Waarom Ducati

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Dit vind ik nou een mooie omschrijving van een van de redenen waarom ik ducati rijd. Het is bijna een gedicht ;) Heb het stukje gejat uit DUCATI vs JAPANESE MOTORCYCLES . Ook een leuk stukje om te lezen trouwens *D

Ducatis don’t make noise but they create harmonious music: the low drone emitted by the exhaust joyfully combines with the tinkling of the timing system and the roar of the intake.
In sports models, this symphony is completed by the characteristic sound of the dry clutch, a real connoisseur’s piece…

And what about the engine’s song?
That’s what makes everybody on the side of the street turn round, that’s what impressively announces our arrival…let’s hear it in the words of a Ducatista: “…have you ever noticed how the sound of the exhaust evolves throughout the power curve?
When I open up the throttle the engine roars.
The filter case acts as a speaker, amplifying the low sound of a twin cylinder thirsty for fuel.
The intake port is finally free from limiting elements and the suction is heard in a muffled rumble, perhaps even more pleasant than the exhaust sound.
The engine revs up, between 5000 and 5500 the desmodromic roar is really hoarse and brutal.
The wicked sound that emanates during the intake stroke is mainly heard by those in front of us as the two intake horns face forwards.
More than once I have seen people suddenly turn round, taken aback by the aggression of the engine …”

Even stops at traffic lights become opportunities to savor the harmony of the Ducati’s engine:
\"…the tinkling of that moving part (the dry clutch) is music to my ears, and is obtained, contrary to what one might think, without the throttle, when the engine is running at its slowest and the feels as if it could switch off at any minute… in these moments, when the idling teeters, the clutch resounds as forcefully as ever and the wait at the traffic light isn’t all that long and boring.\"
 
het buchelt en hoest
ratelt en proest.
Het is niet je mutti of fati
het is je ducati!
:+

Toch erg poetisch hoe ik over het geluid van
een ducati denk dacht ik zo..

The looks daarentegen :9~

(Volgens mij ga ik veel mensen tegen me krijgen
door dit gezegd te hebben }) )
 
ik begrijp je keuze voor ducati
ondanks het hoge stukgati gehalte.

maar waarom je de ST 2 hebt gekozen is me een raadsel, je bent pas 27 als ik het mag geloven en dat ding is gemaakt onder de bezielende leiding van de Amerikanen om de heropstappers markt te betreden. :z
 
Ik ben best wel een Yamaha-fan, maar een Ducati :} Ik hoop over een aantal jaartjes ook een DUC te rijden: MACHTIG :9~ 8-)
 
Ik weet niet hoe het komt, maar krijg het persoonlijk niet al te warm bij de naam Ducati. Misschien veranderd dat als je er ooit eens op gereden hebt, maar ik heb nu niet iets van: Zo\'n ding moet ik ooit eens hebben.
 
Ik weet niet hoe het komt, maar krijg het persoonlijk niet al te warm bij de naam Ducati. Misschien veranderd dat als je er ooit eens op gereden hebt, maar ik heb nu niet iets van: Zo\'n ding moet ik ooit eens hebben.

mmmmmmm vreemd })
miss M.
 
ik moet zeggen dat een duc (monster S4 senna) een erg leuk motortje is.
Zou dus maar al te graag een keer een supersport model-duc proberen.
 
Het heeft wel wat, een Duc maar het zegt mij persoonlijk niet zo heel veel, al klinkt het wel lekker, zo\'n 2 cilinder.

Maar ik wordt even warm of koud van een R1 dan van een Duc.
 
Joost Overzee heeft laatst in een test het geluid van een duc proberen te omschrijven. Bij Ducati komt ook een stukje emotie om de hoek kijken.Ik heb laatst nog op een 748 gereden. Geweldig geluid als je vol accellereert :} .Ik hoop ooit nog een 998 R te bezitten maar ik moet het nu met mijn RSV mille doen die ook wel errug lekker klinkt maarrrrr het is geen Ducati.Hulde hulde hulde aan het mooiste motorgeluid wat er is !
:} :9 :9~ *D :} :9 :9~ *D :} :9 :9~ *D :} :9 :9~ *D :} :9 :9~ *D
 
Verlanglijstje....

Ik wil een GSX-R 1000
een DUC 996
een SUPER MOTARD

en dit alles graag in 1 keer....maar helaas zit het er ff niet in, maar als iemand deze wensen voor me willen vervullen, hou ik me hierbij aanbevolen *D
 
Verlanglijstje....

Ik wil een GSX-R 1000
een DUC 996
een SUPER MOTARD

en dit alles graag in 1 keer....maar helaas zit het er ff niet in, maar als iemand deze wensen voor me willen vervullen, hou ik me hierbij aanbevolen *D

Ik ben niet zo hebberig; ik ben al heeeeeeeeeeeeel erg blij met een duc 750 sport :}
 
Al eens een MV \"geproefd\" dan? Rijdt/schakeld als un jap ( ahla GSXR) en stuurt als een Duc. :} :} :}
en zit geen fuck vermogen in ,is van cagiva dus niet te leveren ,onderdelen nooit op voorraad,etc etc etc (ach moet toch iets te zeiken hebben tegen een namaak jap ,dan nog liever een R1 dan zoñ imitatie jap)
 
Terug
Bovenaan Onderaan