RobinHood
geblokkeerd account
- 24 sep 2009
- 587
- 0
hey,
kzat voor de grap eens naar de nieuwe '09-'10 modellen te kijken van honda/suzuki/yamaha/kawasaki (de NL site van de fabrikant). want mischien wil ik in de nabije toekomst nog eens NIEUW gaan rijden.
Een leuke lichte motorfiets om door de stad mee te rijden, binnenwegen en ook snelweg relaxed met de vrachtwagens mee... het hoeft niet superhard te gaan.
Gewoon, een leuk licht fietsje dat weinig brandstof verbruikt. Een jappaner, want is betrouwbaar. alla de CB250 zeg maar.
Want da's toch 1 van de redenen om motor te rijden. ze moeten zuiniger zijn dan een auto...niet teveel in onderhoud kosten, gewoon een beetje leuk.
Wat valt me op,
Honda begint vanaf 600CC met de CBF600
kawasaki: ER6, 650CC
suzuki: vanaf 600CC (GSR600)
yamaha: XJ6 600cc
En dat zijn dan de lichtste blokken voor naked fietsen. Vanaf 600 gaat het rap naar de 900, 1100CC.....
Wil je licht rijden...dan moet ik op een crosmotor/enduro ding gaan rijden of op een scooter burgman ofzo.
Waar is de leuke CB250 of 250 rebel van honda gebleven? leuke motortjes toch? Of de YBR125 van Yamaha (nou okay die is mischien wel HEEL licht)
Ik zou juist denken dat in economisch barre tijden met hoge brandstof prijzen dat de fabrikanten zich meer zouden richten op efficiente, zuinige lichtere blokken. Maar de CB500, en de GS500 van suzuki bestaan niet meer. En de ER5 van Kawa moest per se 150CC zwaarder worden (ER6).
Alles is opgetild naar een minimum nu van 600/650CC.....alsof 250CC blokken een vies woord is geworden. Is 500CC om in te stappen niet genoeg meer ??
Wordt ik nu veroordeeld tot een motorscooter als ik lichter wil rijden? Ik wil schakelen en kan me niet voorstellen dat ik hetzelfde 'gevoel' zou hebben op bv. een burgman.
Kan iemand me uitleggen waarom motorfabrikanten geen nieuwe modellen naked / chopper fietsen (zoals de rebel of cb250 van honda) meer uitbrengen maar meteen met 'zware' modellen komen?
Ik zie op de USA site van honda dat de Rebel daar wel gewoon verkocht wordt!
Honda rebel 250, voor 4000$, model 2009...ofwel 2700,- euro!
goed, importkosten....en dingen veranderen voor 'EU goedkeuring'.... 3000,- in de winkel, zo meenemen.
Ik zou er dan serieus over denken zo 1 te kopen!
Het is Honda.
het is betrouwbaar.
en dat voor maar 3000,- euro!
en dan heb je gewoon een NIEUWE motor!
Perfect voor in de stad en de binnenwegen. zelfs op de snelweg zou je meekunnen.
Zou hier nu echt geen markt voor zijn in NL dat ze hier niet verkocht worden?
Wat denken julie?
kzat voor de grap eens naar de nieuwe '09-'10 modellen te kijken van honda/suzuki/yamaha/kawasaki (de NL site van de fabrikant). want mischien wil ik in de nabije toekomst nog eens NIEUW gaan rijden.
Een leuke lichte motorfiets om door de stad mee te rijden, binnenwegen en ook snelweg relaxed met de vrachtwagens mee... het hoeft niet superhard te gaan.
Gewoon, een leuk licht fietsje dat weinig brandstof verbruikt. Een jappaner, want is betrouwbaar. alla de CB250 zeg maar.
Want da's toch 1 van de redenen om motor te rijden. ze moeten zuiniger zijn dan een auto...niet teveel in onderhoud kosten, gewoon een beetje leuk.
Wat valt me op,
Honda begint vanaf 600CC met de CBF600
kawasaki: ER6, 650CC
suzuki: vanaf 600CC (GSR600)
yamaha: XJ6 600cc
En dat zijn dan de lichtste blokken voor naked fietsen. Vanaf 600 gaat het rap naar de 900, 1100CC.....
Wil je licht rijden...dan moet ik op een crosmotor/enduro ding gaan rijden of op een scooter burgman ofzo.
Waar is de leuke CB250 of 250 rebel van honda gebleven? leuke motortjes toch? Of de YBR125 van Yamaha (nou okay die is mischien wel HEEL licht)
Ik zou juist denken dat in economisch barre tijden met hoge brandstof prijzen dat de fabrikanten zich meer zouden richten op efficiente, zuinige lichtere blokken. Maar de CB500, en de GS500 van suzuki bestaan niet meer. En de ER5 van Kawa moest per se 150CC zwaarder worden (ER6).
Alles is opgetild naar een minimum nu van 600/650CC.....alsof 250CC blokken een vies woord is geworden. Is 500CC om in te stappen niet genoeg meer ??
Wordt ik nu veroordeeld tot een motorscooter als ik lichter wil rijden? Ik wil schakelen en kan me niet voorstellen dat ik hetzelfde 'gevoel' zou hebben op bv. een burgman.
Kan iemand me uitleggen waarom motorfabrikanten geen nieuwe modellen naked / chopper fietsen (zoals de rebel of cb250 van honda) meer uitbrengen maar meteen met 'zware' modellen komen?
Ik zie op de USA site van honda dat de Rebel daar wel gewoon verkocht wordt!
Honda rebel 250, voor 4000$, model 2009...ofwel 2700,- euro!
goed, importkosten....en dingen veranderen voor 'EU goedkeuring'.... 3000,- in de winkel, zo meenemen.
Ik zou er dan serieus over denken zo 1 te kopen!
Het is Honda.
het is betrouwbaar.
en dat voor maar 3000,- euro!
en dan heb je gewoon een NIEUWE motor!
Perfect voor in de stad en de binnenwegen. zelfs op de snelweg zou je meekunnen.
Zou hier nu echt geen markt voor zijn in NL dat ze hier niet verkocht worden?
Wat denken julie?