Waarom duurt leveren van onderdelen in de winter z

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
3
Waarom duurt leveren van onderdelen in de winter zo verdomde lang :?

Max en ik wachten al sinds eind december op undertails. Die moeten helemaal uit Frankrijk komen. ( erg ver, kweet ut.) Maar het is me zoiezo opgevallen dat onderdelen in de winter blijkbaar met de trekschuit komen en in de zomer met het vliegtuig. Zo heb ik vaker maanden zitten wachten op onderdelen in de winter, die in de zomer er veel sneller waren. ( blauwe kuipruitje van de FZR heeft ook maanden geduurd, maar toen ik viel in de zomer hadden ze 2 dagen later weer een nieuwe.) Kheb nog meer onderdelen nodig, maar bestel voorlopig niks, kwacht wel tot de zomer. :(

Nou ja, eigelijk baal ik dus verschrikkelijk dat mijn spullen er niet zijn... ;(
 
Waarom duurt leveren van onderdelen in de winter zo verdomde lang :?

Max en ik wachten al sinds eind december op undertails. Die moeten helemaal uit Frankrijk komen. ( erg ver, kweet ut.) Maar het is me zoiezo opgevallen dat onderdelen in de winter blijkbaar met de trekschuit komen en in de zomer met het vliegtuig. Zo heb ik vaker maanden zitten wachten op onderdelen in de winter, die in de zomer er veel sneller waren. ( blauwe kuipruitje van de FZR heeft ook maanden geduurd, maar toen ik viel in de zomer hadden ze 2 dagen later weer een nieuwe.) Kheb nog meer onderdelen nodig, maar bestel voorlopig niks, kwacht wel tot de zomer. :(

Nou ja, eigelijk baal ik dus verschrikkelijk dat mijn spullen er niet zijn... ;(

Wat belachelijk :( , zouden ze soms met de hand gemaakt worden tijdens de winterperiode?? :+
 
Winterperiode is in Frankrijk misschien de jaarlijkste standaard stakingsperiode (volgens mij hebben ze die overigens het hele jaar), zodat alles weer eens stilligt.
 
Welk merk is het dan? Hopelijk niet van een Franse leverancier waar ik even de naam van kwijt ben! Kromme rotzooi wat die maken :( :(
Heb van Max begrepen dat het Amerikaans/Canadees spul is?
 
Ik heb precies hetzelfde...
Ik wacht ook al 8 weken op onderdelen voor mijn R6 maar als het goed is, komen die volgende week.
Nieuwe RAW\'s duurt nog 2 weken (inmiddels ook al 8 weken geleden).

Ik denk dat het te maken heeft met het inkopen van tevoren door de leveranciers. Aan het eind van het jaar kopen ze nix meer want dan komen er toch weer nieuwe dingen uit.
 
Het gaat dus niet speciaal om deze undertail... het gaat me meer om het algemene.
Trouwens het ruitje was van MDI. ( ook zo\'n snelle |( )
 
Mdi maakt ook niks zelf, zijn ook weer afhankelijk van HUN leveranciers.
Zitten goeie bij, maar ook mindere, maar ja wat wil je als prijs doorslaggevend is!
8-)
 
Waarom duurt leveren van onderdelen in de winter zo verdomde lang :?

Max en ik wachten al sinds eind december op undertails. Die moeten helemaal uit Frankrijk komen. ( erg ver, kweet ut.) Maar het is me zoiezo opgevallen dat onderdelen in de winter blijkbaar met de trekschuit komen en in de zomer met het vliegtuig. Zo heb ik vaker maanden zitten wachten op onderdelen in de winter, die in de zomer er veel sneller waren. ( blauwe kuipruitje van de FZR heeft ook maanden geduurd, maar toen ik viel in de zomer hadden ze 2 dagen later weer een nieuwe.) Kheb nog meer onderdelen nodig, maar bestel voorlopig niks, kwacht wel tot de zomer. :(

Nou ja, eigelijk baal ik dus verschrikkelijk dat mijn spullen er niet zijn... ;(

mogelijke verklaring is dat de aantal bestellingen in de winter veel minder is en de leveransiers/fabrikantanten sparen de bestellingen op totdat het groot/rendabel genoeg is om versturen.
 
Waarom duurt leveren van onderdelen in de winter zo verdomde lang :?

Kheb nog meer onderdelen nodig, maar bestel voorlopig niks, kwacht wel tot de zomer. :(

Nou ja, eigelijk baal ik dus verschrikkelijk dat mijn spullen er niet zijn... ;(

Ehm.... als je toch wacht tot de zomer om te bestellen, bestel ze dan nu vast dan heb je ze misschien nog net vòòr de zomer.Snappie?? :9 :) :P
 
Mijn voorvork(standaart) komt ook met de roeiboot uit Japan denk ik. Duurt ook al weeeeeeeken.
 
Mijn dealer vertelde mij dat mijn rem en koppeling handel uit handel land moesten komen en dat is heeeeeeeel ver weg. Dat moest ook wel want het duurde zeker 2 maanden voor ze hier waren.

Vervolgens wilde ik knipperlichten.... en die kwamen uit het land er naast.... dan weet jij genoeg..
 
Mijn voorvork(standaart) komt ook met de roeiboot uit Japan denk ik. Duurt ook al weeeeeeeken.
Rechtstreeks uit Japan naar Europa duurt ook zo\'n week of drie. Dan stopt die boot nog eens hier en daar en moet het van Rotterdam naar de dealer. Komen we al een aardig eind.
 
Onderdelen voor m\'n vorige auto, uit USA waren er binnen een week. Die werden gewoon in een vliegtuig gepleurt. (letterlijk aan de motorkap te zien :( )
 
Ik denk dat mijn kilometertellerkabel met dezelfde roeiboot komt als de bestelling van JohnV. Niet dat ik vanaf december zit te wachten, maar al wel zo\'n 3 a 4 weken. Normaal gesproken ben ik gewend dat alles redelijk op voorraad is. Maargoed, hij stond in backorder en maandag zou ie geleverd moeten worden.
 
ik w8 ook al sinds november op m\'n nieuwe uitlaten, moeten uit engeland komen (sidekick)... kan de oude nog steeds niet verkopen... terwijl er liefhebbers genoeg waren zo voor \'t seizoen.

Met MDI redelijke ervaring
Met Louis problemen met de \"afhaalservice\" bij ruilen.
 
Ja de optische tunings onderdelen laten nogal op zich wachten, of het nu zomer of winter is...
Meestal komen ze inderdaad uit Frankrijk.
En ze wachten meestal ook nog ff tot het rendabel is om ze te versturen.
Wat Louis betreft, lees gewoon de Consumenten Gids, kom je ze vanzelf tegen.
 
Welk merk is het dan? Hopelijk niet van een Franse leverancier waar ik even de naam van kwijt ben! Kromme rotzooi wat die maken :( :(
Heb van Max begrepen dat het Amerikaans/Canadees spul is?

ALs ze die undertail die ik ook hebben besteld is die van JMV en die komt uit Frankrijk en duurde 2 jaar geleden ook zo verschrikkelijk lang.

Maar die is absoluut niet krom, die uit Canada is van Dussault, maar wel duurder en die van JMV kon ik gewoon in NL bestellen.
Ik ben tevreden met mijn undertail.
 
Terug
Bovenaan Onderaan