Waarom een slotje

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Misschien moet ik 'm ergens anders posten, maar ik stel de vraag toch hier.

Wat is het nut van een slotje als de al geplaatste berichten gewoon blijven staan en het topic dus nog bekeken kan worden. Immers, degenen die reageren die kunnen toch reageren als ze willen en degenen die het een onzintopic vinden die kunnen het toch negeren?

(Gelijk even kijken hoelang het duurt voor hier zo'n prachtig mooi slotje opkomt :) ...)
 
Als de reacties blijven staan kunnen de andere gebruikers misschien zien waarom er een slotje op is gekomen en zodoende leren wat wel en niet kan??
 
ff uit de faq gevist:

Hmm, waarom dat slotje?
Een slotje wordt geplaatst wanneer een topic uit de hand loopt, totaal off-topic gaat, spam is, een crosspost is of mogelijk om een andere reden. Het heeft geen zin om een nieuw topic te openen om de moderator of administrator compleet uit te schelden, het helpt toch niet, behalve een nieuw slotje.
 
Dat de reacties blijven staan heeft 2 voordelen:

1. Het topic kan eventueel weer geopend worden
2. Je kan lezen wat jij, of iemand anders heeft gedaan of gezegd waardoor hij op slot ging.
 
Misschien moet ik 'm ergens anders posten, maar ik stel de vraag toch hier.

Wat is het nut van een slotje als de al geplaatste berichten gewoon blijven staan en het topic dus nog bekeken kan worden. Immers, degenen die reageren die kunnen toch reageren als ze willen en degenen die het een onzintopic vinden die kunnen het toch negeren?

(Gelijk even kijken hoelang het duurt voor hier zo'n prachtig mooi slotje opkomt :) ...)

Na een tijdje zakt dat topic toch weg, en als je het bekijkt zie je meestal ook waarom er een slotje geplaatst is, zo kan het in de toekomst ook vermeden worden dat hetzelfde opnieuw begint. (reageren kan je niet meer).
En onzintopics kunnen wel, maar van sommige heb ik wel de indruk dat ze niet thuishoren op een motor-forum. Ga dan naar GoT of zoiets.

En hier moet er helemaal geen slotje op, ik vind het wel eens nuttig om de menigen hierover te zien.
 
[RVH-is-zich-aan-het-vervelen-mudus]

Okee, sommige dingen kunnen niet (sorry **lara**)maar als ie niet leuk meer is of helemaal off-topic dan bloedt ie toch vanzelf dood?

Dus dan blijft de vraag open: waarom dan dat slotje?
 
Er moet gewoon ergens een grens getrokken worden. Die grens kun je dus aangeven dmv een slotje... Je kan iemand ook gelijk een ban geven, maar dat is wel gelijk een hele drastische oplossing
 
Maar was het probleem dan als het topic wel doorgaat? Je leest en reageert of niet. Zo simpel is het. Geen reacties=dood topic en die verdwijnt dan weer vanzelf...

Voorlopig zit er nog geen slotje op. 8-)

En BertV, het telefoonnummer van de Stichting Correlatie is vast wel op het net te vinden, als je erover wilt praten :} .
 
Laatst bewerkt:
Er zijn natuurlijk altijd mensen die wel reageren, ondanks dat een topic niets met motoren o.i.d. te maken heeft. Een slotje is dan een extra 'motivatie' om het iets sneller dood te laten bloeden.
 
Slotje betekend dat het topic vaak heel interessant is om te lezen 8-) .

redenen:
- dubbelpost
- flamewar
- niet ter zake doend
etc...
 
[RVH-is-zich-aan-het-vervelen-mudus]

Okee, sommige dingen kunnen niet (sorry **lara**)maar als ie niet leuk meer is of helemaal off-topic dan bloedt ie toch vanzelf dood?

Dus dan blijft de vraag open: waarom dan dat slotje?
Omdat het helaas NIET zo is, dat alles uit zichzelf doodbloed.
Het blijkt gewoon af en toe nodig te zijn dat er slotjes geplaatst worden. Omdat er steeds mensen zijn die zich niet kunnen beheersen.

Daarbij word ik er een beetje moe van dat steeds alles maar bediscussieerd moet worden. Wij ( de modjes.) plaatsen slotjes ( omdat wij denken dat het nodig is om dit forum in goede banen te leiden.) en het staat in de spelregels van dit forum, als je het er niet mee eens bent zoek je toch lekker een ander forum op :?

Bovenstaande is mijn mening, dus niet dat van bestuur en/of andere modjes. Je mag dus van mij gerust je mening geven, verwacht alleen niet dat ik steeds overal met je over in discussie ga. Ik geef altijd de reden van het slotje en klagen staat iedereen vrij. Ik verwacht alleen niet dat de slotjes zullen verdwijnen....
 
Op donderdag 04 april 2002 16:05 schreef HELLdesker het volgende:Bovenstaande is mijn mening, dus niet dat van bestuur en/of andere modjes. Je mag dus van mij gerust je mening geven, verwacht alleen niet dat ik steeds overal met je over in discussie ga.

Steeds overal? Ik vraag me dat gewoon af en vind het op zich opmerkelijk dat alleen een slotje geplaatst wordt en niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik steeds met jou overal in discussie over ga...En forum=discussie.

Maar genoeg hierover, voor we echt gefrustreerd raken.
 
Steeds overal? Ik vraag me dat gewoon af en vind het op zich opmerkelijk dat alleen een slotje geplaatst wordt en niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik steeds met jou overal in discussie over ga...En forum=discussie.
Okay okay, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel, of niet :?


wijsneus :P
 
Wat is het nut van een slotje als de al geplaatste berichten gewoon blijven staan en het topic dus nog bekeken kan worden. Immers, degenen die reageren die kunnen toch reageren als ze willen en degenen die het een onzintopic vinden die kunnen het toch negeren?

Je kunt niet meer reageren als er eenmaal een slotje op een topic zit. Oftewel hij verdwijnt sneller van de lijst dan een topic wat moet doodbloeden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan