Waarom ging dit bijna fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijk mag je daar 60, en dan passeer je met hooguit 50 en niet het dubbele. Ik vind dat onaangepast gedrag. Het is ook niet moedig dat hij het filmpje plaatst, maar gewoon braniegedrag. Met een onzin vraag motiveert hij een 'kijk eens hoe hard ik ga'-filmpje.


Nee dat doe je niet, getuige je filmpje. Niet jouw misplaatste durf maar het comfort en mogelijk gedrag van andere weggebruikers zou de passeersnelheid moeten bepalen. Daar heb je duidelijk geen kijk op of besef van. Ga er maar van uit dat de meesten hun capaciteiten en reactievermogen overschatten, onder normale omstandigheden, laat staat het dubbele van de toegestane snelheid. Daar zijn allerlei mooie statistieken van.

Dan geloof je het toch niet. Dat is jouw zaak.
Van mij mag je met je nc lekker met 50 over de dijk touren. Kan je wel vertellen dat je zowat de enigste ben die dat dan doet. Ik ben onervaren maar ik kan wel zien wat de rest van de motorrijders doet daar op die dijk...

Je mag best commentaar geven op m'n gebrek aan rijkunsten, je zal vast heel goed rijden zelf. Maar als ik gewoon eerlijk m'n verhaal vertel en motiveer en je vervolgens een beetje op de man af gaat zeiken dat het een onzin vraag is voeg je naar mijn inziens weinig toe.

Ik ga altijd aan de andere zijde van de weg rijden, bij overig verkeer. En soms rij ik inderdaad wat aan de snelle kant maar dat heb je soms ook helemaal niet door als het zo makkelijk gaat en je met oordopjes rijd. En ja dat valt ook te leren, dat snap ik. Ik probeer geen boze blikken te veroorzaken bij de mensen die daar rijden fietsen of wandelen dat hou ik in m'n achterhoofd. Of je dat gelooft of niet, mag je zelf weten.

Shit, nu laat ik me ook meeslepen in dit off topic gezeur...

Maar ik weet wel genoeg zo denk, om m'n rijstijl wat aan te passen en zo'n training te overwegen. Bedankt!
 
Dan geloof je het toch niet. Dat is jouw zaak.
Van mij mag je met je nc lekker met 50 over de dijk touren. Kan je wel vertellen dat je zowat de enigste ben die dat dan doet. Ik ben onervaren maar ik kan wel zien wat de rest van de motorrijders doet daar op die dijk...

Je mag best commentaar geven op m'n gebrek aan rijkunsten, je zal vast heel goed rijden zelf. Maar als ik gewoon eerlijk m'n verhaal vertel en motiveer en je vervolgens een beetje op de man af gaat zeiken dat het een onzin vraag is voeg je naar mijn inziens weinig toe.

Ik ga altijd aan de andere zijde van de weg rijden, bij overig verkeer. En soms rij ik inderdaad wat aan de snelle kant maar dat heb je soms ook helemaal niet door als het zo makkelijk gaat en je met oordopjes rijd. En ja dat valt ook te leren, dat snap ik. Ik probeer geen boze blikken te veroorzaken bij de mensen die daar rijden fietsen of wandelen dat hou ik in m'n achterhoofd. Of je dat gelooft of niet, mag je zelf weten.

Shit, nu laat ik me ook meeslepen in dit off topic gezeur...

Maar ik weet wel genoeg zo denk, om m'n rijstijl wat aan te passen en zo'n training te overwegen. Bedankt!
Als je naast goed rijden ook nog eens goed leert reflecteren, snap je het verschil tussen afzeiken en tough love ook meteen beter. :t
 
Als je naast goed rijden ook nog eens goed leert reflecteren, snap je het verschil tussen afzeiken en tough love ook meteen beter. :t

De rest van het voorgaande commentaar viel onder tough love en dat kon ik prima hebben als je terugleest. Dit vond ik geen tough love meer, mijn mening.
 
Waarschijnlijk mag je daar 60, en dan passeer je met hooguit 50 en niet het dubbele. Ik vind dat onaangepast gedrag. Het is ook niet moedig dat hij het filmpje plaatst, maar gewoon braniegedrag. Met een onzin vraag motiveert hij een 'kijk eens hoe hard ik ga'-filmpje.

AANNAME.


Nee dat doe je niet, getuige je filmpje. Niet jouw misplaatste durf maar het comfort en mogelijk gedrag van andere weggebruikers zou de passeersnelheid moeten bepalen. Daar heb je duidelijk geen kijk op of besef van. Ga er maar van uit dat de meesten hun capaciteiten en reactievermogen overschatten, onder normale omstandigheden, laat staat het dubbele van de toegestane snelheid. Daar zijn allerlei mooie statistieken van.

Deze jongen heeft 1500 km rijervaring en doet wat doms, hoewel je volledig gelijk hebt geef 'm wat ruimte.
 
Dan geloof je het toch niet. Dat is jouw zaak.
Van mij mag je met je nc lekker met 50 over de dijk touren. Kan je wel vertellen dat je zowat de enigste ben die dat dan doet. Ik ben onervaren maar ik kan wel zien wat de rest van de motorrijders doet daar op die dijk...

Je mag best commentaar geven op m'n gebrek aan rijkunsten, je zal vast heel goed rijden zelf. Maar als ik gewoon eerlijk m'n verhaal vertel en motiveer en je vervolgens een beetje op de man af gaat zeiken dat het een onzin vraag is voeg je naar mijn inziens weinig toe.

Ik ga altijd aan de andere zijde van de weg rijden, bij overig verkeer. En soms rij ik inderdaad wat aan de snelle kant maar dat heb je soms ook helemaal niet door als het zo makkelijk gaat en je met oordopjes rijd. En ja dat valt ook te leren, dat snap ik. Ik probeer geen boze blikken te veroorzaken bij de mensen die daar rijden fietsen of wandelen dat hou ik in m'n achterhoofd. Of je dat gelooft of niet, mag je zelf weten.

Je snapt zelf natuurlijk wel dat dit een ongelooflijk domme statement is...
Je bent onervaren.
En dan denk jij "goh, als de rest met 160 hier overheen vlamt dan kan ik het ook"

Zoals je kan zien aan alle opmerkingen en je eigen foutje moet je misschien eerst even nadenken en met een normalere snelheid over de dijk rijden.

Je kan nog zo'n mooie bike hebben met alle opties, daar heb je helemaal niks aan als je een auto kopt, of naast de dijk ligt
 
Doe eens een VRO dagje. Je leert er zoveel van. Vloeiend snel leren rijden, meters pakken waar dat veilig kan en je gemiddelde snelheid hoog houden door de weg te lezen en daar op te anticiperen. Nu overkomt je dit allemaal, na vele kilometers rijden en een VRO weet je wat er komt . Je hebt dan meer tijd .
 
Je snapt zelf natuurlijk wel dat dit een ongelooflijk domme statement is...
Je bent onervaren.
En dan denk jij "goh, als de rest met 160 hier overheen vlamt dan kan ik het ook"

Zoals je kan zien aan alle opmerkingen en je eigen foutje moet je misschien eerst even nadenken en met een normalere snelheid over de dijk rijden.

Je kan nog zo'n mooie bike hebben met alle opties, daar heb je helemaal niks aan als je een auto kopt, of naast de dijk ligt

Ik nam dat argument toch helemaal niet als motivatie om 160 te rijden?

Voorderest heb je gelijk😉
 
Doe eens een VRO dagje. Je leert er zoveel van. Vloeiend snel leren rijden, meters pakken waar dat veilig kan en je gemiddelde snelheid hoog houden door de weg te lezen en daar op te anticiperen. Nu overkomt je dit allemaal, na vele kilometers rijden en een VRO weet je wat er komt . Je hebt dan meer tijd .

Ik ga is op zoek naar zo'n VRO. Als ik even snel google, lijkt het dat dat 1 dag is en rond de 200 kost. Zit ik er dan ver naast?
 
Doe eens een VRO dagje. Je leert er zoveel van. Vloeiend snel leren rijden, meters pakken waar dat veilig kan en je gemiddelde snelheid hoog houden door de weg te lezen en daar op te anticiperen. Nu overkomt je dit allemaal, na vele kilometers rijden en een VRO weet je wat er komt . Je hebt dan meer tijd .
Dat is niks voor mij. Ik probeer mijn snelheid juist zo laag mogelijk te houden, gecombineerd met zo veel mogelijk hellingshoek, driften, wheelies en stoppies.
Niet vloeiend en niet snel dus.
 
Ik nam dat argument toch helemaal niet als motivatie om 160 te rijden?

Voorderest heb je gelijk😉
Had te vroeg op enter geklikt.
Wilde nog zeggen dat ik het knap van je vindt dat je het op het forum zet. Aangezien je hier de meest extreme opmerkingen krijgt en misschien 4 nuttige.

Ik hoop dat je nog heel veel fijne kilometers kan maken en dat je nog wat hebt aan de opmerkingen.
 
Met gewone snelheid kun je daar prima rijden, hoef je niet terug te schaken en/of veel remmen waardoor je lekker gelijkmatig en vloeiend kun toeren.

Met 160 daar moet je je motor snappen cq aanvoelen; remmen, schakelen vooral ver vooruit kijken en laat zoiets net op het circuit beter tot zijn recht komen.
 
Had te vroeg op enter geklikt.
Wilde nog zeggen dat ik het knap van je vindt dat je het op het forum zet. Aangezien je hier de meest extreme opmerkingen krijgt en misschien 4 nuttige.

Ik hoop dat je nog heel veel fijne kilometers kan maken en dat je nog wat hebt aan de opmerkingen.

Ja dit had ik ook niet verwacht.
Ik dacht gewoon even een doodnormale vraag te stellen... achteraf had ik het niet gedaan🙈 Heb het filmpje maar verwijderd omdat het toch al lang niet meer over mijn vraag ging.

Bedankt, ik hoop het ook😇
 
Precies op het benauwde momentje schakel ik terug van zn 3 naar zn 2 maar ik geef amper gas dus het lijkt me niet dat dat de oorzaak kan zijn.
Dat is precies de reden waarom je een slippertje maakte.
Je toeren waren gezakt tot 1500rpm en dan laat je vlot de koppeling opkomen.
Beter is om een beetje tussengas te geven en je koppeling niet onnodig vroeg in te trekken.
Een tip is ook om voor de bocht terug te schakelen.
 
Doe eens een VRO dagje. Je leert er zoveel van. Vloeiend snel leren rijden, meters pakken waar dat veilig kan en je gemiddelde snelheid hoog houden door de weg te lezen en daar op te anticiperen. Nu overkomt je dit allemaal, na vele kilometers rijden en een VRO weet je wat er komt . Je hebt dan meer tijd .
Ik vond de VRO goed maar de RMT veel beter....
 
Had te vroeg op enter geklikt.
Wilde nog zeggen dat ik het knap van je vindt dat je het op het forum zet. Aangezien je hier de meest extreme opmerkingen krijgt en misschien 4 nuttige.
Mja, dit valt ook wel te verwachten. Als je een filmpje uploadt waarin je 90 km/h te hard rijdt, een slippertje maakt en dan vraagt: eh uh wat doe ik fout? Dan kan je bovenstaande reacties verwachten. Allemaal vrij logisch.

Dus het circuit op met een goeie instructeur, dan kan ts zo hard rijden als hij kan en krijgt hij goede feedback. Niet racen op het dijkje en op M-F om reacties vragen.
 
Mja, dit valt ook wel te verwachten. Als je een filmpje uploadt waarin je 90 km/h te hard rijdt, een slippertje maakt en dan vraagt: eh uh wat doe ik fout? Dan kan je bovenstaande reacties verwachten. Allemaal vrij logisch.

En ik dacht dat een beetje te hard wel de norm was onder motorrijders en dat niemand zich daar druk om zou maken of van op zou kijken. De snelheid op het moment waar het om draaide was ten slotte niet hoog. Te naief gedacht dus🙈

Ik word nu steeds voorzichtiger met typen, voor je het weet krijg je weer een hele lading over je heen😁
 
En ik dacht dat een beetje te hard wel de norm was onder motorrijders en dat niemand zich daar druk om zou maken of van op zou kijken. De snelheid op het moment waar het om draaide was ten slotte niet hoog. Te naief gedacht dus🙈

Ik word nu steeds voorzichtiger met typen, voor je het weet krijg je weer een hele lading over je heen😁
Het grote probleem is dat die dijkjes verboden worden voor motorrijders.
 
En ik dacht dat een beetje te hard wel de norm was onder motorrijders en dat niemand zich daar druk om zou maken of van op zou kijken. De snelheid op het moment waar het om draaide was ten slotte niet hoog. Te naief gedacht dus🙈

Ik word nu steeds voorzichtiger met typen, voor je het weet krijg je weer een hele lading over je heen😁

Een beetje te hard... _O-

Joh, ik doe ook weleens domme dingen op de motor. Maar ik zet dat niet op M-F en ik probeer die domme dingen in het vervolg niet meer te doen. Je bent gewoon te kwetsbaar op een motor voor teveel gekkigheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan