Waarom die sigarettenpeuk uit het raam

Uit een onderzoek van Lundborg:
Werkgevers die hun rokende werknemers cursussen stoppen met roken aanbieden, zouden wel eens teleurgesteld kunnen worden over het effect, zegt Lundborg. 'Volgens mij is roken een soort indicator van een andere houding tegenover het leven', zegt de Zweedse onderzoeker. 'Rokers drinken ook meer en hebben gemiddeld een lagere opleiding. Ze kiezen voor risicovollere beroepen. Ze zijn meer op het heden georiënteerd dan niet-rokers en houden geen rekening met de gevolgen van hun gedrag in de toekomst. Ik denk dat rokers om die reden ook eerder bereid zijn met minder inkomen genoegen te nemen omdat ze zich ziek melden.'

Het is dus een attitude probleempje, : "Geen rekening houden met de gevolgen van hun gedrag in de toekomst"
Blijkt ook wel uit het grote aantal lege sigarettenpakjes bij het zwerfvuil in de berm.
 
Twijfel wel eens om pakjes chocomel op de motor mee te nemen. flikkert iemand iets naar buiten? flikker ik iets naar binnen :P.
 
Een Goldwing kopen. Die hebben een ingebouwd asbakje. Dat zit tussen de magnetron en de vaatwasser in. :+

P1070845.jpg


Een Honda Pacific Coast heeft zelfs twee asbakjes.
 
Ik rook zo af en toe op de motor.....klaphelm open.
Waar moet ik dan mijn peuk laten?
Zorg dan voor een aspak!
Je begint toch ook niet te schijten voordat je op het toilet bent.
Rook dan ook niet als je geen asbak hebt.
Zo simpel is het, maar het schijnt dat rokers ergens een hersenbeschadiging hebben opgelopen. :(
 
Zorg dan voor een aspak!
Je begint toch ook niet te schijten voordat je op het toilet bent.
Rook dan ook niet als je geen asbak hebt.
Zo simpel is het, maar het schijnt dat rokers ergens een hersenbeschadiging hebben opgelopen. :(

Een asbak op je motor? Jij hebt 't echt begrepen, not.
En mijn auto werd niet eens meer met asbak geleverd, daar heeft de anti-rook lobby al voor gezorgd.
Daarnaast kunnen sommige beter helemaal niet roken achter het stuur, puur vanwege het feit dat ze in paniekdieren veranderen als ze die peuk laten vallen.
Het voertuig veranderd dan spontaan in een ongeleid projectiel met alle mogelijke gevolgen van dien.
Om nog maar te zwijgen over die types die rustig ver onder de max. voortkachelen omdat ze even hun rustige rookmoment hebben.

Ik word er schijtziek van.....
Maar blijf zelf lekker roken en 'm uit het raam flikkeren, zoveel blijft er van een shaggie niet over....
 
zoveel blijft er van een shaggie niet over....
ik heb een brandplek in mijn textielen motorbroek overgehouden van een uit-het-raam-gegooide-peuk
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kwam deze uit een auto 2 voertuigen voor mij, stuiterde over het asfalt en werd door de rijwind weer omhooggeslingert waar deze in een plooi bleef hangen. De rijwind zal het "branden" in stand gehouden hebben.

Hoe dan ook: ik was aardig pissed dat mijn 200euro motorbroek niet meer waterdicht is vanwege een 20ct peuk

roken in de auto: prima, da's jou goed recht
raampje open om de rook buiten te blazen, ook prima
maar doof dat laatste stompje gewoon in je asbak, daar is die voor
 
Laatst bewerkt:
ik heb een brandplek in mijn textielen motorbroek overgehouden van een uit-het-raam-gegooide-peuk
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kwam deze uit een auto 2 voertuigen voor mij, stuiterde over het asfalt en werd door de rijwind weer omhooggeslingert waar deze in een plooi bleef hangen. De rijwind zal het "branden" in stand gehouden hebben.

Hoe dan ook: ik was aardig pissed dat mijn 200euro motorbroek niet meer waterdicht is vanwege een 20ct peuk

roken in de auto: prima, da's jou goed recht
raampje open om de rook buiten te blazen, ook prima
maar doof dat laatste stompje gewoon in je asbak, daar is die voor

Ook dat laatste stompje gaat het raam uit, alleen niet op de snelweg of wegen buiten de bebouwde kom.
Zijn die 30 km zones toch nog ergens goed voor.....
 
Als eerste, ik rook niet.
Als tweede, ik blijf het aso vinden en afval op straat gooien.

Maar mensen willen geen peuken in de auto omdat dan de stank blijft hangen. In een truck moet je ook slapen.
Geen goed praten overigens, maar een mogelijke reden.



Enne, laat de peuken gooiers dit eens lezen. Vooral de laatste alinea:
Veroordelingen voor brand Mont-Blanc tunnel
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Enne, laat de peuken gooiers dit eens lezen. Vooral de laatste alinea:
Veroordelingen voor brand Mont-Blanc tunnel

Het gros van de Belgen acht zichzelf nooit schuldig aan iets.
Hoe de man het heeft verzonnen is mij een raadsel.

Als je in een tunnel rijdt en je ziet rook uit je truck komen stop je toch niet in die tunnel?! |(
Zolang het ding rijdt zorg je dat je uit die tunnel komt, ook al brand je als een fakkel.
 
ja, ik had het gelezen maar wilde toch zelf ook even reageren, die meneer denkt dus dat ik het uit mijn duim zuig, tja.....

Kent jou niet natuurlijk.
En tegenwoordig moet alles maar bevestigd worden met linkjes e.d.
Gewoon eens iets aannemen van iemand met levenservaring is er niet meer bij. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan