Waarom bestaan er nog geen tijdelijke verzekeringen en kenteken platen?

Ik heb het ook ooit gedaan vanuit Italie maar dat is lang geleden op een RDW eendags kenteken met verzekering en ik weet niet of dit helemaal legaal was of is.
Dit was destijds een fantastische trip.
Er waren toen nog grenzen en douane maar die wisten ook niet wat ze met die gekke Hollandse gasten in een Impala cabrio met kartonnen kentekenplaat aan moesten.
Volgens mij zou je zoiets ook nu nog in Italie moeten kunnen krijgen, en anders zou ik het gewoon weer proberen op NL eendagskenteken.

Proberen op een NL eendagskenteken lijkt me knap stom (maar wel leuk); maar je hebt een verzekering voor als er wat gebeurt. Wat denk je dat die gaan zeggen als er idd iets gebeurt en jij rijdt daar lekker illegaal?
 
Ik ben van plan om naar Italië te vliegen en daar een motor direct over te nemen. Ik heb een hele mooie motor gezien en dat voor weinig geld.

Ik ben wel benieuwd waar je die motor hebt gezien. Heb je hem gezien toen je er was? Of heb je een advertentie gezien op het internet? 'motor moet weg ivm ontdekking van mijn koninklijke Nigeriaanse bloedlijn' of iets in die richting?
 
Terug
Bovenaan Onderaan