: E 309,71

BTW 19% E 49,50

En als extraatje kreeg ik er een digitale bandenspanningsmeter van Bridgestone bij. :}

Frank Ligt autobanden ( en motor ;) ) in Oisterwijk

1 Bridgestone 120/60-17 BT-010 E 115,00
1 Bridgestone 160/60-17 BT-010 E 154,00

Verwijderingsbijdrage E 0,00

2 Demontage & Montage band van de motor E 8,00

2 Balanceren

Totaal dus E 287.00

Is nog veel geld, maar het is iig goedkoper :} :} :}
 
Wat dacht je van deze prijzen?

Metzeler Reifentyp
120/70 ZR 17 58W TL - ME Z Rennsport RS2 Euro      85,00

      
Satz Metzeler Rennsport RS2 / RS3
120/70 ZR 17 58W TL RS2 & 180/55 ZR 17 73W TL RS3       
Preis: 219,00 EUR
www.butzner-motorradreifen.de/

Zo'n setje scheelt al minstens 150,-Pleuro's!!
Gewoon mailen en bestellen,simpel!
Kijk dat scheelt :)
Probeer nu via S&G banden wat te regelen maar dit is nog goedkoper, sturen ze ook naar particulieren Pork?
 
Wat dacht je van deze prijzen?

Metzeler Reifentyp
120/70 ZR 17 58W TL - ME Z Rennsport RS2 Euro      85,00

      
Satz Metzeler Rennsport RS2 / RS3
120/70 ZR 17 58W TL RS2 & 180/55 ZR 17 73W TL RS3       
Preis: 219,00 EUR
www.butzner-motorradreifen.de/

Zo'n setje scheelt al minstens 150,-Pleuro's!!
Gewoon mailen en bestellen,simpel!

thankxs Porky

nou ken ik het circuit een keertje lijden..... Ik vind Frankrijk wel een end weg, maar ik ken alleen in het najaar.
 
Weet wel zeker daqt je door je dealer genaaid wordt.

Ik betaal voor een BT010 17/60/170 achter inclusief montage ca. 140 euro.
Terwijl de dealer er 225.00 euro voor vraagt
 
Net vandaag mn BT010 160/60/17 laten monteren.... nadat ik de oude grondig in rook heb doen opgaan :P :}

Nou jah, ik heb dus 191,- euro betaald, incl. montage e.d. en verwijderingsbijdrage. Kreeg overigens 15% korting op de band.
 
Banden zijn overdreven duur gehouden.Ik betaal voor een SET racebanden iets meer dan 200,- en als je weet wat de adviesprijs is.....>400 |(
Laat staan de inkoopprijs,bij de groothandel dan.....want de zaken zelf betalen ook meer dan ik.
Ik noem het bandenmaffia :r
Via Duitsland kan je wel >100Euro schelen!
Ik haal ze lekker uit Duitsland,zit de Pirelli/Metzeler importeur/fabriek.
Je moet er dan wel meer afnemen,maar met een groep is dat zo geregeld.
Doen ze in de States ook allemaal "groupbuy" en het werkt!
Als je weer via groupbuy gaat doen,hou ik mij aanbevolen daar in te stappen :P
KAN DE KOSTEN AAN BANDEN NAUWLIJKS OVERZIEN '(
i.i.g. mijn e-mail staat in profiel.
 
Wil je weten wat duur is ??
Heb net ff geïnformeerd naar nieuwe banden voor m'n Chevy pick-up............454 Euro per stuk ex BTW !!!!!!!!!!
Wel errug coole banden en fucking groot en breed, 39" hoog en 15" breed ;) , pas ik dus niet meer door smalle straatjes.

Voordeel: Als je me met de motor tegemoet komt kun je gewoon onder mijn auto doorrijden :P
 
Ik snap niet dat niemand dan zelf een motorzaak begint als er zo goed verdiend word |(


Enne, Max , zit er nu weer 8 pond lood op :+ ?
 
kheb juist een d208tje gekocht 120-60-17 voor 141€,leg 'm zelf op in de garage dus die kost bespaar ik ook weer,is toch niet duur de achterband is 155€
 
Het zijn niet alleen de banden die zo duur zijn. Ik heb net de voorste remschijven van mijn Bandit vervangen. Originele (Nissin) Suzuki schijven kosten bij de Suzuki dealer 404 euro per stuk. Ik heb schijven laten bestellen bij mijn bandenboer. Dat zijn ook Nissin schijven (alleen is het binnengedeelte niet goudkleurig, maar zilverkleur). Die schijven heb ik (met 10% korting) maar 220 euro per stuk betaald. Dus denk ik dat ze daar bij Suzuki toch wel erg veel aan verdienen. Maar die kopen ze ook bij Nissin, en de Suzuki fabriek verdient daar nog een percentage op, net zoals de importeur en de dealer.
Bij mijn GSX600F heb ik in '94 ook de remschijven moeten vervangen. Die kostten toen 22.000BEF, met een setje remblokken erbij. Een week later kwam ik in een zaak voor auto-onderdelen, en daar kwam iemand een set remschijven voor een Golfje halen. Die moest voor 2 schijven + 4 blokken maar 2.500BEF betalen.
Dus waren die schijven voor mijn motor bijna 10 x duurder.
 
Wil je weten wat duur is ??
Heb net ff geïnformeerd naar nieuwe banden voor m'n Chevy pick-up............454 Euro per stuk ex BTW !!!!!!!!!!
Wel errug coole banden en fucking groot en breed, 39" hoog en 15" breed ;) , pas ik dus niet meer door smalle straatjes.

Voordeel: Als je me met de motor tegemoet komt kun je gewoon onder mijn auto doorrijden :P

Djesus als je niets zinnigs te melden hebt hou dan je b.....
zijn ook mensen die met beperkte middelen ver proberen te komen sukkel :(
 
Ben echt over de zeik, alles is al duur genoeg............... en dan nog over een koekblik beginnen op MOTORFORUM ! pleur toch op man, heb mijn arm gebroken door zo'n onoplettende automobil...
Had haast maar geen voorrang.... :( patje 6 weken aan de zijlijn.....dus opzouten met je #"$%&$&_KUT CHEVEY... :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan