Waarom een zijspan?

Kijk dit zijn de berichten, Mocht ik de unieke ervaring hebben ga ik hem zeker delen in dit topic.
Je weet tenslotte maar nooit. Ooit zei mijn vriendin ook dat ze het niks aan vind achterop :9

We hebben PM contact je weet tenslotte maar nooit :]
 
Ik zou het zelf ook wel is eens willen doen, rijden met een zijspan.
... jaja, heb met die scooter op de Filipijnen gereden, maar ervaring kan je dat niet noemen he, effe blokje rond aan max 35km/u :P
Hij kon wel 85km/u halen, incl 6 passagiers en bagage, maar je moest wel veel* geduld hebben daarvoor.
'T zijn rare dingen die scooters daar, ze hebben wel versnellingen, maar geen koppeling. Je moet hem dus maar op tijd in neutraal zien te krijgen voor je moet stoppen. Niet zo simpel als je het niet gewoon bent.




* ik bedoel, héééééééél veel ...
 
.........................
In je profiel zie ik dat je in Velserbroek woont. Dat is een heel eind weg en volgens mij is het daar in de buurt helemaal niet leuk om zijspan te rijden.............................

Even door de tunnel en aan de noordzijde van het Noordzeekanaal zijn genoeg leuke (dijk)weggetjes :]
 
Leuk! Een zijspanritje voor onwetenden...
Daar kunnen we dan meteen een multi-zijspan-toertocht van maken!

Als de datum uitkomt ben ik ook wel geinteresseerd om mee te rijden.
 
Laat het zijspanrijden maar lekker onbekend. Ik hou wel van dingen die de kudde niet volgt.
 
De kudde volgen?

Volgens mij ga je zijspan rijden omdat je het zelf leuk vind en soms moet iemand een hobby voor je introduceren en heeft het niks te maken met de kudde volgen.
 
Ik denk dat JFJ bedoeld dat hoe meer mensen zijspan gaan rijden, hoe meer mensen zijspan gaan rijden. (de kudde volgen dus)
Er zijn genoeg mensen die dingen gaan doen omdat andere die dingen doen.

Dan wordt het dus een rage/ hype waardoor de wetten mogelijk worden aangescherpt. En dat willen we natuurlijk niet.
 
Ik denk dat JFJ bedoeld dat hoe meer mensen zijspan gaan rijden, hoe meer mensen zijspan gaan rijden. (de kudde volgen dus)
Er zijn genoeg mensen die dingen gaan doen omdat andere die dingen doen.

Dan wordt het dus een rage/ hype waardoor de wetten mogelijk worden aangescherpt. En dat willen we natuurlijk niet.
:^
 
Zijspanrijden is leuk. Zo gingen we een keer helemaal voorbereid op een dikke laag sneeuw naar het Elefanten treffen op de ring. Een Triumph 650 met zijspan, dynamo er op van een auto, hele berg koplampen voor in de Eiffel en een dikke accu achter in het bakkie.

Geen vlokje sneeuw gehad, maar wel lachen.

En ik had eens een Puch 250 met zijspan, leuk stunten met dat spul. Maar hij had een driepunts ophanging en dat is kudt. De bovenste ophanging brak en dan ben je stuurloos. Een dikke boom stond gruwelijk in de weg en daar heb ik het hele spul omheen gevouwen.

Jaren last gehad van mijn linkerpoot, maar wel mooi hoor zo'n zijspan, maar zet hem wel op vier punten goed vast.
 
Kudde? :( Welke kudde? :( :(

Ik zie toch een aantal praktische zaken die kudde vorming op zijspan gebied in de weg staan. :)
Zeker als je bedenkt dat je voor hetzelfde geld een leuk autootje kan kopen, wat natuurlijk veel verantwoorder overkomt op de verjaardagspraat :Y . Hips.

Ik ben ook niet zo van de kuddes. :P
 
Ik zou het zelf ook wel is eens willen doen, rijden met een zijspan.
... jaja, heb met die scooter op de Filipijnen gereden, maar ervaring kan je dat niet noemen
'T zijn rare dingen die scooters daar, ze hebben wel versnellingen, maar geen koppeling. Je moet hem dus maar op tijd in neutraal zien te krijgen voor je moet stoppen. Niet zo simpel als je het niet gewoon bent.
De scooter waar je op de foto op zit is een halfautomaat. Daarmee kan je gewoon stoppen in elke versnelling en het motortje blijft dan draaien. Gas geven en je rijdt weer weg.
Ik ben langere tijd in Thailand geweest en had daar ook zo'n ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan