Waarom die sigarettenpeuk uit het raam

Waarom rijden die rokers altijd met hun ruit half open?
De rook in de auto kunnen ze toch opnieuw inademen? Zeker aan de prijzen die tabaksproducten nu kosten zou ik in de auto blijven zitten tot alle rook in de longen zit, dubbel genot en je hindert er toevallig naastrijdende motorrijders niet mee.
 
Laatst bewerkt:
Anders wordt het zo mistig in de auto, en mist is gevaarlijk weet je......
 
Ik rijd ook dagelijks woonwerk en valt mij op dat de 9 van de 10 rokers in de auto vrouwen zijn op de één of andere manier... mannen stoppen eerder langs de kant van de weg.
 
die peuken stinken inderdaad in de asbak

kan het weten als ex-roker O-)

of in een bedrijfsauto bijvoorbeeld, waarvan ze niet willen dat je er in rookt. Ga je natuurlijk niet de asbak een stille getuige van je wandaad maken :+
 
Laatst bewerkt:
Het gros van de Belgen acht zichzelf nooit schuldig aan iets.
Hoe de man het heeft verzonnen is mij een raadsel.

Als je in een tunnel rijdt en je ziet rook uit je truck komen stop je toch niet in die tunnel?! |(
Zolang het ding rijdt zorg je dat je uit die tunnel komt, ook al brand je als een fakkel.

Laatste alinea, wel ontopic blijven hé? ;)
 
Erger me vooral aan rokers die peuken van het balkon af gooien, ongeacht of er een auto of motor onder staat.
 
Laatst bewerkt:
Zit ik thuis op de bank, gooi ik m'n peuk naast me op de grond. Of druk 'm met m'n voet op de houten vloer uit.
Na het eten van fast food thuis gooi ik mijn afvalzak richting vuilnisbak. Mis? jammer joh.

Waarom gedraagt men zich buiten anders dan thuis?
1. je voelt je in een auto c.q. buiten anoniem/je wordt er niet op aangesproken;
2. je ziet de rommel niet, je bent het kwijt.
3. etc.
4. etc.

Mensen hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel meer.

En wat is de reden dat het in Singapore op straat wél schoon is?

En jij als west europeaan met je vervuilende motor en je enorme stempel die je op de wereld legt met je enorme afval productie bent natuurlijk veel verantwoordelijker,.. want dan ziet het er iig op straat netjes uit.... O-)


Wat een geemmer allemaal om niks hier.. ga de echte problemen qua vervuiling oplossen en begin eens bij je zelf ipv met je vingertje naar de buren te wijzen..
 
En jij als west europeaan met je vervuilende motor en je enorme stempel die je op de wereld legt met je enorme afval productie bent natuurlijk veel verantwoordelijker,.. want dan ziet het er iig op straat netjes uit.... O-)


Wat een geemmer allemaal om niks hier.. ga de echte problemen qua vervuiling oplossen en begin eens bij je zelf ipv met je vingertje naar de buren te wijzen..
_O- Lekkere realiteitszin weer.

Dezelfde mensen die hier die troep uit het raam flikkeren doen dat ook op vakantie en veroorzaken daar niet zelden gigantische bosbranden mee, wil je dan wel zo netjes zijn en die vervuiling ook even erbij op te tellen?
 
Maar waarom gooi ik die peuk dan uit het raam vraag je je af.....

Ok nou kijk, ik ben gewoon te lui om dat ding uit te drukken in mijn veels te kleine asbak.

En als het donker is moet ik erg mijn best doen om het as er in te krijgen, weet je hoe gevaarlijk dat is tijdens het rijden joh!!!
 
Ik heb 1x een peuk terug gegooid die mooi tussen mijn benen belandde....
En 1x een blikje wat ik op mijn laars kreeg bij het stoplicht.

Echt dan ben je gewoon een onwijze aso!!
 
Ik heb 1x een peuk terug gegooid die mooi tussen mijn benen belandde....
En 1x een blikje wat ik op mijn laars kreeg bij het stoplicht.

Echt dan ben je gewoon een onwijze aso!!

In feite ben je geen haar beter als je op die wijze duidelijk maakt het er niet mee eens te zijn. ;)
 
Ja ik vind dat ook aso als je dingen terug gooit.


Geweldig wanneer je een nog brandende peuk terug de auto in flikkert. Wat denken ze wel niet, dat ding de auto uit gooien. Ik ben zeker niet heilig maar troep op de grond smijten doe ik niet.
 
Ik gooi nooit brandende peuken uit het raam.
Verzamel ze gewoon in de asbak en die gooi ik leeg als iemanmd bumperkleeft.
 
Ik heb een carport meteen aan een drukke straat. Een keer een peuk van iemand op de motorkap gehad en die heeft een mooie 2 cm lange brandplek in de lak gemaakt. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan