waarom halen auto's mij in?!?

spenk

Rookie
31 okt 2004
21
0
Almelo
ha mede motorliefhebbers,

ik ben 19, heb net mijn klein-rijbwijs en een mooie zwarte suzuki gs500e gekocht. Toen ik er een proefritje mee maakte toen hij nog niet 25kw was stopte ik bij de 150 k/u vanwege rukwindjes wat eng begon te worden. Maar nu (nu is ie 25 kw) wil ie soms niet harder als 110 k/u ;( Gem. 120. wind mee 130/140. Wind tegen 105/110. Neem ik iemand achterop gaat ie maar 100 |( . Nu geniet ik enorm van het rijden :] maar ik baal er toch wel van. Auto's halen mij in op de snelweg ipv andersom :r

blablalba; is dit normaal? Zijn wij klein-rijbewijsers 2 jaar gedoemd tot dit, of kan ik hier iets aan doen. Normaal gaat zelfs een 25 kw-er toch harder? Is de motor bv niet goed afgestelt of zo en moet ik er mee terug? (ps. bw '93 met 65.000 op de teller.)

spenk
 
ps. heovaak moet ik de bandenspanning controleren en wat moet deze zijn?

bvd, spenk
 
bandenspanning staat in het instructie boekje van je motor..

en neej die snelheid is niet normaal denk ik, mijn cbr125r heeft maar 11 kw en zou jou dan al inhale? :?

carbs vuil ofzow? keer alles schoonmaken, dan verder kijken..
 
ha mede motorliefhebbers,

ik ben 19, heb net mijn klein-rijbwijs en een mooie zwarte suzuki gs500e gekocht. Toen ik er een proefritje mee maakte toen hij nog niet 25kw was stopte ik bij de 150 k/u vanwege rukwindjes wat eng begon te worden. Maar nu (nu is ie 25 kw) wil ie soms niet harder als 110 k/u ;( Gem. 120. wind mee 130/140. Wind tegen 105/110. Neem ik iemand achterop gaat ie maar 100 |( . Nu geniet ik enorm van het rijden :] maar ik baal er toch wel van. Auto's halen mij in op de snelweg ipv andersom :r

blablalba; is dit normaal? Zijn wij klein-rijbewijsers 2 jaar gedoemd tot dit, of kan ik hier iets aan doen. Normaal gaat zelfs een 25 kw-er toch harder? Is de motor bv niet goed afgestelt of zo en moet ik er mee terug? (ps. bw '93 met 65.000 op de teller.)

spenk


he spenk,
ik heb 2 jaar een begrensde GS500e gehad, ik heb hem eind van deze zomer verkocht, nu heb ik een hornet :} 6 november gaat mijn zwaar rijbewijs in!!!!

maar, mijn GS (uit 91 met 48 000 op de teller) is begrensd door motoport echt, en is nog enkele keren terug geweest naar motoport omdatie kut liep, toen hebben ze hem opnieuw afgesteld. dit viel allemaal in de garantie en koste mij dus niks.
toen de motor goed afgesteld was reed de motor erg goed voor een 25 kW'tje. maar niet echt hard. ongeveer 140. ik heb toen voor een kleiner tandwiel gemonteerd. hierdoor krijg je meer trekkracht. in theorie zou de motor minder hard lopen, echter door de extra kracht trok de motor harder en liep die ongeveer 170 zonder wind. wind van voren 160. met wind in de rug heb ik wel eens de 180 aangetikt. geen slechte resultaten vind ik zo!

als ik jouw was zou ik de motor goed laten afstellen, of als je het zelf kan zelf doen. en ik zou eens denken aan een kleiner tandwiel voor. volgens mij koste het mij 8 euro..
ik hoop dat je motor net zo goed gaat lopen als mijn GS liep. ik heb erg veel plezier gehad van mijn suzuki!!

hieronder nog een foto van mij op mijn GS op het 'limburgs circuitje' industrieterrein in venlo.

full


veel succes ermee!!!

groeten,
Tom
 
ik haal 180 / 190 met 25KW :? beetje raar dat je maar 110 haalt, een gekietelde scooter zou jou dus nog inhalen? :X :X :X
 
ik heb toen voor een kleiner tandwiel gemonteerd. hierdoor krijg je meer trekkracht. in theorie zou de motor minder hard lopen, echter door de extra kracht trok de motor harder en liep die ongeveer 170 zonder wind. wind van voren 160. met wind in de rug heb ik wel eens de 180 aangetikt. geen slechte resultaten vind ik zo!
Ik weet niet hoe de snelheid bij deze motor gemeten wordt, maar vaak gebeurt dat op de uitgaande as van de versnellingsbak. Bij montage van een ander voortandwiel gaat de teller meer aangeven en dat zou ook bij jouw motor het geval kunnen zijn geweest. Dat 'ie dus nog steeds dezelfde topsnelheid had en dat 'ie alleen maar meer aangaf vanwege het andere voortandwiel.

Als de snelheid bijvoorbeeld aan het voorwiel gemeten wordt is dat uiteraard niet van toepassing :)
 
Bij een GS meet ie aan het voorwiel :P .

Maar dan is er echt iets mis, want zelfs mijn NX haalt, met wat afraggen, doorhengsten en geduld nog wel de 130-140.
En die is een stuk hoger en heeft maar 19KW.

Gezien de snelheden die je noemt heb je of niet meer dan 10-15KW, of rijd je met platte banden rond (2,4 achter en 2.2 voor zou wel redelijk moeten zijn, misschien iets harder) of loopt je rem (voor en/of achter) enorm aan, maar dan moet ie ook zwaar duwen.
 
Bij een GS meet ie aan het voorwiel :P .

Maar dan is er echt iets mis, want zelfs mijn NX haalt, met wat afraggen, doorhengsten en geduld nog wel de 130-140.
En die is een stuk hoger en heeft maar 19KW.

Gezien de snelheden die je noemt heb je of niet meer dan 10-15KW, of rijd je met platte banden rond (2,4 achter en 2.2 voor zou wel redelijk moeten zijn, misschien iets harder) of loopt je rem (voor en/of achter) enorm aan, maar dan moet ie ook zwaar duwen.

Of hij loopt op 1 cilinder.
Maar een GS loopt zowiezo niet hard hoor.
 
Ik haal 210 met 25KW. :z :9 :} :+ :Z :X 8-) :]

PS. En ik ben HELEMAAL zat van die 25KW gezeik, I need power!

Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha


B|
 
Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha Hahahahahaha Whahahahaha Pwhahahahhahaha Ffewwwttttttt... Bwahahhahaha


B|

En wat voegt dit toe voor iets nuttigs aan dit topic :?

[me]Phr3ak weet het al ... niks B|
[/me]


@topic starter .. rijdt maar een keer mee, dan durft geen koekblik mee bij je in de buurt te komen ;)
 
Bij een GS meet ie aan het voorwiel :P .

Maar dan is er echt iets mis, want zelfs mijn NX haalt, met wat afraggen, doorhengsten en geduld nog wel de 130-140.
En die is een stuk hoger en heeft maar 19KW.

Gezien de snelheden die je noemt heb je of niet meer dan 10-15KW, of rijd je met platte banden rond (2,4 achter en 2.2 voor zou wel redelijk moeten zijn, misschien iets harder) of loopt je rem (voor en/of achter) enorm aan, maar dan moet ie ook zwaar duwen.

Hoi Spenk welkom op het forum, kijk hier eens Het Suzi GS 500 Topic deel 2 het gs topic
En stel daar je vraag ook eens.
Ik heb zelf ook een GS 500e 25kw van 91 met 59600 km op de teller de mijne is ook officieel begrenst bij de dealer, en loopt zo'n 160 km/uur met normale wind, wind tegen loopt i iets minder hard maar zeker geen 130, je GS is of niet goed afgesteld of je carburateurs zijn zo vies dat veel gaatje verstop zitten en je carburateurs dus schoongemaakt moet worden.

Een gs meet de snelheden niet bij het voorwiel maar in het motorblok waarschijnlijk op de uitgaande as dus, dus als je er een kleinere tandwiel op zet klop de snelheid meter inderdaad niet meer helemaal, maar ik dacht dat de snelheid inderdaad wel iets hoger lag.

Hoop dat het problem snel is opgelost en dat je lekker kan :] .
Zou zeggen kijk even op Het Suzi GS 500 Topic deel 2 en stel daar je vraag nog eens ze hebben alemaal een gs dus iemand moet het toch wel weeten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens kijken hoe het met je afstellingen zit inderdaad. 110 KM/ pu vind ik toch wel wat slapjes...!
 
Een gs meet de snelheden niet bij het voorwiel maar in het motorblok waarschijnlijk op de uitgaande as dus, dus als je er een kleinere tandwiel op zet klop de snelheid meter inderdaad niet meer helemaal, maar ik dacht dat de snelheid inderdaad wel iets hoger lag.

Ik weet vrij zeker dat ie gewoon aan het voorwiel meet hoor :P
 
Max. 110 lijkt me inderdaad niet helemaal kloppen en zeker niet een top snelheid waarmee ik graag op de motor zou zitten...vind het nogal gevaarlijk als hij gewoon niet harder kan...

Lijkt mij ook een kwestie van afstellen...
 
Ik weet vrij zeker dat ie gewoon aan het voorwiel meet hoor :P

Sorry Sorry sorry!!! je hebt helmaal gelijk mijn excuses, heb net even gekeken en je hebt helemaal gelijk het is de toeren teller die uit je blok komt dom dom |( |( |( |( |( dom!!!.
Dan klopt het wel gewoon met de snelheid, mmm misschien dan ook maar een kleinere tandwiel voor.
 
moet je ff in het GS500 topic kijken. mijn GS liep "vroeger" ook maar 135 max. ik heb toen de gasnaalden hoger gezet en daarna liep hij 170 tot 180 op de teller!

edit:

een GS meet de snelheid wel aan het voorwiel! een ander tandwiel heeft dus geen effect op de waardes die je op je kmteller ziet!
 
moet je ff in het GS500 topic kijken. mijn GS liep "vroeger" ook maar 135 max. ik heb toen de gasnaalden hoger gezet en daarna liep hij 170 tot 180 op de teller!

edit:

een GS meet de snelheid wel aan het voorwiel! een ander tandwiel heeft dus geen effect op de waardes die je op je kmteller ziet!

He bouke help dat van die gasnaalden echt je gasschuif blijft toch gewoon op de zelfde hoogte open gaan, je naalden is toch alleen om je stationeer beter af te stellen en het gas er eerder of later op te zetten of geeft i ook beer brandstof dan.
 
ps. heovaak moet ik de bandenspanning controleren en wat moet deze zijn?

bvd, spenk


Kan je niet vaak genoeg controleren!!!
Kijk even of er nergens iets op je motor plakt van de spanning, en anders idd het boekje raadplegen.
Je controleert de spanning het beste als je nog niet gereden hebt, m.a.w. als de lucht in de banden nog koud is.
 
He bouke help dat van die gasnaalden echt je gasschuif blijft toch gewoon op de zelfde hoogte open gaan, je naalden is toch alleen om je stationeer beter af te stellen en het gas er eerder of later op te zetten of geeft i ook beer brandstof dan.


je gasschuif blijft idd op dezelfde hoogte staan ja, maar je motor krijgt wel meer mengsel. het hielp bij mij iig enorm(het was ook te merken dat de GS "vroeger" veel te weinig mengsel kreeg in hoge toerentallen)
 
iedereen bedankt voor tips en sugesties! ga er zeker mee uit de voeten maar moet helaas ff wachten vanwege dat ik zo platzak ben als een kanarie. Maar ik ben al blij dat ik er iets aan kan doen dus dat komt helemaal goed :)

heb alleen geen boekje erbij gekregen dus dat kan ik niet raadplegen... maar dat komt wel goed :] :] :] :] :]


greets
 
Het kan idd niet dat je met 25kw maar de 110 haalt:O

Iedereen zei dat mijn zxr 750 met 25kw als een zandzak zal rijden en zelfs die doet 0-100 in 6 a 6.5 seconde en top nog niet getest maar wel een x'tje 150 gereden en daar zat ie opzich zo op, en trok nog simpel door.

En autoweg is geen probleem, ook auto's inhalen niet, ook niet met z'n 2en. Reed laatst met flinke tegenwind naar de motorai met een vriend van me achterop hele stukken 140 (kon harder maar niet meer gas gegeven).

Dus een GS500 die stukken lichter is zal zeker veel sneller dan 110 moeten gaan!

Laat hem idd us afstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan