Waarom een andere motorverzekering dan de huidige? (ANWB/Unigarant)


Voor zover ik weet zijn er zijn verzekeringen die het na verval ART certificaat niet meer dekken hoor. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, dat is al weer een tijdje terug. Je bron is de ART website, de verzekeringen lijken me iig niet verplicht hun info in de polis te verwerken. Ik zou het daarom bij twijfel en verval certificaat aan de verzekering zelf vragen.

Vragen stel ik trouwens altijd per mail zodat je het zwart op wit hebt staan. Geen vragen stellen via de telefoon want dan kun je nergens op terugvallen als een receptioniste verkeerde info geeft ;)
 
Voor zover ik weet zijn er zijn verzekeringen die het na verval ART certificaat niet meer dekken hoor. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, dat is al weer een tijdje terug. Je bron is de ART website, de verzekeringen lijken me iig niet verplicht hun info in de polis te verwerken. Ik zou het daarom bij twijfel en verval certificaat aan de verzekering zelf vragen.

Vragen stel ik trouwens altijd per mail zodat je het zwart op wit hebt staan. Geen vragen stellen via de telefoon want dan kun je nergens op terugvallen als een receptioniste verkeerde info geeft ;)
Als je een betere bron hebt, staat je dat uiteraard vrij om die te vermelden.
 
Ik kan enkel mijn ervaring delen met de KNMV verzekeringen. Ik had al 2 jaar een Suzuki SV650 uit 2002 verzekerd bij ze. Nu heb ik vorige maand een SV650S uit 2003 gekocht, maar die mocht niet bij ze verzekerd worden... want ik was niet oud genoeg? Gevraagd hoe dat zit: Kennelijk mocht het niet van de echte verzekeraar. Dus verder gezocht... eigenlijk verzeker je de motor bij Aon verzekeringen. En het mocht niet van die partij.

Dan maar opzeggen... Ik heb 4 keer moeten bellen om de verzekering stop te zetten (met 3x een antwoord "Gaan we voor u regelen" en er gebeurd niks.). Als ik Google reviews moet geloven is dat nog weinig, want mensen zeggen al een jaar bezig te zijn met opzeggen. Nu vrolijk verzekerd bij de FBTO, voor hetzelfde bedrag.
 
Je had beter de verzekering gewoon kunnen afsluiten bij de FBTO.
Met dien verstande dat FBTO de KNMV-verzekering opzegt, zodat je niet 2x verzekerd bent.
Zeker weten, dat dat een stuk eenvoudiger gaat.
Zo werkt dat ook bij overgang van energie-mij. Ik heb ieder jaar een ander. Heb er nooit omkijken naar.
Het enige wat ik effe hoef te doen is op einddatum mijn meterstanden door te geven. De rest gaat vanzelf.

Die verzekerings-jongens die plagen elkaar niet. Zij weten ook precies bij wie ze moeten zijn voor een overgang.
Als KNMV niet mee zou willen werken dan is er mss vlgde week een omgekeerde overgang die vertraagd kan worden.
 
Vragen stel ik trouwens altijd per mail zodat je het zwart op wit hebt staan. Geen vragen stellen via de telefoon want dan kun je nergens op terugvallen als een receptioniste verkeerde info geeft ;)
Pas op: ook al heb je het zwart of wit, Als het verkeerde info is, is het gewoon verkeerd. In sommige gevallen kan je hoog en laag springen, maar zij krijgen toch gelijk. Beter doorvragen en iemand zoals een supervisor or manager vragen of die wilt antwoorden. De werkbijen zeggen soms iets dat zomaar uit hun mouw komt vallen...wat soms helemaal verkeerd is, of verouderde info... kan nare gevolgen hebben... Heb ik helaas meegemaakt.
 
In sommige gevallen kan je hoog en laag springen, maar zij krijgen toch gelijk.
De verzekeraar heeft ALTIJD gelijk. :X (En als niet, dan gaat regel 2 in werking. Die luidt.............. ect)
Hoe moeten ze anders al die grote gebouwen, luxe stropdassen en dure lease-bakken betalen?
 
Voor zover ik weet zijn er zijn verzekeringen die het na verval ART certificaat niet meer dekken hoor. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, dat is al weer een tijdje terug. Je bron is de ART website, de verzekeringen lijken me iig niet verplicht hun info in de polis te verwerken. Ik zou het daarom bij twijfel en verval certificaat aan de verzekering zelf vragen.
Net gechecked bij de verzekering van mijn keuze (CB) na prijsvergelijk (FBTO, KNMV, Bikerpolis, Univé etc) Ze zeggen dat indien de ART-goedkeuring op de ART-website vervalt, het slot bij hen niet meer voldoet aan de eisen. Je zou bijna hopen op een stichtingART-app die meldingen geeft als jouw slot ad beurt is.
 
Als je een betere bron hebt, staat je dat uiteraard vrij om die te vermelden.

Bij deze:

Net gechecked bij de verzekering van mijn keuze (CB) na prijsvergelijk (FBTO, KNMV, Bikerpolis, Univé etc) Ze zeggen dat indien de ART-goedkeuring op de ART-website vervalt, het slot bij hen niet meer voldoet aan de eisen. Je zou bijna hopen op een stichtingART-app die meldingen geeft als jouw slot ad beurt is.

:+
 
Er is 1 ding wat ik geleerd heb: geen onnodig veel verzekeren. Bij ons was ingebroken, maar er was geen schade te zien. Als ik mij niet vergis was er eiemand door de raampje boven de deur geklommen, dat kan makkelijk. Wat zei de verzekeraar: geen inbraak schade aan deuren dus wij vergoeden niks.... vanaf dat moment alle nutteloze verzekeringen geannuleerd. Ze kunnen de pot op.
 
Ben al sinds het begin van mijn motorcarriere verzekerd bij ANWB/Unigarant met een WA+ beperkt Casco voor momenteel 123 euro per half jaar. Ik heb 17 schadevrije jaren gereden. Accessoires zijn meeverzekerd tot 500 en kleding tot 1000 euro. Op zich nooit een onoverkomelijke reden gehad om een andere verzekering te kiezen maar mss hebben jullie die wel. Het gaat me niet om nare ervaringen met ANWB maar eerder om betere ervaringen met andere verzekeraars. Momenteel aan het stoeien met een Duitser over aankoop van een motor van meer dan 10.000 euro die ik daarom (en vw woonplaats Amsterdam) All Risk wil verzekeren. Heb een ART5 én een ART4 slot aangeschaft én er komt een hoes over de buitenslaper want geen garage. Heb geen alarm op mijn verlanglijst staan maar overweeg wel een tracker (of hoe heet zo'n ding?) in te bouwen. Waarom zou ik nu voor een andere verzekeraar moeten kiezen dan mijn huidige? Net uitgerekend dat mijn All Risk maandpremie 65 euro wordt met opzittenden -verzekering, aanschafwaarde vergoeding voor duur van 3jr en rechtsbijstand.
Ik heb heel slechte ervaringen met die club.
Ervaring met een verzekeraar krijg je pas, als je daadwerkelijk iets wilt claimen. Daarom toch mijn verhaal, ondanks dat het je niet om slechte ervaringen met ANWB/Unigarant gaat:

In 2014 (mijn motor was toen 7 jaar oud, Yamaha V-Max 1200 bouwjaar 2007, km-stand destijds 14.000 mls) werd ik op een zaterdag omgekegeld door mijn motormaatje die zich achter mij onderuit remde.
Het ongeluk gebeurde in the middle of nowhere in Luxemburg, hij was verzekerd bij Achmea WA-Extra, ik bij Unigarant volledig casco.
Unigarant weigerde om de twee motor samen te bergen, terwijl Achmea hier niet afwijzend tegenover stond.
Vervoer vanaf de ongevalsplek naar de bewoonde wereld moesten wij zelf maar regelen. Gelukkig was een van de bergingschauffeurs zo gewillig om ons in Echternach op het station af te zetten. Vervangend vervoer was welliswaar meeverzekerd, maar er was volgens Unigarant geen contractpartner bij ons in de buurt (Herz, Avis en Europcar hebben vestigingen daar op het station).
Ik kreeg een treinreis 2e klasse naar huis vergoed, dat was inmiddels om 17.00 uur. Snel de trein naar Luik gepakt en daar nog moeten rennen om de laatste trein naar Maastricht nog te halen. Daar wéér moeten rennen om de trein naar Kerkrade nog te kunnen pakken, anders hadden wij in Maastricht moeten overnachten / taxi naar huis nemen / echtgenotes uit bed trommelen.

Prima, kan gebeuren denk je dan, ben gelukkig casco verzekerd.
Tot het telefoontje van Unigarant de volgende maandag: "Meneer, uw motor is dermate beschadigd dat wij hem in Luxemburg gaan laten slopen".
Dit was de schade:
- afgebroken step links
- afgebroken koppelingshendel
- krassen op de uitlaat links
- kuipruitje gebroken
- gescheurd achterscherm
géén lakschades of ernstige technische zaken
Ik ben natuurlijk niet akkoord gegaan met het sloopvoorstel en heb de motor zelf opgehaald bij de (naar later bleek) motordealer die ook had aangegeven dat de motor total loss zou gaan.
Een vervangend stepje en koppelingshendel in de auto, samen met mijn echtgenote een dagje Luxemburg gedaan en de motor rijdend naar huis gehaald.

De motor was op dat moment nog ongeveer €9000,- waard, de volledige (verhaalbare) schade bleek na expertise op €3500,- uit te komen, inclusief nieuw lederen motorpak, helm, handschoenen en schoenen. Ik heb de schade uiteindelijk direct bij Achmea verhaald en mijn verzekering bij Unigarant per direct opgezegd. De fiets is nu al jaren naar 100% tevredenheid verzekerd bij ASR, nog steeds volledig Casco.

Heb even gekeken wat ik momenteel per maand betaal, met 26 schadevrije jaren en een cataloguswaarde van €13500,-:


Je pakket:​

  • Motor​

    € 24,60
    Je dekkingen:
    Wettelijke Aansprakelijkheid (WA)
    € 3,42
    Casco Allrisk
    € 21,18
 
De verzekeraar heeft ALTIJD gelijk. :X (En als niet, dan gaat regel 2 in werking. Die luidt.............. ect)
Hoe moeten ze anders al die grote gebouwen, luxe stropdassen en dure lease-bakken betalen?
Er is 1 ding wat ik geleerd heb: geen onnodig veel verzekeren. Bij ons was ingebroken, maar er was geen schade te zien. Als ik mij niet vergis was er eiemand door de raampje boven de deur geklommen, dat kan makkelijk. Wat zei de verzekeraar: geen inbraak schade aan deuren dus wij vergoeden niks.... vanaf dat moment alle nutteloze verzekeringen geannuleerd. Ze kunnen de pot op.
En dit is een van de reden dat ik al schreef dat verzekeringspremie per definitie weggeflikkerd geld is.
 
Ben al sinds het begin van mijn motorcarriere verzekerd bij ANWB/Unigarant met een WA+ beperkt Casco voor momenteel 123 euro per half jaar. Ik heb 17 schadevrije jaren gereden. Accessoires zijn meeverzekerd tot 500 en kleding tot 1000 euro. Op zich nooit een onoverkomelijke reden gehad om een andere verzekering te kiezen maar mss hebben jullie die wel. Het gaat me niet om nare ervaringen met ANWB maar eerder om betere ervaringen met andere verzekeraars. Momenteel aan het stoeien met een Duitser over aankoop van een motor van meer dan 10.000 euro die ik daarom (en vw woonplaats Amsterdam) All Risk wil verzekeren. Heb een ART5 én een ART4 slot aangeschaft én er komt een hoes over de buitenslaper want geen garage. Heb geen alarm op mijn verlanglijst staan maar overweeg wel een tracker (of hoe heet zo'n ding?) in te bouwen. Waarom zou ik nu voor een andere verzekeraar moeten kiezen dan mijn huidige? Net uitgerekend dat mijn All Risk maandpremie 65 euro wordt met opzittenden -verzekering, aanschafwaarde vergoeding voor duur van 3jr en rechtsbijstand.
Daarom zit ik bij Bikerpolis, zodat ik hem op contactslot + 1 art-slot buiten kan stallen.
 
Ben al sinds het begin van mijn motorcarriere verzekerd bij ANWB/Unigarant met een WA+ beperkt Casco voor momenteel 123 euro per half jaar. Ik heb 17 schadevrije jaren gereden. Accessoires zijn meeverzekerd tot 500 en kleding tot 1000 euro. Op zich nooit een onoverkomelijke reden gehad om een andere verzekering te kiezen maar mss hebben jullie die wel. Het gaat me niet om nare ervaringen met ANWB maar eerder om betere ervaringen met andere verzekeraars. Momenteel aan het stoeien met een Duitser over aankoop van een motor van meer dan 10.000 euro die ik daarom (en vw woonplaats Amsterdam) All Risk wil verzekeren. Heb een ART5 én een ART4 slot aangeschaft én er komt een hoes over de buitenslaper want geen garage. Heb geen alarm op mijn verlanglijst staan maar overweeg wel een tracker (of hoe heet zo'n ding?) in te bouwen. Waarom zou ik nu voor een andere verzekeraar moeten kiezen dan mijn huidige? Net uitgerekend dat mijn All Risk maandpremie 65 euro wordt met opzittenden -verzekering, aanschafwaarde vergoeding voor duur van 3jr en rechtsbijstand.
Vindt de prijs nog keurig an sich. Betaal meer voor mijn motor.
 
Daarom zit ik bij Bikerpolis, zodat ik hem op contactslot + 1 art-slot buiten kan stallen.
Mijn Bikerpolis dealbreaker was dat de dagwaarde wordt uitbetaald bij diefstal. Bij CB doen ze 3jr aanschafwaarde mits ART4 slot. Je woont niet in de Randstad zeker?
Vindt de prijs nog keurig an sich. Betaal meer voor mijn motor.
Unigarant dealbreaker was de stallingsplicht tussen 22.00-06.00u.

ps. KNMV vereisten WA+ verzekering: ART4 slot + Alarm + Stalling 8)7
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn 'barrel' (een Honda Pan European 1100, 1990) verzekerd bij verzekeruzelf.nl voor, ik meen, 25 euro per maand. helaas dekken ze geen circuitritten als die bedoeld zijn om beter te rijden. dat doet blijkbaar geen enkele verzekeraar, ben ik achter gekomen in mijn speurtocht naar een verzekering die 1. goedkoper is dan de huidige, en 2. circuitritten voor rijtrainingen dekt. huidige verzekeraar stelt geen extra eisen voor wat betreft diefstalremmende voorzieningen. in mijn vorige woonplaats stond hij onder een motorhoes met een kettingslot aan een boombeugel op de openbare weg. nu staat-ie bij mij op de oprit onder enkel de motorhoes.
 
Er is 1 ding wat ik geleerd heb: geen onnodig veel verzekeren. Bij ons was ingebroken, maar er was geen schade te zien. Als ik mij niet vergis was er eiemand door de raampje boven de deur geklommen, dat kan makkelijk. Wat zei de verzekeraar: geen inbraak schade aan deuren dus wij vergoeden niks.... vanaf dat moment alle nutteloze verzekeringen geannuleerd. Ze kunnen de pot op.
Braak schade da weet toch iedereen. daarom altijd zelf maken die schade . vroeger kwamen ze binnen met een klopsleutel bekend niemand vergoede iets
 
Mijn Bikerpolis dealbreaker was dat de dagwaarde wordt uitbetaald bij diefstal. Bij CB doen ze 3jr aanschafwaarde mits ART4 slot. Je woont niet in de Randstad zeker?

Unigarant dealbreaker was de stallingsplicht tussen 22.00-06.00u.

ps. KNMV vereisten WA+ verzekering: ART4 slot + Alarm + Stalling 8)7
Dat klopt, in Leeuwarden. Ik heb drie jaar aankoopwaarde meeverzekerd. Of dat ook in de Randstad kon weet ik niet.

Wel kon ik mijn motor zonder grondanker buiten parkeren. Vind ik handig.
 
Ik heb laatst al mijn verzekeringen bij de KNMV weggehaald en overgezet naar de ANWB. De KNMV wilde dat ik op mijn nieuw aangeschafte CRF1000 een alarm installeerde en dat terwijl de motorfiets in een afgesloten garage staat met een art4 slot er op. Bij de ANWB heb ik dat gezeik niet. Gelijk mijn lidmaatschap van de KNMV ook maar opgezegd, heeft geen toegevoegde waarde. Bovendien is de ANWB veel beter met pech hulp en in het geval van een ongeval en schade heb je maar met een organisatie te maken.
 
Ik ben ook op zoek naar een alternatief voor ANWB/Unigarant, vooral omdat daar de bekende eis wordt gesteld dat hij thuis tussen 2200 en 0600 binnen staat, wat niet mogelijk is. Welke verzekeraars hebben deze eis niet? Misschien is het goed om daar een lijstje van bij te houden?

Degenen die ik tot nu toe weet:
- Interpolis
- Bikerpolis

(edit: verzekeruzelf weggehaald)
 
Laatst bewerkt:
ANWB-verzekering is Unigarant.
Ik ben juist heel pissig op deze gasten.
Ja dat klopt en toch zit er verschil in , ik zat eerst ook bij unigarant en de ANWB had voor mij betere voor waarden en goedkoper , zowel auto als motor , dus ben ik toch naar de ANWB over gestapt .
Maar ik vind het wel mooi , ik ben super tevreden er over en een ander niet en zo heb je dat ook met andere verzekering maatschappijen , mensen zijn er tevreden over en andere gaan er weg omdat ze alleen maar problemen hebben , ik denk dat je over elke verzekering maatschappij wel een topic kan beginnen en dan zul je altijd positieve en negatieven berichten lezen .
 
Ik ben ook op zoek naar een alternatief voor ANWB/Unigarant, vooral omdat daar de bekende eis wordt gesteld dat hij thuis tussen 2200 en 0600 binnen staat, wat niet mogelijk is. Welke verzekeraars hebben deze eis niet? Misschien is het goed om daar een lijstje van bij te houden?

Degenen die ik tot nu toe weet:
- Interpolis
- Bikerpolis
- Verzekeruzelf (aan de voorwaarden te zien dezelfde verzekering als Bikerpolis)
Bij ANWB/ Unigarant werden geen vragen gesteld over binnen staan. (staat altijd binnen, dus geen probleem)
Maar mijn Blackbird kon daar niet worden verzekerd vanwege teveel PK's en te grote risico's. :X:X:X Bla-bla-bla-bla..........
Inmiddels bouw ik mijn schadevrije jaren op bij een ander verzekerings-mij! 😛
 
Terug
Bovenaan Onderaan