Waarom een andere motorverzekering dan de huidige? (ANWB/Unigarant)

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
527
104
Ben al sinds het begin van mijn motorcarriere verzekerd bij ANWB/Unigarant met een WA+ beperkt Casco voor momenteel 123 euro per half jaar. Ik heb 17 schadevrije jaren gereden. Accessoires zijn meeverzekerd tot 500 en kleding tot 1000 euro. Op zich nooit een onoverkomelijke reden gehad om een andere verzekering te kiezen maar mss hebben jullie die wel. Het gaat me niet om nare ervaringen met ANWB maar eerder om betere ervaringen met andere verzekeraars. Momenteel aan het stoeien met een Duitser over aankoop van een motor van meer dan 10.000 euro die ik daarom (en vw woonplaats Amsterdam) All Risk wil verzekeren. Heb een ART5 én een ART4 slot aangeschaft én er komt een hoes over de buitenslaper want geen garage. Heb geen alarm op mijn verlanglijst staan maar overweeg wel een tracker (of hoe heet zo'n ding?) in te bouwen. Waarom zou ik nu voor een andere verzekeraar moeten kiezen dan mijn huidige? Net uitgerekend dat mijn All Risk maandpremie 65 euro wordt met opzittenden -verzekering, aanschafwaarde vergoeding voor duur van 3jr en rechtsbijstand.
 
Laatst bewerkt:
Ben op zich best tevreden met de dekking. Maandlasten zal ook niet veel verschil uitmaken. (Heb nog niet echt vergeleken)
Ben echt op zoek naar iemand die zegt 'Dáárom ben ik bij Univé, Centraal Beheer of *vul maar in* en niet bij ANWB...

Edit; Univé All Risk maandpremie 191 euro 😳
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bijvoorbeeld verzekerd via Bikerpolis vanwege het feit dat ik daar mijn motor op taxatiewaarde kon laten verzekeren. Dat kon nagenoeg nergens en heb ik erg lang voor moeten zoeken.

Gewoon WA+. Goed en goedkoop.
 
Ik ben bijvoorbeeld verzekerd via Bikerpolis vanwege het feit dat ik daar mijn motor op taxatiewaarde kon laten verzekeren. Dat kon nagenoeg nergens en heb ik erg lang voor moeten zoeken.

Gewoon WA+. Goed en goedkoop.
Da's op zich een goede reden. Aanschaf in DL scheelt een hoop met de NLse prijzen waardoor hij hier ws hoger getaxeerd zou worden.
 
Maar wat is je probleem nu? Je zit bij een verzekeraar waar je tevreden bent. Dan is alles goed toch?
 
Mja op zich wel maar als ik op mijn krent was blijven zitten had ik bovenstaande ook niet geweten. Denk dat het uiteindelijk toch aankomt op prijzen vergelijken. Eigenlijk ook wel benieuwd waarom mensen voor All Risk kiezen ipv gewoon WA+. Woonlokatie/risicogebied? Waarde van de motor?
 
Allrisk doe je in principe alleen bij een motor van maximaal 3 jaar oud. WA+ en verzekerd op taxatiewaarde doe je bij een motor die veel meer waard is dan de dagwaarde.
 
Allrisk doe je in principe alleen bij een motor van maximaal 3 jaar oud. WA+ en verzekerd op taxatiewaarde doe je bij een motor die veel meer waard is dan de dagwaarde.
Allrisk doe je als je geen gezeik wil bij schade,1 kleine schade en je hebt het er uit,dan heb ik het niet een over een flinke schade
Leeftijd doet er niet toe,waarde van de motor wel
 
Als je daar goed zit...Ook bij ANWB,maar met nieuwe motoren vanwege 3 jaar nieuwwaarde vergoeding.Gewoon all risk,voor het gemak,en met 35 schade vrije jaren maakt het niet zo veel uit.Gps trackers van Monimoto,a 35 eu abb.per jaar.Zijn op zich wel goed,alleen steeds halve motor slopen als batterij leeg is.Ong.10 maanden bij 1 stndbye melding per dag.Ook verloopt de tijd vrij vaak,waardoor je midden in de nacht stby melding krijgt..😳.
 
Ja, precies. Zo hoef ik geen allrisk voor een 230 jaar oud barrel.

Dus: 3 jaar nieuwwaarde, anders totaal oninteressant.
Bij 230 jaar oud zou ik hem zeker goed verzekeren
Mijn motor is 5 jaar oud en nog goed geld waard en de onderdelen zijn heel duur,dus heb ik hem allrisk
 
Ik heb een hele nieuwe zonder allrisk
de premie is van de zotte :X
 
Eens. Zo ben ik destijds met mijn nieuwe motor onderuit gegaan. Geen dure motor, ging om 10.000 euro volgens mij, maar had wel 2400 euro schade bij een betrekkelijk simpel schuivertje.

(Deze had ik dus wél allrisk verzekerd.)
 
een dure motor? Is je buitenstalling gemakkelijk toegangbaar voor een busje? Zo, ja kunnen ze hem zo in de busje duwen denk ik.
Een muur verankering en grond verankering zou niet zo een gek idee zijn.
Daarnaast een camera op je motor richten, die men niet kan zien. Dat mag als je een goede reden hebt. Anders mag de camera niet op deopenbare weg gericht zijn. Een tracker is nutteloos. Een beetje dief weet dat, en gaat hem stallen in een stalen garage zonder GPS ontvangt. Daarna gaan ze rustig op zoek naar de tracker..... Ga maar er niet van uit dat je na de diefstal je motor nog via je tracker kan vinden..... Als je een dure motor kan veroorloven, probeer in je buurt een garage box te huren......
 
Ja, precies. Zo hoef ik geen allrisk voor een 230 jaar oud barrel.

Dus: 3 jaar nieuwwaarde, anders totaal oninteressant.

Mijn motor is nu 15 jaar oud maar wel all-risk
Bij TL krijg ik de marktwaarde, niet de dagwaarde
Dat houd in dat als het morgen mis gaat tijdens het rijden, dat ik overmorgen MP af kan struinen voor een vervanger
...en dat voor €32 p/m
 
om de voorwaarden en dan vooral de stallingsvoorwaarden. die verschillen veel per verzekeraar en zeker als je in een grote stad woont en niet kan binnen stallen kan dat grote gevolgen hebben bij diefstal en beschadiging. en die voorwaarden zijn de reden waarom unigarant toen der tijd is afgevallen in de keuze van mijn verzekeraar (zelfde probleem van niet binnen kunnenstallen). nu veranderen die voorwaarden elk jaar en zijn er eigenlijk geen vergelijkingssites die daar op vergelijken dus dat wordt spitten op de sites van de verzekeraars zelf want de kleine lettertjes zijn meestal moeilijk te vinden.
 
Mja op zich wel maar als ik op mijn krent was blijven zitten had ik bovenstaande ook niet geweten. Denk dat het uiteindelijk toch aankomt op prijzen vergelijken. Eigenlijk ook wel benieuwd waarom mensen voor All Risk kiezen ipv gewoon WA+. Woonlokatie/risicogebied? Waarde van de motor?
Je moet verzekeren wat je niet zelf kunt dragen als je het moet betalen.
Dus kun je het geld wat je motor waard is niet missen als je een nieuwe moet kopen, zou ik hem allrisk verzekeren.

En dat is ergens wel zuur, omdat daardoor mensen met weinig geld meer geld uit geven.
 
een dure motor? Is je buitenstalling gemakkelijk toegangbaar voor een busje? Zo, ja kunnen ze hem zo in de busje duwen denk ik.
Een muur verankering en grond verankering zou niet zo een gek idee zijn.
Daarnaast een camera op je motor richten, die men niet kan zien. Dat mag als je een goede reden hebt. Anders mag de camera niet op deopenbare weg gericht zijn. Een tracker is nutteloos. Een beetje dief weet dat, en gaat hem stallen in een stalen garage zonder GPS ontvangt. Daarna gaan ze rustig op zoek naar de tracker..... Ga maar er niet van uit dat je na de diefstal je motor nog via je tracker kan vinden..... Als je een dure motor kan veroorloven, probeer in je buurt een garage box te huren......
Wst een hoop dom geblaat in deze reactie.

Een tracker is nutteloos, maar een muur- of grondanker is niet zo'n slecht idee?

Want die 'een beetje dief' heeft wel een gps-jammer en een stalen garage, maar geen slijptol of betonschaar om dat anker of ketting te lijf te gaan? Die 'beetje dief' wordt direct aangehouden zodra er camerabeelden van zijn?


@Topicstarter
Gooi gewoon die tracker er wél in. Kost je een paar tientjes aanschaf eenmalig, prepay simkaartje erin en die niet-'beetje dief' die 'm meeneent ben je toch te slim af tot in ieder geval de stalen garagebox of tot het achteraf plekje waar ie koud gezet wordt. Bovendien kun je altijd snel even kijken of je motor er nog staat, een alarm instellen bij beweging, buiten een bepaalde zone, enz. De moeite absoluut wel waard en verre van nutteloos!

Wel goed verbergen.. want als je dat niet doet, pas dan wordt het nutteloos.
 
Laatst bewerkt:
Na de ANWB zonder aanleiding m'n premie verhoogde vorig jaar ( jaaaaaaren schadevrij ) ben ik hard hollend naar
Univé gelopen met al m'n verzeringen.
Kreeg dit jaar een premie verlaging.

ANWB kan van mij de rug op met z'n verzekeringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan