Waarom een S of een R?

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Die personen die een TL1000 rijden, waarom gekozen voor de S of juist de R. Alleen om het uiterlijke of ook nog iets anders? En vinden jullie zo'n TL niet erg zwaar? Alhoewel, mijn ZZR nog iets zwaarder weegt, heb ik hier rijdend geen hinder van ondervonden.

En hebben jullie daarnaast nog andere 2-cilinders overwegen? De TL's zijn niet de lichtste fietsen in het gewicht. Honda heeft ook nog wat 2-cilinders? En de Mille en de Duc's, maar die zijn te prijzig qua aanschaf, maar vooral in onderhoud. En verder is er niet zo veel hè? Misschien nog een (3 of) 4 cilinder die qua motorkarakter in de beurt komt (lijkt me niet). M'n garage gaat zoeken, maar hij vond het een moeilijke vraag...

[edit]M'n vaste garage is aan het zoeken naar een gepaste motor. Zoek het volgende: Ik wil wat sportiever zitten, niet zo rechtop als op een ZZR. In lage toeren moet hij meer trekkracht hebben. Ik hoef niet zo veel toeren te kunnen maken. Ben niet gewend dat alles ontzettend soepel en makkelijk gaat. Bij m'n ZZR gaat alles zo soepel, al schakel je als een boer (heb niks tegen boeren) gaat het nog spoepel, het zelfde met aan je gas draaien. Vind ik persoonlijk niet leuk. Sjaak liet z'n gedachte al gaan over de TL1000S/R, R6/1, GSX-R750/1000, VTR, VFR en nog een aantal fietsen (Ducati). Prijs zit wel een stuk hoger helaas.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hee Vriend,

Een TL koop je niet om het gewicht maar omdat je het een brute of mooie fiets vind. Die paar kg. ach.. zo lang je niet profi racet.. pfff, val dan zelf maar wat af.

Ik heb op een TL 1000 S van een maatje gereden en het viel me op hoe makkelijk dat ding zich liet sturen en vermogen zat om het voorwiel eenvoudig te liften }) . :9~ :9~ Er was eingelijk maar een nadeel op dat moment en dat was dat de TL van mijn maat was en niet van mij.

De TL R is een ander verhaal, veel extremer. Maar ook hier geld de ene vind haar mooi en de ander kotst er van.

Maar kijk inderdaad ook ff naar de Raptor, zelfde blok maar andere styling.

De moraal van het verhaal.... kies wat je mooi vind en lekker vind rijden.
 
een S of een R is het zelfde als appels en
peren vergelijken...

frame en blok zijn compleet anders
tl1000r is wel aan de zware kant maar het gewicht
zit vrij laag....dit in combinatie met een extreme
korte wiel basis maakt het een echte stuurfiets

de prijs van een r staat tot geen verhouding van
een italiaan of de SP2 ( fl. 37.000 ! )
wat misschien een min puntje van de tl1000 r is,
is misschien de vering.....
zet er volledige WP vering onder en je houdt
nog bakken met geld over.... dan kun je nog het
een en ander doen met de injectie...

het voordeel van het merk SUZUKI is dat ze de
programmatuur van de chip (motoren met injectie)niet beveiligen
en dit is dus makkelijk te veranderen...
honda doet dit bijvoorbeeld wel de chips kun je
dus bij hun moeilijk veranderen of aanpassen.....
 
Hee Vriend,

Een TL koop je niet om het gewicht maar omdat je het een brute of mooie fiets vind. Die paar kg. ach.. zo lang je niet profi racet.. pfff, val dan zelf maar wat af.

Ik heb op een TL 1000 S van een maatje gereden en het viel me op hoe makkelijk dat ding zich liet sturen en vermogen zat om het voorwiel eenvoudig te liften }) . :9~ :9~ Er was eingelijk maar een nadeel op dat moment en dat was dat de TL van mijn maat was en niet van mij.

De TL R is een ander verhaal, veel extremer. Maar ook hier geld de ene vind haar mooi en de ander kotst er van.

Maar kijk inderdaad ook ff naar de Raptor, zelfde blok maar andere styling.

De moraal van het verhaal.... kies wat je mooi vind en lekker vind rijden.

:) Dat is zo! Maar zelf afvallen zit er nauwelijks in met m'n (rond de) 60 kilo... En racen, nee zo'n racert ben ik niet, maar vind sportfietsen wel erg lekker rijden.

Raptor heeft niet / nauwelijks (top)kuip. Dat is ook weer niet te bedoeling. En volgens mij nog moeilijk 2e hands te krijgen.
 
2 mogelijkheden met een R

1. je wordt verliefd
2. je bent er bang van

is een extreme maar o zo leuke fiets

wheelies vanaf 5000 toeren :} :} :} :} :} :} :}
 
ff een vraagje, wat is zwaar btw ??

Men (in het algemeen) is niet zo weg van de TL1000. Slechte start met de S modellen in '97. Men vind hem zwaar. De vering zou hard zijn. Hij zou last hebben van het slaan met het stuur. Hij heeft een soort koppeling die het stilstaan van het achterwiel tegen gaat, maar dit vind men niet prettig. Men vind het een moeilijke fiets om te rijden.

Echter vind men in tests zo'n beetje het het omgekeerde. Stuurt lekker, geen last van het gewicht. Geen last van slaan. De vering is prima, maar moeilijk af te stellen. Koppeling is wennen, gedrag van de motor ook. Zowel de R als de S.

Daarnaast past hij in mijn 'eisen'. 2-cilinder, sportief, kan toch wat kilometers hebben, hij is krachtiger dan mijn SV. Nou ook nog hopen dat hij stabiel is. Ze zeggen dat je d'r sportief mee kan rijden. Denk dat ik er eens een rondje op gaat rijden. Ze hebben een S en een R staan. R is wel een stuk duurder, maar heeft wel mijn voorkeur, want hij ziet er niet het zelfde uit dan mijn SV. Andere 2-cilinders zijn er nauwelijks en zijn vaak een stuk duurder (Mille, SP, Duc.) of minder sportief (VTR). Dan kom je in nog andere type motoren. :?
 
problemen zijn allemaal opgelost.
laatste versie van de TL1000s en r zijn gewoon japans goed.
ik heb vrijdag een nieuwe s gekocht bij JvS.
eerst proef gereden op een 99 model met 45000 op de teller.
s had als enigste mod carbon pijpen.
ding gaat heel hard van zijn plek
voorwiel gaat in 1 en 2 gewoon op het gas omhoog.
hij wil wel gestuurt worden en rijd wat ninder gemakkelijk dan een blade en zeker dan een fazer 600.

gekozen voor een S omdat de vrouw ook een nieuwe sv kocht in de zelfde kleuren
lijken ze wel op elkaar
heb 3 keer het rondhe affteren druten gedaan
eerst opwarmen. daarna bovenin lekker doorlaten trekken ,laatste rondje was op bottompower
rijd gewoon heel lekker
JvS heeft er nog een paar staan
 
Laatst bewerkt:
Een S stuurt erg goed, vindt hem lichter sturen als een GSX-R.
Rob-Zombi stuurt er ook lekker mee, maar zou ook wel een R willen.

Hoe dat het stuurt heb je wel gezien toen we over de dijken gingen 2/2/02.

Reed toch voor op met de S.

Probeer met allebei eens een proefrit te maken.
 
problemen zijn allemaal opgelost.
laatste versie van de TL1000s en r zijn gewoon japans goed.
ik heb vrijdag een nieuwe s gekocht bij JvS.
eerst proef gereden op een 99 model met 45000 op de teller.
s had als enigste mod carbon pijpen.
ding gaat heel hard van zijn plek
voorwiel gaat in 1 en 2 gewoon op het gas omhoog.
hij wil wel gestuurt worden en rijd wat ninder gemakkelijk dan een blade en zeker dan een fazer 600.

gekozen voor een S omdat de vrouw ook een nieuwe sv kocht in de zelfde kleuren
lijken ze wel op elkaar
heb 3 keer het rondhe affteren druten gedaan
eerst opwarmen. daarna bovenin lekker doorlaten trekken ,laatste rondje was op bottompower
rijd gewoon heel lekker
JvS heeft er nog een paar staan

Hmmm, eens even gaan kijken. Maar jij hebt de R niet in overweging genomen?

In de bochten heeft de SV overigens vermogen zat. Haal ik nog lang m'n steppies of m'n knieën niet. Maar rechtuit mag er wel eens wat meer kracht achter zitten.
 
Een S stuurt erg goed, vindt hem lichter sturen als een GSX-R.
Rob-Zombi stuurt er ook lekker mee, maar zou ook wel een R willen.

Hoe dat het stuurt heb je wel gezien toen we over de dijken gingen 2/2/02.

Reed toch voor op met de S.

Probeer met allebei eens een proefrit te maken.

Ja dat heb ik zeker gezien!!! :} Maar goed, in feite kun je zelfs met m'n SV voorop rijden, is maar net wat je kan en durft.
 
Andere 2-cilinders zijn er nauwelijks en zijn vaak een stuk duurder (Mille, SP, Duc.) of minder sportief (VTR). Dan kom je in nog andere type motoren. :?

Heb je wel eens aan een Aprilia Falco gedacht? Ligt 2e hands rond de € 9500. Zelfde blok als de Mille. Door wat restricties er uit te halen kom je op meer vermogen.

Ik ben zelf zeeeeer geintresseerd in deze fiets en heb op mijn site een gedeelte er aan geweidt. Er staan een paar mooie testen op.
 
Mocht de Bandit aan de kant gaan dan ga ik ook voor een twin. Heeft er ook iemand ervaring met een Firestorm tov TL? En hoe verhoudt een Monster S4 zich tot eerder genoemde machines?
 
ik heb ook een TL1000s, het feit dat ik niet aan de R gedacht heb is gewoon het financieele plaatje.

De een zegt dat het helemaal niks is, de andere zegt dat die jappanners stom zijn dat ze met de bouw van de TL gaan stoppen.

Persoonlijk vindt ik het een geweldige fiets om op rond te sturen. (het enige nadeel is dat ik nu waarschijnlijk nooit anders meer wil als een 2 cilinder)
 
ik heb ook een TL1000s, het feit dat ik niet aan de R gedacht heb is gewoon het financieele plaatje.

De een zegt dat het helemaal niks is, de andere zegt dat die jappanners stom zijn dat ze met de bouw van de TL gaan stoppen.

Persoonlijk vindt ik het een geweldige fiets om op rond te sturen. (het enige nadeel is dat ik nu waarschijnlijk nooit anders meer wil als een 2 cilinder)

D'r komt wel degelijk een nieuwe Twin 1000, de SV1000. En heb gelezen dat hij niet geheel vernieuwend zal zijn ten opzichte van de TL, uiterlijk wel.
 
Mocht de Bandit aan de kant gaan dan ga ik ook voor een twin. Heeft er ook iemand ervaring met een Firestorm tov TL? En hoe verhoudt een Monster S4 zich tot eerder genoemde machines?

Ben het een beetje aan het uitzoeken. In een testje over de TLS weten ze het volgende. De Aprilia Falco vinden ze wat beter dan de S. De VTR iets minder (minder vermogen, mindere remmen, mindere vering).

Over de TLR zijn ze meer tevreden dan de Falco, niet in kwaliteit, maar meer omdat hij sportiever is. Echer de Mille haalt hij natuurlijk niet.

Over het algemeen vinden ze de TL's trillingsvrij voor een Twin en de het schakelen gaat mooi soepel. Bij de TLS gaan ze liever voor de Falco, maar dan moet je wel iets meer geld meenemen. Bij de TLR hebben ze niet direct een goed alternatief. Alleen de Mille of een Duc, en die zijn een heel stuk prijziger.
 
Volgens mij is de TL1000s net als de Bandit 1200, heel veel motor voor je geld.

Ben benieuwd naar die nieuwe SV, al pics van gesignaleerd?
 
Volgens mij is de TL1000s net als de Bandit 1200, heel veel motor voor je geld.

Ben benieuwd naar die nieuwe SV, al pics van gesignaleerd?

Dat nog niet. Ik denk het ook ja, ze hebben alletwee een beetje een negative naam, terwijl ze gewoon erg goed zijn krijg ik het idee. Alle tests en websites zijn ze alleen maar goed over de TL's. Alleen mensen die er nooit op gereden hebben zijn er negatief over...
 
Mocht de Bandit aan de kant gaan dan ga ik ook voor een twin. Heeft er ook iemand ervaring met een Firestorm tov TL? En hoe verhoudt een Monster S4 zich tot eerder genoemde machines?

Mijn maatje heeft een vuurstormpje en die is er boter geil van ;) Hij kan er goed mee sturen en de wheelie gaat ook aardig alleen klaagt hij dat hij um tijdens de wheelie nog niet in zijn 3 krijgt }) Ik heb er ook op gereden en het rijdt Honda makkelijk.
 
De TLR moet je gewoon trekken,het enigste waar
ik nog steeds aan moet wennen is het kontje.

Qua rij gedrag moet er echt iets aan de vering
gebeuren,want die zijn drie keer niks.
Als ik een beetje vlot bochtjes ga rijden,
dan begint me de achter vering te piepen als
een gek en ook begint het te lijken als of
het frame begint tewerken.
Op de beurs nog over gehad met zo'n kerel
van vos oss en die zei dat je het beste de
achter schokbreker kon vervangen door een
vaste zonder rotatie en ook hebben ze het
olie resesiover verkeert geplaats,die zit
namelijk te dicht bij de cilinder waardoor de
olie te heet wordt en niet meer goed werkt.
Hij zei ook dat je het beste de voorpoot
vering kan vervangen door anderen,dan heb
de stuurdemper ook niet meer zo hard nodig.
Aan gezien dat ook dat een zooi tod schijnt
te zijn.
Ook vindt ik de hydrolisch koppeling wennen.
En je moet toch zelf een keus maken of de
mogelijkheid hebben qau de financieen.

Maar al met al,lekker fiets,gelijk van af
onder power
 
JvS zette er vorig jaar standaard Wp vering onder
de meeste veringspecialisten hebben een komplete ombouw voor een tl .
dus voor, achter en de stuurdemper hierbij verviel de rotatie demper maar bleef de veer zitten
koste vorig jaar 1800 piek.
voor een komplete demper/veer unit achter moest je ook 1800 piek betalen.

ik zie wel wat ik er doe
hij zal in iedergeval minder wiebelen op de baars dan de fazer.
denk alleen dat er vlug een ander stuurdemper opgaat ,het was me namelijk opgevallen dat hij een beetje zwaar stuurt bij lage snelheden.

eerst maar eens inrijden.
en het mag wat warmer worden
en dan denk ik dat ik ga genieten van de sound
 
JvS zette er vorig jaar standaard Wp vering onder
de meeste veringspecialisten hebben een komplete ombouw voor een tl .
dus voor, achter en de stuurdemper hierbij verviel de rotatie demper maar bleef de veer zitten
koste vorig jaar 1800 piek.
voor een komplete demper/veer unit achter moest je ook 1800 piek betalen.

ik zie wel wat ik er doe
hij zal in iedergeval minder wiebelen op de baars dan de fazer.
denk alleen dat er vlug een ander stuurdemper opgaat ,het was me namelijk opgevallen dat hij een beetje zwaar stuurt bij lage snelheden.

eerst maar eens inrijden.
en het mag wat warmer worden
en dan denk ik dat ik ga genieten van de sound
 
Terug
Bovenaan Onderaan