En zo ook andere verzekeringsmaatschapijen!
Ik zou met persoon x een ritje gaan maken. Voor vertrek kijkt hij onder zijn zadel en ontdekt dat zijn accu er vreemd uitziet. Ik kom kijken en terwijl ik aan kom lopen springt er een vulplug uit de accu met een 2 meter hoge fontein accuzuur als resultaat. Persoon x snel zijn ogen spoelen en ik de motor schoonmaken. (later bleek dat onluchtingslangetje van de accu dubbel/dicht zat) Na een half uurtje praten alsnog een leuke rit gaan rijden. Bij terugkomst bleek echter dat op mijn motorjas (BMW) allemaal brandplekjes zaten van dat accuzuur. Uiteindelijk besloten om de aansprakelijkheidsverzekering aan te spreken van persoon x, Delta Lloyd.
Delta Lloyd begint vriendelijk en vraagt om een duidelijke uitleg van het voorval en de schade. Ook vragen ze me om mijn jas toe te sturen, wat ik in alle vertrouwen doe. Volgens TPG is de jas 4 dagen na verzenden afgegeven bij Delta Lloyd maar na een maand heb ik nog niks van ze gehoord. Na een telefoontje bleek dat ze de jas niet kunnen vinden dus of ik de bewijzen van TPG wil faxen. Gedaan en gelijk geven ze toe dat het hun schuld is dat de jas weg is. Die gaan ze natuurlijk vergoeden!!
Nu krijg ik 246 euro vergoed
De jas ligt nu in de winkel voor 413 euro
ik heb hem anderhalf jaar terug gekocht en de nieuwprijs was toen 389 euro, omdat ik gelijk een motor kocht heb ik op de jas icm de motor 10% korting gekregen en heb dus 351 euro voor de jas betaald. De jas was voor het voorval schade vrij en als nieuw. Hier en daar misschien een vlekje van een minder fortuinlijk insect maar meer ook niet.
De reden dat Delta Lloyd maar 246 euro uitkeert is dat ze de aanschaf waarde nemen minus afschrijving. Zij komen dan op het bedrag door de aanschafprijs van 351 euro te nemen minus 30% afschrijving. Zij gaan er dus vanuit dat een motorjas na vijf jaar geen waarde meer heeft. Ze rekenen dus met de afschrijving van een spijkerbroek of een ander mode artikel, wat ik niet begrijpen kan!!
Daar komt nog bij dat ze ervan uitgaan dat ik bij het vervangen van de jas weer korting zou krijgen terwijl dat niet het geval is en de nieuwprijs zelfs is gestegen!
Nu was mijn argument dat dankzij hun falen ik nu verplicht een nieuwe jas moet kopen en dus 413 euro kwijt ben en dat 246 euro dan lang niet toerijkend is. Blijkbaar is dat argument niet goed genoeg want het antwoord daarop was 246 euro of niks.
Als ze mijn oude jas nu wel konden vinden en de brand/smelt plekjes hadden vergoed was het klaar geweest maar ze naaien er weer een onschuldige bij. Dat de jas gebruikt is en de gehele nieuwwaarde niet uit te keren is kan ik begrijpen maar dit is naaierij. (volgens mij rijdt er nu een postmedewerker van delta lloyd rond met een bijna nieuwe, iets minder mooie bmw jas )
Intussen is mijn rechtbijstand ingeschakeld en die probeerd nog wat te gaan regelen onder coulance.....
Hopen dat het wat wordt. Naja dat wou ik ff kwijt
Ik zou met persoon x een ritje gaan maken. Voor vertrek kijkt hij onder zijn zadel en ontdekt dat zijn accu er vreemd uitziet. Ik kom kijken en terwijl ik aan kom lopen springt er een vulplug uit de accu met een 2 meter hoge fontein accuzuur als resultaat. Persoon x snel zijn ogen spoelen en ik de motor schoonmaken. (later bleek dat onluchtingslangetje van de accu dubbel/dicht zat) Na een half uurtje praten alsnog een leuke rit gaan rijden. Bij terugkomst bleek echter dat op mijn motorjas (BMW) allemaal brandplekjes zaten van dat accuzuur. Uiteindelijk besloten om de aansprakelijkheidsverzekering aan te spreken van persoon x, Delta Lloyd.
Delta Lloyd begint vriendelijk en vraagt om een duidelijke uitleg van het voorval en de schade. Ook vragen ze me om mijn jas toe te sturen, wat ik in alle vertrouwen doe. Volgens TPG is de jas 4 dagen na verzenden afgegeven bij Delta Lloyd maar na een maand heb ik nog niks van ze gehoord. Na een telefoontje bleek dat ze de jas niet kunnen vinden dus of ik de bewijzen van TPG wil faxen. Gedaan en gelijk geven ze toe dat het hun schuld is dat de jas weg is. Die gaan ze natuurlijk vergoeden!!
Nu krijg ik 246 euro vergoed
De jas ligt nu in de winkel voor 413 euro
ik heb hem anderhalf jaar terug gekocht en de nieuwprijs was toen 389 euro, omdat ik gelijk een motor kocht heb ik op de jas icm de motor 10% korting gekregen en heb dus 351 euro voor de jas betaald. De jas was voor het voorval schade vrij en als nieuw. Hier en daar misschien een vlekje van een minder fortuinlijk insect maar meer ook niet.
De reden dat Delta Lloyd maar 246 euro uitkeert is dat ze de aanschaf waarde nemen minus afschrijving. Zij komen dan op het bedrag door de aanschafprijs van 351 euro te nemen minus 30% afschrijving. Zij gaan er dus vanuit dat een motorjas na vijf jaar geen waarde meer heeft. Ze rekenen dus met de afschrijving van een spijkerbroek of een ander mode artikel, wat ik niet begrijpen kan!!
Daar komt nog bij dat ze ervan uitgaan dat ik bij het vervangen van de jas weer korting zou krijgen terwijl dat niet het geval is en de nieuwprijs zelfs is gestegen!
Nu was mijn argument dat dankzij hun falen ik nu verplicht een nieuwe jas moet kopen en dus 413 euro kwijt ben en dat 246 euro dan lang niet toerijkend is. Blijkbaar is dat argument niet goed genoeg want het antwoord daarop was 246 euro of niks.
Als ze mijn oude jas nu wel konden vinden en de brand/smelt plekjes hadden vergoed was het klaar geweest maar ze naaien er weer een onschuldige bij. Dat de jas gebruikt is en de gehele nieuwwaarde niet uit te keren is kan ik begrijpen maar dit is naaierij. (volgens mij rijdt er nu een postmedewerker van delta lloyd rond met een bijna nieuwe, iets minder mooie bmw jas )
Intussen is mijn rechtbijstand ingeschakeld en die probeerd nog wat te gaan regelen onder coulance.....
Hopen dat het wat wordt. Naja dat wou ik ff kwijt