Hoge toeren? Bij ca. 8500 rpm is het doorgaans schakeltijd hoor.Ken je een zelfde verhaal vertellen over kleppen, het zweven ervan en die waanzinnig hoge toerentallen van een duc .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoge toeren? Bij ca. 8500 rpm is het doorgaans schakeltijd hoor.Ken je een zelfde verhaal vertellen over kleppen, het zweven ervan en die waanzinnig hoge toerentallen van een duc .
Hoge toeren? Bij ca. 8500 rpm is het doorgaans schakeltijd hoor.
Wat denken jullie allemaal ingewikkeld.
Als er een hoge lolbroek bij Ducati verliefd wordt op carbon en lijm, dan worden de motor's in elkaar gelijmd.
met die duidt ik sarcasme aan......
Bij een 2 klepper wel ja, maar een 4 klepper gaat nog ff door danHoge toeren? Bij ca. 8500 rpm is het doorgaans schakeltijd hoor.
En nog een puntje, met een buizenframe ben je een stuk smaller als met een Deltaboxframe.
Kijk maar eens naar een 998 tegenoven een TL-R of een SP2, de machines hebben alledrie dezelfde motorinhoud, maar de 998 is vele malen smaller als de japanse tegenhangers.. Aangezien het frame van de Ducati even sterk is als die van de japanners en misschien zelfs wel beter (Uitleg staat hierboven) waarom zou je het dan niet gebruiken ?
Ducati maakt zeker met de 9xx/74X serie fietsen die echt alleen maar voor circuit gebruik gemaakt zijn, dus je weet zeker dat het rijwiel gedeelte perfect is..
En Ducati is niet de enige die een buizenframe gebruikt, MV Agusta doet het ook, kijk voor de grap eens hoe breed de MV F4 1000 is tegenover een Gixxer 1000 of een R1, met een buizenframe wordt je fiets gewoon smaller..
Op dinsdag 20 januari 2004 21:45 schreef edraket het volgende:
Ik denk dat door velen al.......
Trouwens, als het buizenframe duidelijk "beter" zou zijn voor de rijeigenschappen dan zou je van de enkelstuks MotoGP machines verwachten dat ze allemaal wel van staalpijp zouden zijn gemaakt en dat de Ducs de rest zoek zouden rijden. Of...misschien het komend jaar?
...
Trouwens, als het buizenframe duidelijk "beter" zou zijn voor de rijeigenschappen dan zou je van de enkelstuks MotoGP machines verwachten dat ze allemaal wel van staalpijp zouden zijn gemaakt en dat de Ducs de rest zoek zouden rijden. Of...misschien het komend jaar?
Ik heb ongelegeerd Aluminium als uitgangspunt genomen. Door toevoeging van legeringselementen zullen de mechanische eigenschappen verbeteren. Ik had dat uiteraard ook kunnen meenemen in mij betoog, maar ik wou het niet al te complex maken en het doet niet af aan het betoog.Zit je nu ongelegeerd Al met CrMo te vergelijken Zuiver Al is toch kauwgum? Het zijn juist de legeringsmaterialen en daarmee de korrelstructuren die aan Al de mechanische eigenschappen geven. Mijn deltabox is touwens nog van staal maar dat terzijde. Zelfs als je de echte Al legerings waarden zou vergelijken ben ik het met je eens dat CrMo sterker is bij gelijke bouw, maar sterkte boeit hier niet. Het gaat om de stijfheid. Aangezien ook hier CrMo wat beter zal scoren ga je dus niet een frame van Al op dezelfde wijze bouwen. Die stijfheid haal je uit een andere constructie. Door een kokerconstructie bv. een tikkie hoger te maken kun je meer in stijfheid winnen dan door de keuze van een andere metaalsoort.
Nogmaals het lijkt me dat een frame zoals Ducati dat maakt erg handig is als je wilt experimenteren met geometriën en stijfheid, maar op een productiefiets zie ik de voordelen niet. Trouwens, als het buizenframe duidelijk "beter" zou zijn voor de rijeigenschappen dan zou je van de enkelstuks MotoGP machines verwachten dat ze allemaal wel van staalpijp zouden zijn gemaakt en dat de Ducs de rest zoek zouden rijden. Of...misschien het komend jaar?
als een gegoten alu frame zo goed zou zijn zou Guzzi het ook wel gebruiken.
aan het feit dat ze dat (al 70 jaar) niet doen meen ik af te leiden dat een trellis/buizenframe altijd het beste is....