Waarom een andere motorverzekering dan de huidige? (ANWB/Unigarant)

Bij ANWB/ Unigarant werden geen vragen gesteld over binnen staan. (staat altijd binnen, dus geen probleem)
Maar mijn Blackbird kon daar niet worden verzekerd vanwege teveel PK's en te grote risico's. :X:X:X Bla-bla-bla-bla..........
Inmiddels bouw ik mijn schadevrije jaren op bij een ander verzekerings-mij! 😛
Ik ken dit wel wat jij nu zegt. Een vriend van mij had een Goldwing 1800 zes cilinder die hij alleen kon verzekeren via de Goldwing club, ook zoiets.
 
Ik ben ook op zoek naar een alternatief voor ANWB/Unigarant, vooral omdat daar de bekende eis wordt gesteld dat hij thuis tussen 2200 en 0600 binnen staat, wat niet mogelijk is. Welke verzekeraars hebben deze eis niet? Misschien is het goed om daar een lijstje van bij te houden?

Degenen die ik tot nu toe weet:
- Interpolis
- Bikerpolis
- Verzekeruzelf (aan de voorwaarden te zien dezelfde verzekering als Bikerpolis)
Correctie, Verzerkeruzelf valt af. In de voorwaarden wordt de stallingseis niet genoemd maar in de clausules uiteindelijk wel:
Clausule 2113 Stallingsclausule De motor dient op het vaste stallingadres gestald te worden in een deugdelijke permanent afgesloten ruimte. Onder een goed afgesloten ruimte verstaan we: een ruimte met muren en een dak welke door middel van een deur met slot afgesloten kan worden en waar alleen de verzekerde een sleutel van heeft. Onder stallingsadres verstaan we: de locatie waar het voertuig doorgaans gestald staat. Indien afwijkend van het woonadres, dient het stallingsadres te worden doorgegeven.
 
Interessant om dit topic door te akkeren en de verschillende invalshoeken en ervaringen te lezen. Ben al lange tijd bij de KNMV verzekerd. Heb m’n 1290 nu even WA verzekerd om binnen 2 weken of er een alarm op te zetten of een alternatieve verzekeraar te zoeken.
Alarm is wellicht toch wel handig…
Altijd oudere brikken gereden, maar nu wil ik de nieuwe liefde toch enigszins indekken.
 
Alarm, eigenlijk zijn het ondingen.

Laatst ook weer, batterij vd bediening leeg en vlot ook nog. Gelukkig altijd een reserve bij me zodat ik heb ter plekke kon verwisselen. Iig een blister met een verse serie via internet gekocht want die batterijen zijn ‘los’ in de winkel reteduur….

Een beetje of topic maar mijn auto start niet dus nu moet ik gaan onderzoeken of de alarm niet de oorzaak van is….Serpistar (Italiaans) installatie uit jaar kruik.

En ondertussen betaal ik 3 euro per maand WA voor mijn oude meuk motoren…
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan