Waarom een S of een R?

Ik heb vandaag op een TL1000S proef gereden. Geen last van de stuurdemper. Zit lekker vermogen in. Vond alleen die ik nu had erg 'rammelen' in het blok, weet je wel dat knikker-geluid (of Ducati-geluid). Dat hoort zo?

Verder viel mij mee hoe licht hij te sturen is. Verder heerlijk dat geluid en het karakter. Wel moet je hem de bocht een beetje induwen (valt er niet van zelf in), en hij geeft een beetje een licht gevoel van achter in de bochten. Doet mijn SV ook eigenlijk, en ik vind dat leuk rijden. Al rijd ik er niet zo hard mee.

Nou nog eens wat andere fietsen proberen.
 
over die rotatiedemper is ook niet iedereen het eens, er zijn erbij die dat ding er meteen afflikkeren. maar er zijn er ook bij die met die rotatiedemper racen en er niets te klagen over hebben.

Ik zou zeggen probeer het eerst goed uit voordat je naar technoflex of wp rent.
 
Hmmm, ik schaf als volgende fiets waarschijnlijk een TL1000 R/S aan :} . (welke van de beide ligt aan de prijs en aan de gereden kilometers) Het liefst zou ik een VTR 1000 SP-1 :9~ willen hebben, maar die zijn helaas nog niet echt te betalen :( .
 
Maar weet iemand dat over dat knikkergeluid in het blok???
 
He daemon,is het geluid weg als je de koppeling
intrekt?
Ik heb er geen last van.

Nee en al rijdend is het er ook nog. Als je op twee meter afstand staat hoor je het niet. Maar wel als je met je hoofd in de buurt bent van het blok. Er zat gewoon een 'tik' in. Dat kent iedereen toch wel? Volgens mij klopt dat geluid niet helemaal.

Nah ja, maakt niet zoveel uit. Deze motor wil ik niet, was maar om te voelen hoe een Tl1000S reed.
 
Vanmiddag gereden op een TL1000R!!! Geweldig. Deze stuurt lekkerder dan de S. Voor de rest lijken ze vrij veel op elkaar.

Welke banden doen het het beste onder deze fiets??? Zat nu Pirelli onder. Ging erg goed. Ging er harder mee door de bocht dan m'n SV of ZZR. Wat een wegligging :} . Kneedownen scheelde niet echt veel meer. :)

Heb alleen op de terugweg een flitserd zien staan, hoop niet dat hij mij op de heenweg gezien heeft. :(

Nou wil ik nog de volgende fietsen proberen:
- Aprilia RSV Mille
- Yamaha R1
- Suzuki GSX-R750
Allen model >'97

TL1000R rijdt lekkerder dan een TL1000S. Al scheelt het niet ontzettend veel, maar wel net iets lekkerder.

Welke zou het lekkerste rijden? Indien anders, wat?
 
RSV rijdt ook lekker, is alleen vrij groot.

Op Assen waren foto's gemaakt, en ik leek wel een kabouter op dat ding :(

zithoogte is ook hoger als Suzuki.

Volgens mij was jij nog kleiner als me.
 
RSV rijdt ook lekker, is alleen vrij groot.

Op Assen waren foto's gemaakt, en ik leek wel een kabouter op dat ding :(

zithoogte is ook hoger als Suzuki.

Volgens mij was jij nog kleiner als me.

Ja inderdaad. Is hij zo groot? Lijkt juist andersom.
 
Op een RSV moet je ook niet te lang zijn, ondanks de hoge zithouding. Door de vorm van de tank passen er geen lange benen in. Er zijn er die daar tegenaan liepen, en je moet juist met je benen werken om lekker te rijden en te remmen. Maar gelukkig is die tank bijna pasgemaakt op mijn benen (ik ben 1,85m), dus kun je je goed vastklemmen tijdens het remmen.

Want je weet het: niet op je stuur leunen bij hard remmen, tenzij je stoppies wilt maken. Juist tegen de tank leunen met je onderbuik en jezelf vastklemmen met je benen om nog harder te kunnen remmen. En dit was dan de wijze les van vandaag van ome marcoo. :+
 
Op een RSV moet je ook niet te lang zijn, ondanks de hoge zithouding. Door de vorm van de tank passen er geen lange benen in. Er zijn er die daar tegenaan liepen, en je moet juist met je benen werken om lekker te rijden en te remmen. Maar gelukkig is die tank bijna pasgemaakt op mijn benen (ik ben 1,85m), dus kun je je goed vastklemmen tijdens het remmen.

Want je weet het: niet op je stuur leunen bij hard remmen, tenzij je stoppies wilt maken. Juist tegen de tank leunen met je onderbuik en jezelf vastklemmen met je benen om nog harder te kunnen remmen. En dit was dan de wijze les van vandaag van ome marcoo. :+

Dank u ;) . Ik ben 1,76 m dus ik ga gewoon een keer passen.
 
Op een RSV moet je ook niet te lang zijn, ondanks de hoge zithouding. Door de vorm van de tank passen er geen lange benen in. Er zijn er die daar tegenaan liepen, en je moet juist met je benen werken om lekker te rijden en te remmen. Maar gelukkig is die tank bijna pasgemaakt op mijn benen (ik ben 1,85m), dus kun je je goed vastklemmen tijdens het remmen.

Want je weet het: niet op je stuur leunen bij hard remmen, tenzij je stoppies wilt maken. Juist tegen de tank leunen met je onderbuik en jezelf vastklemmen met je benen om nog harder te kunnen remmen. En dit was dan de wijze les van vandaag van ome marcoo. :+
Ikke, en Unstable passen niet op de Mille...de hoogte voetensteun/inham in tank is te klein, dus je moet korte onderbenen hebben....
 
Deze was het:

misc.php

Suzuki GSX-R750 uit 2000 met 701 km op de teller voor ruim € 9.000. Zeker niet duur denk ik. Maar ik zoek toch verder naar een andere.

Hij reed erg lekker, vooral de vering en remmen waren erg goed. Ontzettend veel vermogen bovenin en trekt goed weg vanaf 5.000 RPM, dus dat valt al best mee. Maar toch geef ik denk ik de voorkeur aan een twin.

Bijlage: gsx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat is er eigenlijk zo mis met die TLS (buiten dat klakgeluid)... Zelf zie ik zo'n motor ook wel zitten.

Heb ik ook mee gereden. Dat tikgeluid in het blok was bij deze wat meer als bij de andere TLS-en / TLR-en die ik gehoord heb, maar hij liep verder prima. Reed ook erg lekker. Vond alleen de TLR iets lekkerder sturen. Verder weinig verschil.

misc.php


Bijlage: tls.jpg
 
da's een mooie TLs alleen ff carbon boss dempers erop gooien, en wat andere knipperlichtjes.
ook de kleur is perfect.

komt me dan wel een beetje bekent voor ;)
 
JAAA!!! Op een RSV Mille gereden!!!

Dat ding rijdt echt lekker, kan me niet voorstellen dat een R1 nog lekkerder rijdt (voor mij).
 
die tik zit er al vanaf nieuw in
denk dat ik de injectors hoor tikken
ik hoor het alleen boven de tank en het zijn niet de kleppen.
de demo bij jvs maakte precies het zelfde geluid
bij gas dicht valt het tikken heel even weg en komt dan bij ongeveer 1500 tpm weer terug.
 
Ik zou voor de Mille gaan..

Ik wil nog op een R1 rijden, maar eerlijk gezegd gok ik dat ik dat rijgedraag ook minder vind als van een Mille of TL1000R. Heb namelijk best veel op een Twin gereden, en ben er zo aan gewend...

Maar de keuze Mille of TLR is best moeilijk. Kan niet zeggen welke ik nou lekkerder vind rijden, ze rijden wel anders. De Mille stuurt beter, maar goed, zo'n stuurder ben ik niet, en tegen de tijd dat ik dat wel ben kan ik altijd inruilten tegen een Mille.

Weet het nog niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan