waarom Benelli wel, en Petronas niet????

edraket

MF veteraan
12 dec 2001
10.143
0
wijk bij duurstede
lees ik net op racesport.nl dat Petronas dit jaar niet mee mag doen met het WSB omdat er geen aanvraag is ingediend voor de inspectie van de 75 weg-machines, welke volgens superbike regelementen moeten worden gemaakt.

Maar waarom mag Benelli al wel 2 jaar meedoen, hun 3 cilinder is nog lang niet in productie en ze rijden al 2 jaar mee.
En Petronas mag niet meedoen. |(

Heeft zeker weer met Italiaanse logica te maken :?
 
lees ik net op racesport.nl dat Petronas dit jaar niet mee mag doen met het WSB omdat er geen aanvraag is ingediend voor de inspectie van de 75 weg-machines, welke volgens superbike regelementen moeten worden gemaakt.

Maar waarom mag Benelli al wel 2 jaar meedoen, hun 3 cilinder is nog lang niet in productie en ze rijden al 2 jaar mee.
En Petronas mag niet meedoen. |(

Heeft zeker weer met Italiaanse logica te maken :?

Misschien dat je op papier de motoren al verkocht mag hebben, dus op basis van voor-verkoop?
 
het gaat er en 1e instantie niet om of je ze verkocht hebt, je moet ze hebben geproduceerd i.v.m. homologatie regelement van WSB. Dan komt Flaminni om te kijken of de straatmotor en raceversie voldoen aan het regelement van WSB.
Zo ongeveer is het m.i.

En Benelli is al 2 jaar bezig in het WSB, maar heeft, los van een dummie die in de paddock staat, nog geen concreet straatmodel. Dat zijn ze op dit moment aan het testen.
 
Die Benelli tornado rijdt toch al rond (stond laatst nog een test mee in één of ander motorblad), of is dat weer een ander model.
 
Die Benelli tornado rijdt toch al rond (stond laatst nog een test mee in één of ander motorblad), of is dat weer een ander model.

erstond wel een test van in de moto73, maar dat was nog geen produktiemodel. Die zijn er nog niet.
Waarom ze wel mee mogen doen aan de wsb?? Moet toch een verklaring voor zijn.
 
TTeun: 'Die Benelli tornado rijdt toch al rond (stond laatst nog een test mee in één of ander motorblad), of is dat weer een ander model.'


:^

Maar kan ook aan mij liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan