Die personen die een TL1000 rijden, waarom gekozen voor de S of juist de R. Alleen om het uiterlijke of ook nog iets anders? En vinden jullie zo'n TL niet erg zwaar? Alhoewel, mijn ZZR nog iets zwaarder weegt, heb ik hier rijdend geen hinder van ondervonden.
En hebben jullie daarnaast nog andere 2-cilinders overwegen? De TL's zijn niet de lichtste fietsen in het gewicht. Honda heeft ook nog wat 2-cilinders? En de Mille en de Duc's, maar die zijn te prijzig qua aanschaf, maar vooral in onderhoud. En verder is er niet zo veel hè? Misschien nog een (3 of) 4 cilinder die qua motorkarakter in de beurt komt (lijkt me niet). M'n garage gaat zoeken, maar hij vond het een moeilijke vraag...
[edit]M'n vaste garage is aan het zoeken naar een gepaste motor. Zoek het volgende: Ik wil wat sportiever zitten, niet zo rechtop als op een ZZR. In lage toeren moet hij meer trekkracht hebben. Ik hoef niet zo veel toeren te kunnen maken. Ben niet gewend dat alles ontzettend soepel en makkelijk gaat. Bij m'n ZZR gaat alles zo soepel, al schakel je als een boer (heb niks tegen boeren) gaat het nog spoepel, het zelfde met aan je gas draaien. Vind ik persoonlijk niet leuk. Sjaak liet z'n gedachte al gaan over de TL1000S/R, R6/1, GSX-R750/1000, VTR, VFR en nog een aantal fietsen (Ducati). Prijs zit wel een stuk hoger helaas.[/edit]
En hebben jullie daarnaast nog andere 2-cilinders overwegen? De TL's zijn niet de lichtste fietsen in het gewicht. Honda heeft ook nog wat 2-cilinders? En de Mille en de Duc's, maar die zijn te prijzig qua aanschaf, maar vooral in onderhoud. En verder is er niet zo veel hè? Misschien nog een (3 of) 4 cilinder die qua motorkarakter in de beurt komt (lijkt me niet). M'n garage gaat zoeken, maar hij vond het een moeilijke vraag...
[edit]M'n vaste garage is aan het zoeken naar een gepaste motor. Zoek het volgende: Ik wil wat sportiever zitten, niet zo rechtop als op een ZZR. In lage toeren moet hij meer trekkracht hebben. Ik hoef niet zo veel toeren te kunnen maken. Ben niet gewend dat alles ontzettend soepel en makkelijk gaat. Bij m'n ZZR gaat alles zo soepel, al schakel je als een boer (heb niks tegen boeren) gaat het nog spoepel, het zelfde met aan je gas draaien. Vind ik persoonlijk niet leuk. Sjaak liet z'n gedachte al gaan over de TL1000S/R, R6/1, GSX-R750/1000, VTR, VFR en nog een aantal fietsen (Ducati). Prijs zit wel een stuk hoger helaas.[/edit]
Laatst bewerkt: