waarom blijven honda's duurder dan bijvoorbeeld suzuki's???

psychopatje

MF veteraan
21 apr 2007
1.502
0
ok,
ten eerste is t niet mijn bedoeling om hier een honda/suzuki/yamaha/kawasaki etc. is beter topic van te maken maar wat ik mij afvraag is hoe t kan dat mensen bijvoorbeeld een cbr600f van 15 jaar oud voor 3500 euro aanbieden en soms zelfs nog verkopen,terwijl je voor 4000 eeen veel jongere suzuki/yamaha/kawa etc. kan kopen??

zijn die dingen van goud ofzo??

de neiuwprijs van bijvoorbeeld de 600 cctjes ligt allemaal heel dicht bij elkaar,hoe komt het dan dat er op een andere fiets veel meer word afgeschreven dan bij die honda's??

trouwens bij een bijna antieke zxr400 is het zelfde aan de gang,dingen zijn onderhand bejaard en nog steeds schreeuwend duur!

wie o wie kan t vertellen?????
 
Suzuki heb ik zon gevoel van, net niet.
Honda oogt kwalitatief beter, het voelt wat beter aan.

Mischien dat dat een reden is.
 
Hoog Onderhoud Na Duur Aanschaf _O-

Nee hoor, Honda is kwalitatief gewoon iets beter.
wie zegt dat?? de fabrikant???

als ik lees dat ze na 20 jaar nog geen fatsoenlijke nokkenaskettingspanner en spanningsregelaar hebben uitgevonden bij honda zet ik toch mijn twijfels bij de kwaliteit??
 
Puur model gericht, en daardoor vraag en aanbod.
De CBR600f word veel meer gezien als een goede eerste motor, de 600f van suzuki word daarintegen vaak wat simpeler benoemd.
De oldskool suzuki's (R's) blijven wel waardevast de laatste tijd (oliekoelers) ook omdat deze bij fighterbouwers zeer in de smaak zijn.
Een oude kawa Z1000 in goede staat leverd ook nog redelijk wat op terwijl een oude CB haast niks meer waard is.

Het is dus een beetje de status die het type gekregen heeft in die tijd, en de reputatie van kwaliteit die die daarbij opgebouwt heeft.
Van de nieuwere modellen maakt het weinig uit.
Een R1,GSX-R1000,ZX9 of ZX10R en blade schelen elkaar niet zo heel veel.

Kwaliteit onderling zal naar mijn mening wienig verschil in zitten, Bij Honda is de afwerking gewoon altijd super, bij de rest misschien wat minder maar die zijn vaak wat extremer/krachtiger etc. Ieder zal zo'n zijn eigen schare van fans kennen :)
 
wie zegt dat?? de fabrikant???

als ik lees dat ze na 20 jaar nog geen fatsoenlijke nokkenaskettingspanner en spanningsregelaar hebben uitgevonden bij honda zet ik toch mijn twijfels bij de kwaliteit??


de dealer moet toch af en toe iets kunnen verdienen...

als honda die gebreken niet had dan zouden ze helemaal niks meer aan ons verdienen.

heb trouwens een f3 met 20k en nog steeds originele onderdelen dus bij mij nog niks kapot gegaan :D
 
er zijn duizenden cbrerretjes in dit land en ook te koop,lijkt mij dat dat de prijs juist moet drukken??
Waarom? Zolang de vraag groter is dan het aanbod zakt de prijs echt niet....
Kun je je afvragen waarom de vraag zo groot is... Zie de gemiddelde reactie in dit topic en stel vast dat het gros denkt dat Honda beter is.
Meer gevalletje kuddedier dan feitelijke argumenten, maar goed ik schijn ook niet geheel onbevooroordeeld te zijn :P
 
Het lijkt mij dat Honda's duurder zijn dan Suzuki's omdat Honda een goede naam heeft gekregen. Suzuki wil met Honda concurreren, dus maken zij dezelfde types (in hun assortiment) goedkoper, simpele logica. Aangezien ik niet weet in hoeverre de modellen hetzelfde zijn kan ik geen verdere info geven. Ik dacht zelf dat Suzuki wel prima merk was? Lees nu dat het de Lada onder de motoren is :?

wie wil nou gezien worden op een honda? :W
Stiekem heb jij een Honda kussensloop!
 
Laatst bewerkt:
Die hondaatjes blijven lopen en gaan praktisch nooit stuk.
Als ze op leeftijd zijn ga je de kwaliteit van een merk waarderen. Ik zeg niet dat suzuki slecht is, maar honda heeft wat dat betreft echt wel een streepje voor op de rest.
 
Het lijkt mij dat Honda's duurder zijn dan Suzuki's omdat Honda een goede naam heeft gekregen. Suzuki wil met Honda concurreren, dus maken zij dezelfde types (in hun assortiment) goedkoper, simpele logica. Aangezien ik niet weet in hoeverre de modellen hetzelfde zijn kan ik geen verdere info geven. Ik dacht zelf dat Suzuki wel prima merk was? Lees nu dat het de Lada onder de motoren is :?Stiekem heb jij een Honda kussensloop!
ja om mijn gat mee af te vegen :W
 
in alle vergelijkingstesten HONDA -----> Allermandsvriend

Dus dan is de keuze gauw gemaakt, liever vertrouwd dan een mean machine voor de beginners


denk ik

:+
 
wie zegt dat?? de fabrikant???

als ik lees dat ze na 20 jaar nog geen fatsoenlijke nokkenaskettingspanner en spanningsregelaar hebben uitgevonden bij honda zet ik toch mijn twijfels bij de kwaliteit??

Spanningsregelaar hebben alle, ALLE merken motorfietsen last van, Yamaha en Honda net wat meer geloof ik, maar dan nog.

Honda's lijken niet kapot te krijgen, en ik overdrijf niet. 250000 kilometer op een ST1300 die met originele zuigers nog een compressie heeft waar de monteur zijn wenkbrauw van ophaalt, de tand des tijds heeft gewoon bijna nihil invloed op ze, waar je bij andere merken de lak al los ziet laten laten honda's niets los. Van de japanse fietsen durf ik te stellen dat ze de beste zijn over het brede spectrum, het feit dat ze het geld hebben om de patenten op eenzijdige ophanging en ram-air inlaten op te kopen is misschien wat schaamteloos, maar het resulteert wel in betere motorfietsen!

Waar ik met Honda dan weer wel teleurgesteld in ben zijn kleine foutjes die altijd in sommige modellen blijven bestaan. Zoals de manier waarop hun Transalp teller al sinds begin af aan word aangedreven (een wormwiel waarbij het wiel de worm aandrijft en tevens gemaakt is van PLASTIC) , die dingen gaan om de haverklap stuk, waardoor de eigenaar OF 1 uur arbeidsloon kwijt is voor het uitbaggeren van je teller, OF de kosten van een complete nieuwe teller op moet hoesten. en daarmee moet je door de wildernis kunnen baggeren?

Dus voor diegene die een Transalp koopt: na het ketting stellen nog even WD40 in je telleraandrijving spuiten, en bestel er alvast 1 die je onder je buddy bewaard, scheelt veel tijd!
 
ok,
ten eerste is t niet mijn bedoeling om hier een honda/suzuki/yamaha/kawasaki etc. is beter topic van te maken maar wat ik mij afvraag is hoe t kan dat mensen bijvoorbeeld een cbr600f van 15 jaar oud voor 3500 euro aanbieden en soms zelfs nog verkopen,terwijl je voor 4000 eeen veel jongere suzuki/yamaha/kawa etc. kan kopen??

zijn die dingen van goud ofzo??

de neiuwprijs van bijvoorbeeld de 600 cctjes ligt allemaal heel dicht bij elkaar,hoe komt het dan dat er op een andere fiets veel meer word afgeschreven dan bij die honda's??

trouwens bij een bijna antieke zxr400 is het zelfde aan de gang,dingen zijn onderhand bejaard en nog steeds schreeuwend duur!

wie o wie kan t vertellen?????


Wat de redenen achter die honda's zijn: al sla je me dood.

ZXR 400 is natuurlijk simpel te verklaren, ze zien er bloedmooi uit en rijden messcherp zeg ik niet geheel onbevooroordeeld
 
Terug
Bovenaan Onderaan