waarom geen <600CC motoren meer nieuw?

Ja, dat denk ik ook ;) Ding is namelijk nooit in Europa geleverd, alles wat hier rondrijdt is grijze import, voornamelijk naar de UK.
 
Stond in de Motoplus die ik op de mat kreeg:

Suzuki%20Inazuma%20250%2012%20%202.JPG


Gelukkig geen 1 cilinder ala Honda. Dit ozu wel eens de nieuwe motor kunnen worden voor rijscholen. Was laatst nog even bij mijn instructeur aan het buurten en hij wilde nu toch wel van zijn CB250'jes af.
 
nice!
Ik ben tevreden met parallel twins. Ik heb ook verder rond gekeken. Het is een SOHC koelvloeistof gekoeld blok, met zes versnellingen. Ik had vrij lang een CB250 uit 1994, dit was een perfect opvolger geweest.
 
jammer inderdaad dat er amper lichte motoren zijn. Alleen de Ninja 250R lijkt me een leuke.

Ik heb laatst op een Duke 125 gereden en ik vond het echt niets. Schitterend apparaat, super rijwielgedeelte, maar er zit totaal geen pit in. Dit komt niet omdat KTM slecht is maar puur vanwege de cilinderinhoud en de regels. Want ook de gasreactie en begrenzer waren werkten heel raar. Als je in de "powerband" kwam hield ie in en toen schoot ie weer door richting begrenzer. Ik hoorde dat dit kwam door de regelgeving in andere landen, waarbij 125cc'tjes niet harder dan 100 ofxo mogen. Maargoed, 125 is dus eigenlijk te weinig om echt een motor te zijn (en ik heb zelf een Kymco 125cc motorscooter).

Op een 250 heb ik nog nooit gereden, maar ik denk dat 250 beter te doen is, maar zeker 400cc machines zouden niet misstaan lijkt me.
 
iemand naar een ktm duke 125 gekeken?

Ja zie mijn post hierboven.

Vermogen stelt niks voor... laat KTM er nou een 250cc blok in douwen en je hebt een topfiets.... Het frame kan het makkelijk aan (is voor 125cc gewoon overdone).

Ninja 250 lijkt me een beter alternatief, die is wel 1000 euro duurder, maar vind een mooie tweedehands zou ik zeggen... of wacht tot KTM die 200 hier uitbrengt. Of wacht op de suzuki inuzuma als je een naked wilt.

21-26357-suzuki-inazuma-250.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan