Waarom geen diesel

Ze kunnen beter de energie en het geld pompen in iets wat toekomst heeft.
Naar schatting is tussen 30 en 50 jaar vanaf nu de fossiele brandstof op dus ook geen diesel meer. Wat heeft het dan voor zin om nu nog diesels te gaan ontwikkelen die ook nog een acceptabel gewicht hebben.
Verder rijdt de gemiddelde motorrijder niet zo heel veel dus bereik je niets met een veel duurdere fiets, bijkomend nog eens dat mensen die het er wel voor over hebben maar het niet kunnen betalen plus dat het daarna nog jaren duurt voordat er tweedehands diesels op de markt zullen zijn.
Beter is om motorfietsen te bedenken die op een alternatieve brandstof werken zodat de jongere rijders op hun 60ste ook nog kunnen rijden als ze willen en verder de volgende generaties ook nog kunnen genieten van het motorvirus anders dan in de geschiedenigboeken of musea's
 
je kan plantaardige diesel maken dus daar kan je ook op rijden .
Zie die mensen tegenwoordig mar slepen met de slaolie vd *ldi (* is eerste letter vh alfabet ) :+ voor de auto

Mzzl Muppet
 
Probleem op dit moment is dat je dat kan ruiken en dan krijg je een flinke boete vanwege belastingontduiken
 
Probleem op dit moment is dat je dat kan ruiken en dan krijg je een flinke boete vanwege belastingontduiken

Idioot hè, ben je goed bezig voor het milieu, krijg je een boete omdat de staat wat inkomsten gaat missen. Nouja, wát, als het mocht was de slaolie niet áán te slepen :+
 
Ze kunnen beter de energie en het geld pompen in iets wat toekomst heeft.
Naar schatting is tussen 30 en 50 jaar vanaf nu de fossiele brandstof op dus ook geen diesel meer. Wat heeft het dan voor zin om nu nog diesels te gaan ontwikkelen die ook nog een acceptabel gewicht hebben.
Verder rijdt de gemiddelde motorrijder niet zo heel veel dus bereik je niets met een veel duurdere fiets, bijkomend nog eens dat mensen die het er wel voor over hebben maar het niet kunnen betalen plus dat het daarna nog jaren duurt voordat er tweedehands diesels op de markt zullen zijn.
Beter is om motorfietsen te bedenken die op een alternatieve brandstof werken zodat de jongere rijders op hun 60ste ook nog kunnen rijden als ze willen en verder de volgende generaties ook nog kunnen genieten van het motorvirus anders dan in de geschiedenigboeken of musea's
Probleem op dit moment is dat je dat kan ruiken en dan krijg je een flinke boete vanwege belastingontduiken
Ik vind het een beetje naief van je, kijk naar de auto's hoe hard de ontwikkeling kan gaan.
 
Probleem op dit moment is dat je dat kan ruiken en dan krijg je een flinke boete vanwege belastingontduiken
komt ook nog bij dat dat past werkt bij een motor van 60 graden of warmer,ik werk bij Sita en wij hebben een paar mercedesen rijden op dat spul,die rijden eerst warm en schakelen dan over op dat spul,wil je er koud op starten dan moet je het mengen met je diesel,ik ken een paar jongens die gooien het in hun oude golf diesel en dat gaat prima,alleen 's winters niet echt ivm starten,maar als ie loopt is het goed
 
Een diesel heeft een veel zwaarder blok omdat de krachten die per slag vrijkomen veel groter zijn. (Veel meer koppel).
Verder heb je toch wel een turbo en een intercooler nodig om een diesel een beetje goed te laten presteren. En vergeet alle electronica niet om ook tot die prestaties te komen. Ik moet er dus niet aan denken, veel te zwaar en te groot!

Maar als je toch perse een diesel wilt: Enfield Bullet? Worden toch nog in India gemaakt? Volgens mij zijn die dingen ook hier leverbaar.

Motoren op gas en diesel zijn er al. Enfield Bullet op diesel? Dat biedt
wel mogelijkheden, effe een pallet slaolie tanken bij de Aldi...
_O-
Maar het wachten is nu op de 2-wielige stoom-motor.
*D

Dat biedt nog meer voordelen. Alle mogelijke brandstoffen zijn mogelijk om de
motor aan te drijven, als het maar warmte produceert om stoom op te wekken.
Misschien nu nog niet noodzakelijk, maar zodra het vloeibare goud, oftewel
benzine, de 5 euri per liter overschrijdt in ons belastingminnend landje.... :X
_O- :W
 
het probleem met de 325 enfield diesel is dat er geen NL typegoedkeuring op zit, net als de 350cc enfield, helaas, dus dat moet via een omweg, maar zelf iets in elkaar kleien zoals meneer altmann deed kan dus ook...
 
Naief? De verbrandingsmotor is is essentie niet veranderd. Wel verfijnd maar niet veranderd.
Helemaal waar, alleen lopen diesel motoren achter op auto's qua vermogen. Ja op die startwin met lupo engine na (uit een auto :P ).
Rij eens in een 30 jaar oude diesel, vergelijk dat met eentje van nu. Sinds de opkomst van TDi e.d. gaan veel meer mensen diesel rijden. Ze worden ook steeds stiller.
Ik bedoel, als we het alternatieve brandstof plaatje voor mekaar hebben (zal ook neit meevallen) is er voor de dieselmotorfiets vast ook een toekomst weggelegd imo.
 
in india word voor de inlandse markt nog een dieselfiets gemaakt, sooraj genaamd. diesel is daar populairder omdat ze zuiniger, goedkoper in gebruik en degelijker zijn. snel rijden is daar toch niet aan de orde, je moet er met 3 man en 2 manden kippen op kunnen zitten..
 
hebben jullie al het juli-nummer van Motoren en Toerisme (Blg.)gelezen?
daar stond een leuke test in van een 1430cc dieselblok met turbo met een wieltje voor en achter,leek wel wat op een motorfiets.
 
Harley Davidson bouwt al sinds mensenheugenis diesels . De motorblokken zijn lomp en zwaar en komen niet boven de 4000 toeren . Dat die Harley rijders er altijd dure benzine in gooien moeten ze zelf weten .
 
De vader van mijn beste vriend zit bij de world summit (cranz montana) enz. google maar!!! Vele wereld zaken worden hier besproken. In 2008 wordt een van de laatste grote velden aangeboort. De wereld is inderdaad ontdaan aan fosiele brandstof. Olie is een product wat nog 50 tot max 70 jaar verkrijgbaar is afhankelijk van de tijdige intrede van andere alternatieve brandstoffen !!!

Bovenstaande gegeven is zeker de rede dat er geen geld wordt gestoken in ontwikkeling van producten die op den duur geen toekomst meer hebben !!!

Gr Onno
 
Star Twin (In Loenen geloof ik) heeft deze Thunderstar 1200cc TDI motor gebouwt:

thunderstar3.jpg
:}

Lees hier meer: Wikipedia Startwin.
 
Star Twin (In Loenen geloof ik) heeft deze Thunderstar 1200cc TDI motor gebouwt:

(Afbeelding) :}

Lees hier meer: Wikipedia Startwin.
Ik kan me nog wel herinneren dat deze motor tijdens z'n laatste publieke optreden op een circuit helaas te kampen had met motorproblemen !!!

Startwin is inderdaad de enige in nederland die zo'n project heeft gestart !!
Diesel motoren bestaan al voor lange tijd !!!
 
de geteste versie in het motorblad ziet er iets anders uit en kost 68.000 euro.
ik ben nog aan het uitrekenen hoeveel uur per dag je moet rijden om je afschrijving eruit te kunnen halen.

oh ja , dit was de (goedkope)België prijs.
in Nederland zal er dus wel een kwart tankwagen aan dieselolie bij opgeteld moeten worden :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan