Waarom gaan we niet op wereldreis?

Een wereldreis per motor...

  • Durf ik niet

    Stemmen: 4 6,6%
  • Kan ik never nooit goed plannen

    Stemmen: 12 19,7%
  • Durf ik alleen of met één maat

    Stemmen: 35 57,4%
  • Durf ik met volgvoertuig(en)

    Stemmen: 2 3,3%
  • Durf ik met een groepje van tien

    Stemmen: 4 6,6%
  • Heb ik al gedaan

    Stemmen: 4 6,6%

  • Totaal aantal stemmers
    61
Ik wil leuk rijden en ook wel wat verder dan de achterhoek, maar ik hoef niet Ted Simon II te worden. Ik heb geen trek in al dat gedoe aan grenzen en zo.
Ik ga wel een wat langere tocht op eigen motor door VS en Canada doen op enig moment. Maar Afrika of Azie ga ik wel als tourist bekijken.
Het twee aan twee rijden en dan al dat gedoe aan de grenzen lijkt me een redelijk moeizame affaire. Dan gaat het wellicht nog makkelijker als je er als groep verschijnt.

Ik denk trouwens dat het aantal mensen hier dat echt zo iets kan en ook wil heel erg klein is.
De gemiddelde 4-5 k/jaar rijder gaat heus niet opeens een wereldreis maken.

Nou ik moet zeggen dat zijn boek mij wel enorm inspireerde !!! :Y
"Lois onderweg" is overigens de vrouwelijke versie, zij heeft vervolgens R1--- got hoe heet ie ook weer..?? ontmoet en dat beschreven in haar boek. edit: Sjaak

Ik zou wel willen hoor, zo'n wereldreis..lijkt me eindeloos interessant.. wellicht een beetje te 'bang' aangelegd om te zien hoe ik dat allemaal voor elkaar zou kunnen krijgen en het ook nog zou overleven (vooral de thuiskomst bedoel ik dan denk ik)
 
Gewoon opstappen en gaan.
Overigens kan je beter gaan sparen voor een Garmin GPSMAP60CSx.

Is veel handiger in je op pad PSU dan zo'n Motor-TomTommetje als de Zumo.

En vooral veel oefenen voordat je gaat. Alleen de Ardennen over durf je wel :+
 
wat zou eigenlijk de ideale motor zijn voor een flinke reis door woest gebied?

in the long way round reden ze beemers maar die gingen nogal vaak kapot, ktm durfde het al niet aan.

honda transalp of zijn broer de africa twin?
Fireblade

Maar serieus, lees eens even op horizonsunlimited.. Motor is echt het laatste waar je je in dit geval druk over hoeft te maken. Er zijn mensen met de meest maffe vervoermiddelen de wereld rondgegaan. Denk dat simpel, goedkoop en betrouwbaar de belangrijkste eigenschappen zijn.

Groepen van 10 man en dan de wereld rond? Ga maar eens proberen een vakantie van een week met 10 man te boeken. Ik denk dat als je dit wil doen, dat je het dan in je eentje of max twee personen moet plannen.
 
Laatst bewerkt:
Deze beste man (een rus) is doofstom en reed toen ik hem tegenkwam al bijna 7 jaar op zen bmw de wereld rond, en hij was nog niet ten einde.
Overal waar ie kwam probeerde ie door met handen en voeten en grommen uit te leggen wat en waar ie was, en verdiende zo zen kost & benzine bij elkaar. Ik zag hem in een half uur tijd voor 50€ bijeenscharrelen bij de toeristen.
De motor en bagage zag er zooooooo doorleefd uit dat ik best geloofde dat ie de ganse routte op zijn kaart had gereden. heb dan ook de tegenwaarde van 5€ gegeven.


:} voor de doofstomme rus ....
[afbeelding]
Ik ben deze man afgelopen November in Kuala Lunpur tegengekomen. Was toen zelf opweg naar mijn rondreis in Australië (per motor uiteraard).

Indrukwekkende man. Heb ook nog een tijdje met hem staan "praten" :Y
 
lijkt me zeer gaaf,

Het grootste punt lijkt me toch de centen.
Tenzij je net als die bovenstaande meneer je geld bij elkaar wil schooien.
tia, wat niet kan.

Wat betreft long way round. Die BMW's gingen eigenlijk helemaal niet vaak stuk.
Kijk als je hem bovenop een dikke steen laat vallen, vervolgens de ABS-sensor fried en hem vol water laat lopen. tja. daar kan geen enkele motor tegen.
 
Na dat stukje zwemmen met de Beemer deed'ie het wel weer gewoon, toch?

Een lange reis met de motor lijkt mij ook heel tof, gaat ook zeker nog een keer gebeuren. Alleen dat gedoe aan die grenzen lijkt me helemaal niks, doet veel af aan de charme. Daardoor moet je namelijk alles goed plannen. Het liefst stap ik nu op en zie ik wel waar ik uitkom... ;) En ik vraag me af of ik zolang zonder mijn vrienden en familie hier thuis kan...

Kennen jullie trouwens deze gozer? Is de wereld overgereden op een Harley Davidson. Da's op zich al bijzonder, maar helemaal uniek is het feit dat hij twee kunstbenen heeft. Over doorzettingsvermogen gesproken...
 
Oke oke punt gemaakt, veel geld maakt niet motorkundig. Maar het feit blijft dat ze hun gebrek aan ervaring en kunde opvingen door sponsors te zoeken en een support crew mee te nemen. Zonder geld en support doe je er denk ik heel lang over om heelhuids rond te komen. Superstoer idee maar ik wacht nog even tot ik bakken geld gespaard heb plus een geschikte motor. Hou ons op de hoogte als er mensen gaan!
 
Deze beste man (een rus) is doofstom en reed toen ik hem tegenkwam al bijna 7 jaar op zen bmw de wereld rond, en hij was nog niet ten einde.
Overal waar ie kwam probeerde ie door met handen en voeten en grommen uit te leggen wat en waar ie was, en verdiende zo zen kost & benzine bij elkaar. Ik zag hem in een half uur tijd voor 50€ bijeenscharrelen bij de toeristen.
De motor en bagage zag er zooooooo doorleefd uit dat ik best geloofde dat ie de ganse routte op zijn kaart had gereden. heb dan ook de tegenwaarde van 5€ gegeven.

:} voor de doofstomme rus ....
[afbeelding]

Dat vind ik nou een heel mooi gebaar!!!!! :} :} :}
Mijn moeder zei altijd: "Hij die de arme geeft, zal geen gebrek leiden". Hoop dat dat ook voor jou mag gelden. ;)
 
Wat betreft long way round. Die BMW's gingen eigenlijk helemaal niet vaak stuk.
Kijk als je hem bovenop een dikke steen laat vallen, vervolgens de ABS-sensor fried en hem vol water laat lopen. tja. daar kan geen enkele motor tegen.
Achterveren van die dingen breken toch om de haverklap af?
 
Ik ben deze man afgelopen November in Kuala Lunpur tegengekomen. Was toen zelf opweg naar mijn rondreis in Australië (per motor uiteraard).

Indrukwekkende man. Heb ook nog een tijdje met hem staan "praten" :Y

You must be kiddin' ...
Absoluut indrukwekkende gast :Y
Ik zag hem feb2007 in NieuwZeeland.
Hopelijk brengt ie het nog ver letterlijk & figuurlijk ...
 
Laatst bewerkt:
Dat ... betekent dat ji ook nog maar net terug bent .. van 6mnd Australie ... ?
Alleszins ook nen ferme *O*

Meebie heb ik je wel zien passeren in maart+april: ik deed Melbourne > Darwin
met camper niet op de motor :(
Ben alweer even terug... sinds eind april ;)

Rond Maart was ik in/rond Melbourne... 5 Maart aangekomen vanaf Lakes Entrance, 9 Maart racen op Phillip Island 8-) En een week later voor 2wk naar Tasmanië. Optijd terug voor de formule1 in Melbourne en daarna via Great Ocean Road naar Adelaide en Port Lincoln *D

Maar helaas, niet naar Darwin gegaan -O-

En nu maar weer ontopic :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan