Waarom een R6 rijden, Of waarom een R1 rijden?????

Robbie26

Die hard MF'er
30 aug 2011
416
0
Nieuw bergen
Hallo allemaal, :W

Ik denk ik open eens even een topic over R6 en R1.

De rede dat ik dit doe is, omdat heel erg lang heb getwijfeld over of een R6 of een R1



De rede dat ik nu een R6 uit 2006 rij is, *O*

- Ik pas 22 ben _O-

- Dat dit als eerste motor een R6 snell zat was :]

- Toen ik een test rit maakte op mijn R6 dacht ik, wat zou een R1 nog meer te bieden hebben dan dit. :9~

- Collega's die al langer motor rijden, die zijden begin maar eens rustig aan. :?





Ik ben eens benieuwd wat jullie meningen zijn.


Mvg Robbie :W
 
Gebruik de zoekfunctie eens... _O-

Ik zou voor rustig keutelen de R1 kopen, voor sportief rijden de R6.
Als je sportief gaat rijden met een R1 op de openbare weg dan gaat het ongemerkt wel erg hard. De R6 kun je nog uitmelken zonder direct in de Telegraaf te komen.


Vrijdag! *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er tog eens een keer een test rit maken op een R1.

je je rijbewijs sneller kwijt zijn dat geloof ik wel
 
Het klinkt allemaal wel interessant, maar je hoeft slechts 150 of 170 te rijden op de snelweg om je rbw kwijt te raken. Dat lukt met nagenoeg iedere motor, met twee vingers in de neus, hand op de rug en benen op het stuur.
Dat geneuzel over je rbw kwijtraken, valt wat mij betreft in de categorie: "ik ken mezelf... ik zou mezelf doodrijden." :X
 
Het klinkt allemaal wel interessant, maar je hoeft slechts 150 of 170 te rijden op de snelweg om je rbw kwijt te raken. Dat lukt met nagenoeg iedere motor, met twee vingers in de neus, hand op de rug en benen op het stuur.
Dat geneuzel over je rbw kwijtraken, valt wat mij betreft in de categorie: "ik ken mezelf... ik zou mezelf doodrijden." :X

Sterker nog, met 2 vingers in je neus, hand op de rug en benen op het stuur hoef je niet eens te hard te rijden om je rbw kwijt te raken, dat is meteen artikel 5!
 
Het klinkt allemaal wel interessant, maar je hoeft slechts 150 of 170 te rijden op de snelweg om je rbw kwijt te raken. Dat lukt met nagenoeg iedere motor, met twee vingers in de neus, hand op de rug en benen op het stuur.
bluf
 
Dat geneuzel over je rbw kwijtraken, valt wat mij betreft in de categorie: "ik ken mezelf... ik zou mezelf doodrijden." :X

:N

Een Ducati 748 (95pk) bedelt voortdurend om meer snelheid.
Een Yamaha XJ900 (90pk) is 239kg cruise-control.

Dat ligt niet aan de 5 pk...
 
Heb een r6 2006 gehad ,daarna een r6 van 2009 volledig geprepareerd en nu een nieuwe r1 en ik kan je zeggen een r1 is toch nog iets anders origineel trek je powerwheelies of dat het kinderspel is en dat lukt bij een r6 toch niet altijd.Dat zegt genoeg over het vermogen van een r1 en dan spreken we nog niet van de uistraling en het geluid. Als je van een r1 naar een r6 gaat voel je dat je duidelijk nog veel overschot hebt alles gaat gemakkelijker.
 
R6 gaat hard
R1 gaat extreem hard

buiten dat stuurt de R6 sneller in en heeft ook een hogere bochtensnelheid, laat zich makkelijker op de limiet rijden
R1 heeft meer koppel en meer pk's wat die mindere bochtsnelheid goed maakt en je moet niet steeds boven de 9.000tpm zitten om goed vooruit te gaan

velen zweren bij een R1, anderen hebben meer fun op een R6, t'is maar wat je best ligt :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan