Waarom een nieuwe motor kopen?

seca27

Die hard MF'er
21 nov 2003
282
0
veenendaal
Waarom kopen een hoop motorrijders vaak weer een nieuwere motor of gloedje nieuwe motor als de huidige motor nog prima voldoet?
Is het om dat nieuwere kleurtje of net dat rondere vormpje of die blitse lampjes op dat nieuwe model.
Terwijl het plezier van het motorrijden toch gelijk blijft.
Als je een motor hebt, die naar je zin is kan je daar toch jaren plezier aan beleven?
Mijn motor is ook wat ouder, maar hij kan nog jaren mee.
Zie ook mijn website:
http://home.hetnet.nl/~g.roest/index.html
:] *D
 
Een nieuwe aankoop is in veel gevallen ook een ander model of de grote broer de huidige fiets. Op zich al reden genoeg om over te gaan tot de aankoop.

Toegegeven, motorrijden an sich geeft al een kick. Echter, als je dat op een nieuwe fiets kunt doen, geeft dit een andere dimensie aan die kick.

Ik ben denk ik wel toe aan zo'n andere dimensie *D
 
Heb tot nu toe altijd op oude garnalen gereden. Nog nooit een nieuwe gehad. Dus dat genot wil ik wel een keer smaken (nu kan ik het me nog veroorloven)

Daar komt bij, dat ik er ook veel van verwacht qua rijplezier. Beter remvermogen, stijver frame, handvatverwarming, beter wegligging en beter bochtengedrag.

Maar je hebt gelijk, met mijn huidige motor heb ik ook veel plezier hoor ;) maar die is inmiddels al wel 14 jaar oud (zonder problemen overigens).
 
Waarom kopen een hoop motorrijders vaak weer een nieuwere motor of gloedje nieuwe motor als de huidige motor nog prima voldoet?
Omdat ze een ander model willen, een andere kleur willen, een ander soort motor willen, ze hem in willen ruilen voordat hij teveel kms gereden heeft om goed in te ruilen etc.
Het is en blijft een hobby en dan wil je zo af en toe wel eens wat nieuws :)
 
Voorlopig hou ik de FJR aan omdat het een combinatie is van alle goede punten die voor mij een motor kan hebben.

Ik geef toe... nieuwe GS doet me ook kwijlen maar als asfaltrijder die ook 's winters rijdt zie ik de FJR toch als meer geschikt :)


(moet ik hem niet TL rijden natuurlijk :X )
 
Omdat de mijne nu 5 jaar is, en dus volledig is afgeschreven van de belastingen.
En omdat ik - hoop ik - nu nog iets krijg voor mijn masjien.



Maar de eigenlijke reden is toch wel omdat ik "goesting" heb in een nieuwe ...
 
Omdat je heerlijk rijd op je huidige motor.....maar.... je dan toch altijd jezelf afvraagt of het nog lekkerder kan op "die andere" fiets......en als je dan de pingels hebt....?!
 
Als ik van me 25 kw af ben gaat die oncomfortabele zxr 400 er meteen uit, koop geen sportfiets meer. Dus ik wil een andere voor de comfort :)
 
Jeetje..

Als er hier een motorfiets weg gaat is dat de K. En ja, die is nog prima en zou zo nog 10 jaar zonder problemen meekunnen. Maar, ik wil eigenlijk een GS....
 
Ik heb een nieuwe gekocht als eerste motor omdat ik me niet wil druk maken in eventuele verborgen gebreken die ik nooit zou merken omdat ik nog geen ervaring heb op de motor...

Dus gelijk nieuwe dan weet ik tenminste dat er meer kans is dat alles wel goed zit.

Trouwens ding staat op mijn firma ingeschreven dus ik kan al niet particulier 2de hands kopen om hem af te trekken :P
 
Iemand moet die nieuwe motoren toch kopen, dus waarom ik niet?
Het gevoel wat je krijgt bij de aanschaf van een nieuwe motor is toch net even anders dan bij de aanschaf van een tweedehands, het is meer je EIGEN motor.
 
Mijn vorige (tevens eerste), een CB500, was een heerlijke motor. Alleen voor woon/werkverkeer was het iets minder geschikt, vooral omdat ik veel snelweg rijd en veel wind vang. Vandaar een nieuwe motor (fazer), vooral vanwege de hoge korting die ik kreeg.
 
[filosofie mode on]
Volgens mij is het net als met andere dingen als Zeilboten, Je werk, je Huis, je VFrouw etc etc: 20% van de tijd ben je blij met wat je hebt en 80% van de tijd wil je toch eigenlijk wat anders... Het is o zo moeilijk tevreden te zijn met wat je hebt en ook heel menselijk om iets groters, mooiers, duurders, lekkerders etc etc te hebben (dit is ook de reden waarom de mens rechtop loopt en vooruitgang boekt... maar ook waarom er een gat in de ozon laag zit en er mond en klauwzeer uitbreekt)

Kortom: Gewoon omdat het leuk is om bezig te zijn met wat je nog kan krijgen ipv met wat je nu hebt. Herken je je hier niet in: houden zo, dat is een groot goed. Herken je je hier wel in: houden zo, het is heerlijk om af en toe te kwijlen, te puzzelen, proef te rijden en uiteindelijk tot de aanschaf over te gaan...

[/filosofie mode off]

8-) KiloSjon
 
Terug
Bovenaan Onderaan