Waarom heet een recht stuur een Superbike stuur?!

Umop3p1sdn

MF veteraan
17 mrt 2021
2.047
1.406
Als ik Google op Superbike stuur krijg ik een recht stuur.

Maar als ik denk aan een Superbike denk ik eigenlijk aan clipon.

Zit hier een logica in?
 

Bijlagen

  • 8DCE1A3E-76E8-4329-871D-B7DD4DCEAF5C.png
    8DCE1A3E-76E8-4329-871D-B7DD4DCEAF5C.png
    55,7 KB · Weergaven: 14
Komt van vroeger.. denk maar aan bijvoorbeeld een Kawasaki KZ1000J. Een superbike stuur is breed en doorgaans niet hoog en wordt op de kroonplaat bevestigd. Een breed en hoog stuur heet doorgaans touring en dan is er nog iets van een cross variant. Op moment je het stuur rechtstreeks op de poot bevestigd heet het een clipon. De buis in de clipon is echter geen stuur maar...een buis. Best logisch toch? :-)
 
Cool,

Zo zie je maar. De oude dingen komen weer terug. Clipon verdwijnt steeds meer uit het straat beeld.

Wel heel vet hoor die oude foto’s!
 

Bijlagen

  • 092F34E4-CFC8-4838-AA4A-2B2AA1FF35C6.jpeg
    092F34E4-CFC8-4838-AA4A-2B2AA1FF35C6.jpeg
    44,9 KB · Weergaven: 41
  • 6AD48B68-917F-4A78-A8F2-FD9CA93748E3.jpeg
    6AD48B68-917F-4A78-A8F2-FD9CA93748E3.jpeg
    44,8 KB · Weergaven: 43
  • Leuk
Waarderingen: JPi
_O-

Ach, hebben ze nog wat te doen als ze te stram worden om hun been over dat zadel heen te gooien:
Spel- en grammaticafouten controleren :P
Het topic gaat over een verhoogd stuur hé , niet een verlaagd zadel :P

Ik zag vandaag nog een filmpje van iemand die vergeten was zn koffers er af te halen en naar beneden mietert, dan ben je ook wel je pilletje vergeten hoor :P
 
Ik zag gisteren een filmpje van mcn over een langeduur test van een Triumph speed triple 1200 RR
Die werd kompleet af gefakkeld door dat als je langer als een uur of een tijdje in de stad mee reed je er geradbraakt af kwam
Dat is dus een motor die gemaakt wordt voor de oudere grijze man ( of kaal ) net zoals de Ducati sport ( ook mislukt )
Het beste was dat er een cruise control op zat want anders helemaal niet vol te houden
Tester had er in 5 maanden 10000 km mee gereden en was blij dat hij wat anders kreeg
Triumph kreeg de tip om er een gewoon stuur op te zetten
 
Het topic gaat over een verhoogd stuur hé , niet een verlaagd zadel :P

Ik zag vandaag nog een filmpje van iemand die vergeten was zn koffers er af te halen en naar beneden mietert, dan ben je ook wel je pilletje vergeten hoor :P
En hij was ook het kinriempje vsn zijn helm vergeten vast te zetten.....
 
Ik zag gisteren een filmpje van mcn over een langeduur test van een Triumph speed triple 1200 RR
Die werd kompleet af gefakkeld door dat als je langer als een uur of een tijdje in de stad mee reed je er geradbraakt af kwam
Dat is dus een motor die gemaakt wordt voor de oudere grijze man ( of kaal ) net zoals de Ducati sport ( ook mislukt )
Het beste was dat er een cruise control op zat want anders helemaal niet vol te houden
Tester had er in 5 maanden 10000 km mee gereden en was blij dat hij wat anders kreeg
Triumph kreeg de tip om er een gewoon stuur op te zetten
Voor die foute modellen hebben ze een chimpansee als testrijder gebruikt.
 
Ik zag gisteren een filmpje van mcn over een langeduur test van een Triumph speed triple 1200 RR
Die werd kompleet af gefakkeld door dat als je langer als een uur of een tijdje in de stad mee reed je er geradbraakt af kwam
Dat is dus een motor die gemaakt wordt voor de oudere grijze man ( of kaal ) net zoals de Ducati sport ( ook mislukt )
Het beste was dat er een cruise control op zat want anders helemaal niet vol te houden
Tester had er in 5 maanden 10000 km mee gereden en was blij dat hij wat anders kreeg
Triumph kreeg de tip om er een gewoon stuur op te zetten

Ik ken dat filmpje, dat affakkelen viel wel mee, daarbij was het de mening van 1 journalist
Daarbij, als ik naar die 1200RR zie ik al gelijk dat dat ding qua ergonomie niet bedoeld is als "ouwe mannen racer"

Daarnaast: Ik deed 37000 in iets meer als 1,5 jaar op m'n GSX-R1000, alleen beetje zadelpijn op lange ritten
 
Ik ken dat filmpje, dat affakkelen viel wel mee, daarbij was het de mening van 1 journalist
Daarbij, als ik naar die 1200RR zie ik al gelijk dat dat ding qua ergonomie niet bedoeld is als "ouwe mannen racer"

Daarnaast: Ik deed 37000 in iets meer als 1,5 jaar op m'n GSX-R1000, alleen beetje zadelpijn op lange ritten
Nou dat is best een erg gerespecteerde journalist en hij maakte het ding met de grond gelijk , saai motorblok , geen gevoel in de remmen , een mooie voorkant , een fantasieloze achterkant , een waardeloze ergonomie
Alleen goed op het circuit en lange snelle bochten
Ooit wel eens iemand die gratis een motor kreeg zoveel kritiek horen geven op erg belangrijke punten , dus niet ik kan niks zien in mijn spiegels , dat is meestal het enigste kritiek wat Nederlandse “ journalisten “ hebben
 
Ik zag gisteren een filmpje van mcn over een langeduur test van een Triumph speed triple 1200 RR
Die werd kompleet af gefakkeld door dat als je langer als een uur of een tijdje in de stad mee reed je er geradbraakt af kwam
Dat is dus een motor die gemaakt wordt voor de oudere grijze man ( of kaal ) net zoals de Ducati sport ( ook mislukt )
Het beste was dat er een cruise control op zat want anders helemaal niet vol te houden
Tester had er in 5 maanden 10000 km mee gereden en was blij dat hij wat anders kreeg
Triumph kreeg de tip om er een gewoon stuur op te zetten
MCN is een blad dat je beter meteen door de plee trekt. Daarom hebben ze ook die electronische versie.
 
Een van de redenen dat ik geen motorbladen meer lees, is het gezeur over er zit geen klokje op, of geen temperatuurmeter. Oké dat zijn argumenten van ongeveer 15jaar geleden, maar zelfs de minst goede motoren van nu zijn "beter" dan die van 25jaar geleden. Voor relatief weiniv kun je de ergonomie aanpassen.

Oja, on topic, op mijn gsx1400 heb ik ook een superbike stuur. Origineel is het een hoog en smal dingen wat voor geen meter zit. Al is hier een forumbewoner die de origineler fijner vindt.
 
Dat komt door de vergrijzing
Als die ouwe mannen kunnen het niet meer aan

Daarnaast zijn de 3-wielers zijn een beetje de motorvariant van de Reliant Robin

😈😈😈😜
Zou je misschien wat kunnen toelichten? Ik kan de relatie van deze twee opmerkingen tot de vraag niet vinden.
 
Zou je misschien wat kunnen toelichten? Ik kan de relatie van deze twee opmerkingen tot de vraag niet vinden.

Buiten het feit dat er emoticons staan om mijn opmerking toe te lichten, zal je vermeende onduidelijkheid komen uit het feit dat mijn reactie niet een opmerking tot de originele vraag was, maar een reactie op een latere reply, welke ik ook gequote had, maar je waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien
 
Terug
Bovenaan Onderaan