waarom blijven honda's duurder dan bijvoorbeeld suzuki's???

Veel (oudere) Honda's gehad, nooit roest.

Nieuwe Suzuki V-Strom 650 gehad. Binnen een half jaar roest op voorpoten en frame. En kofferrek is na een jaar vervangen, omdat die doorgeroest was.

Tja, dan weet je het wel de volgende keer. (En koop je een Triumph ;) )
 
tja ik vind Honda maar arrogant, mn pa heeft een gloednieuwe honda gekocht.. Alles goed tot er onderdelen en service nodig was..

voor vragen hoef je bij Honda niet aan te komen
Ook niet voor lastig te verkrijgen onderdelen. Het kwam er op neer: "zoek het zelf maar uit".

en áls Honda europa je dan wilt helpen ipv Honda Nederland dan komen ze met een prijs waar je een heel nieuw motorblok voor koopt.

nee voor mij geen Honda, althans niet nieuw.

Met de motoren zelf zijn niets mis, maar het is het hele plaatje eromheen waar je zo moe van wordt bij Honda. Het wás misschien het beste merk, maar tegenwoordig is er zo een enorme technologische vooruitgang geboekt bij elke fabrikant dat dit verwaarloosbaar is. Zelfs de koreanen bouwen nu perfecte motorblokken.

Suzuki, Yamaha, zelfs Ducati.. staat je altijd vriendelijk te woord, onderdelen: no problem, moeilijke vragen: no problem...
 
Een Honda is beter / netter afgewerkt daarom zijn duurder bij aanschaf.
Omdat ze duurder zijn in aanschaf blijven ze ook meer waarde.
De kwaliteit is verder ook beter ik hoor minder problemen
Zelf een suzuki gehad: Motorblok stuk gelopen, start koppeling kapot, uitlaat door geroest bij aansluiting op het blok , los latende verf. Tweede blok is dat ik heb verkocht had ook stuk gelopen.
Daarna Honda VFR geen enkel probleem mee gehad. meer dan 100.000 op de teller.
Ik vindt ze niet saai mischien wel allemans vriend door dat de motoren gewoon erg goed zijn kwa balans, stuur gedrag voorspelbaarheid ed.
Maar saai? Een V4 met VTEC.
Daarbij vindt ik de afschrijving, kosten voor het bereiden en hebben van de fiets veel belangrijker dan de aanschafprijs. Wat dit laatste betreft kan je m.i. nog beter een BMW rijden maar die zijn m.i. saai kwa uiterlijk. De laatste BMW modellen zijn beter maar nog hoog in gewicht.
Mag wel ook he, een toermotor voor de prijs van een high tech 1000 met alle nieuwste materialen.
De afwerking van Honda is misschien beter, maar zoals gezegd bijna altijd een allemans vriend.
Nooit eens iets extreems, ja in '92 met de eerste blade.
Daarna zijn nze wel wat blijven hangen -O-
 
Mensen mensen, honda is toch juist geweldig.

Kijk dan naar het nieuwe model 2008. Dat is dus iets wat honda gewoon aandurft, een geweldige nieuwe look, totaal anders dan de andere 1000cc klasse motoren.

De wegligging is subliem bij honda, ze sturen zo soepel dat je het amper doorhebt dat je stuurt.

De remmen zijn geweldig, al kan de voorrem van de cbr600pc25 wel iets beter, maar dat hebben ze gelijk verbeterd bij de volgende versie.

De blokken van Honda zijn oersterk. Mensen die 2x het klokje rond rijden zonder gekke dingen, buiten natuurlijk het normale onderhoud. Buiten dat klinken de blokjes ook nog eens als een naaimachine. Zo stil en zuiver. Ik hoorde de nieuwe 2008 draaien, nou het is net of die uitstaat, zo stil dat dat blok draait.

Als je kijkt naar het gehele plaatje van de honda zal je zien dat deze op meerdere punten erbovenuit springt. Uiteraard heeft de honda ook zijn minpuntjes, nokkenaskettingspanner, en spanningsregelaars

Verder wil soms de honda iets minder sportief ogen als zijn concurenten, maar ze rijden voortreffelijk, en sportief.

Wil je meer voor een aggressieve look, en agressiever rijgedrag, zoek dan meer bij de soes of kawa, maar de honda cbr1000RR zal ons allemaal zeker wel plezieren, want die 180 pk heb je er echt niet zomaar uit.

Ik ben ervan overtuigd dat honda gewoon kwalitatief het hoogst in de markt zit. Daarom zijn de prijzen hoger.

Groetjes!!
 
:^
de enige reden waarom er door velen 'slechte spanningsregelaars' geroepen wordt bij Honda, is omdat het ook het enige bekende kwaaltje was. Wat ik me echter afvraag is of die van andere merken niet net zo snel kapot gingen, maar dit niet opviel als kwaaltje door alle overige kwaaltjes. Inmiddels is ook dit kwaaltje bij Honda verleden tijd.

Koop je een Honda, dan koop je kwaliteit, betrouwbaarheid en degelijkheid, dat is iets wat tot op de dag van vandaag niet veranderd is.
 
Ik heb vooral voor een honda gekozen mede door instructeur van de rijschool .. Italiaanse merken lenen zich niet als eerste motor en honda was volgens hem 1 en al degelijkheid.
Hij had een suzuki gehad maar 1 van de kwaaltjes is dat die nogal snel roesten (mja in hoeverre het dan ook waar is).
Maar na 1,5 jaar rijdt mijn honda nog altijd voortreffelijk zonder al 1 technisch probleem te hebben gehad. Al 2 winters doorgereden en ook geen enkel teken van roest :)
Dus snap wel ergens dat honda de naam van kwalitatief hoog heeft en daarom duurder is.

De looks ... Laat ons zeggen dat over smaken te discussieren valt. Ik vind de looks van de blade van 2006 erg knap (2008 minder maar kom ;) )
Maar alleen voor de looks koop je toch geen motor?
 
Spanningsregelaar hebben alle, ALLE merken motorfietsen last van, Yamaha en Honda net wat meer geloof ik, maar dan nog.

Haha.

Honda saai...ja hoor..natuurlijk. Ga maar eens een stukkie sturen op een blackbird, dan piep je wel anders.

Nu meen ik het echt: Haha! _O-


Succes van de ZXR400 is te verklaren door het 25kw verhaal voor de jonge honden onder ons .
Is toch een leuke racer die makkelijk aan te passen is voor 25 kw
Ziet er daarbij lekker snel uit

Zo makkelijk is het toch niet, voor de modellen van voor 1999 kunnen niet officieel op 25 kw. Maar het is wel een fijne fiets voor 25 kw idd.
 
tja ik vind Honda maar arrogant, mn pa heeft een gloednieuwe honda gekocht.. Alles goed tot er onderdelen en service nodig was..

voor vragen hoef je bij Honda niet aan te komen
Ook niet voor lastig te verkrijgen onderdelen. Het kwam er op neer: "zoek het zelf maar uit".

en áls Honda europa je dan wilt helpen ipv Honda Nederland dan komen ze met een prijs waar je een heel nieuw motorblok voor koopt.

nee voor mij geen Honda, althans niet nieuw.

Met de motoren zelf zijn niets mis, maar het is het hele plaatje eromheen waar je zo moe van wordt bij Honda. Het wás misschien het beste merk, maar tegenwoordig is er zo een enorme technologische vooruitgang geboekt bij elke fabrikant dat dit verwaarloosbaar is. Zelfs de koreanen bouwen nu perfecte motorblokken.

Suzuki, Yamaha, zelfs Ducati.. staat je altijd vriendelijk te woord, onderdelen: no problem, moeilijke vragen: no problem...

Misschien omdat die meer ervaring hebben met het leveren van reserveonderdelen :X

;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vooral voor een honda gekozen mede door instructeur van de rijschool .. Italiaanse merken lenen zich niet als eerste motor en honda was volgens hem 1 en al degelijkheid.
Hij had een suzuki gehad maar 1 van de kwaaltjes is dat die nogal snel roesten (mja in hoeverre het dan ook waar is).
Maar na 1,5 jaar rijdt mijn honda nog altijd voortreffelijk zonder al 1 technisch probleem te hebben gehad. Al 2 winters doorgereden en ook geen enkel teken van roest :)
Dus snap wel ergens dat honda de naam van kwalitatief hoog heeft en daarom duurder is.

De looks ... Laat ons zeggen dat over smaken te discussieren valt. Ik vind de looks van de blade van 2006 erg knap (2008 minder maar kom ;) )
Maar alleen voor de looks koop je toch geen motor?

2008 Blade vindt ik eerlijk gezegd ook best mooi :Y
 
ok,
ten eerste is t niet mijn bedoeling om hier een honda/suzuki/yamaha/kawasaki etc. is beter topic van te maken maar wat ik mij afvraag is hoe t kan dat mensen bijvoorbeeld een cbr600f van 15 jaar oud voor 3500 euro aanbieden en soms zelfs nog verkopen,terwijl je voor 4000 eeen veel jongere suzuki/yamaha/kawa etc. kan kopen??

zijn die dingen van goud ofzo??

de neiuwprijs van bijvoorbeeld de 600 cctjes ligt allemaal heel dicht bij elkaar,hoe komt het dan dat er op een andere fiets veel meer word afgeschreven dan bij die honda's??

trouwens bij een bijna antieke zxr400 is het zelfde aan de gang,dingen zijn onderhand bejaard en nog steeds schreeuwend duur!

wie o wie kan t vertellen?????


Voor kwaliteit betaal je nou eenmaal ;)

Gr. Mr.Honda!
 
Als eerste motor had ik ook een Honda, een oude CB van de rijschool al 55dkm afgetrapt door lessers, daarna heb ik er nog een goede 11dkm probleemloos bij opgezet. En ik was er zeker niet zuinig op... nooit een lampje hoeven vervangen, of olie verversd. Gebreken; uitlaattapeind geknapt, spanningsregelaar kapot.

Na amper 8dkm heb ik van mijn Suzuki (die ik wel onderhoud) de uitgaande as moeten vervangen omdat deze versleten is (:?), en de tank heeft zichzelf inmiddels tot gieter benoemt.
 
Ik rijd dus een Skyteam Dax 125 en ja is made in china, en zit dus een origineel Honda achterlichtbeugeltje op van 45eu... raad eens wat de enigste plek is met roest...

Bij me oude Dax precies hetzelfde geval...

Met me XV en Div rijd ik door weer en wind en pekel en gene spatje roest :X
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij dat Honda's duurder zijn dan Suzuki's omdat Honda een goede naam heeft gekregen. Suzuki wil met Honda concurreren, dus maken zij dezelfde types (in hun assortiment) goedkoper, simpele logica. Aangezien ik niet weet in hoeverre de modellen hetzelfde zijn kan ik geen verdere info geven. Ik dacht zelf dat Suzuki wel prima merk was? Lees nu dat het de Lada onder de motoren is :?
Suzuki kiest toch wat vaker voor het uitmelken van een concept net onder de top.
De GSX-F heeft van 1988 tot en met 2005 met een bijna ongewijzigd blok rondgereden.
En later kwam daar nog even dunnetje de Bandit bij. :')

SV1000S is ook een rip off van de TL1000S die al in 1997 op de markt kwam.
Goedkope veerelementen. Budget optie.
Blok doet ondertussen al dienst in circa 15 verschillende modelen/merken.

Need to go on? :+
 
Laatst bewerkt:
:^

Triumph heeft het licht gezien. Waren vroegere Triumph's best lage kwaliteit, ga nu maar eens een Triumph goed bekijken. Da's andere koek.

Daarom groeien zo ook zo hard.
Hoe oud? Ik heb een Trophy uit 1992, en die is ook goed. ;)
 
Mijn vader heeft ook een een Trophy 900 gehad en daar ging steeds van alles stuk aan. Kwaliteit is ook dat je een constante reeks van goede kwalitiet kan produceren en niet een met goede en minder goede exemplaren.
Goed argument, maar je vader was dan de uitzondering. :+

De 3 cylinder Trophy 900 staat juist goed bekend qua betrouwbaarheid blijkt via de Nederlandse Triumph club. :Y
Alleen bobines van de eerste serie niet, en voor de Japanse Nippon Denso :o ontsteking is een terugroepactie geweest. En ik heb een Trident 900 gehad met hetzelfde blokkie, ook nul fout na 67.000 kilometer. .. and still counting bij de volgende eigenaar. ;)

Op de Trophy staat nu iets meer dan 2 ton. :)
 
Laatst bewerkt:
Suzuki kiest toch wat vaker voor het uitmelken van een concept net onder de top.
De GSX-F heeft van 1988 tot en met 2005 met een bijna ongewijzigd blok rondgereden.
En later kwam daar nog even dunnetje de Bandit bij. :')

SV1000S is ook een rip off van de TL1000S die al in 1997 op de markt kwam.
Goedkope veerelementen. Budget optie.
Blok doet ondertussen al dienst in circa 15 verschillende modelen/merken.

Need to go on? :+
Waarom veranderen als je met een verouderd blok nog steeds de concurentie de baas bent ;)

En over dat roesten, dit zijn allemaal de goedkopere versies.
Niet dat die mogen roesten, maar materiaal zal dan misschien toch wat minder zijn.
Ik heb hiervoor een 1100R gehad die was toen 15 jaar.
Nergens roest, liep als een kogel.
En was in die tijd, de te kloppen motor samen met de FZR1000
 
Honda's crashen beter. ;)

Honda.jpg


2 minuten geleden in de SS600. Beide fabrieksrijders er uit. :X
 
tja honda is gewoon goed.

Begon al in mijn brommer tijd. Heb jaren een zwaar opgevoerde honda nsr gereden en daar ging eigenlijk nooit wat kapot aan. Had ook 2 suzuki ts crossers staan en daar was elke week wel wat mee. Vooral die koppeling hebben ze volgens mij op een zwarte maandag na een iets te zwaar weekend ontworpen.......wat een bagger systeem.

Mijn 1e motor was een cagiva mito....wat een technische mislukking zeg. Echt alles ging kapot aan dat ding. 3x een vast loper, powervalve servo naar de klote. Geloof het of niet heb zelfs een keer een afgebroken vliegwiel gehad. De rest van die italiaanse rommel moet ik ook niet. Maatje van me had een duc 999. Wat een ellende. Moest met een koffiebekertje op zijn voorste cilinder in de regen rijden, anders liep ie op 1 pit......Heb nog meer van dat soort verhalen, maar dit leek me genoeg. Nooit meer een italiaan voor mij, hoe mooi ze er ook uitzien.

Dan Kawasaki. Heb 3 jaar een zxr400 gehad. Stuk beter dan die mito natuurlijk. Met een kawa kan je prima rijden, maar bij 50k moet ie weg. Dan vallen ze plots helemaal uit elkaar. Niet alleen bij mij, ken ook weer meerdere mensen bij wie dat gebeurd is.....

Suzuki ga ik het al helemaal niet over hebben. Noem alleen ff het "geweldige" achterbrug systeem van de tl1000, wat bij 2 maatjes van me gewoon afscheurde......Oja de gs500 is wel goed, want daar kan gewoon niets kapot aan gaan. En als het kapot is kost het een drol om het te maken.

Yamaha ken ik eigenlijk niet.

Tja en nu rijd ik weer honda, ook eigenlijk omdat het gewoon niet kapot gaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan